Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:45

Maartje1990 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Hier zijn de oogsten voor normaal hooi echt wel lager, alleen de koeienkuil met korter natter gras is hier 2 wekengeleden overal nog geperst.
Stro zou er ook minder zijn hooi ik om mij heen.



*gniffel* :)) moest toch even reageren op deze reactie haha

Wij hebben onze voorraad al maanden liggen, we hadden nog wat van vorig jaar. En prima prijs e goede kwaliteit, ook stro makkelijk en goedkoop kunnen krijgen.



leuk die autocorrectie :+

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:47

Karin_deB schreef:
Die Rocky :wow: gelukkig staat hij er relaxt bij haha.
Hoe heb je hem er uiteindelij uit gekregen?

Hier juist heeeeel mooi hooi, ben er erg blij mee!
Wel een euro duurder dan vorig jaar maar goed, dat is het waard!

Beentjes een voor een ertussendoor wurmen :+ en toen kon die stoel van z'n hals af, zat best strak :')
Hopen dat hij ervan geleerd heeft niet meer door die draad te gaan whahah!

Hier ook hooi van eigen land dus mooie kwaliteit, alleen blijkt de container waar het in lag niet goed waterdicht dus heb ik natte pakken, om te janken dus! ;(
En ander perceel helaas minder mooi hooi en ook helaas maar 1 snede kunnen hooien ivm omstandigheden. Hopen dus dat we komend jaar meer hooi kunnen maken!

Ohja pratende hooivorken zijn echt leuk, waar koop je die? _O-

Ik ben ook bang dat ik rond maart/april te kort ga hebben, kopen jullie in zo'n geval nu in of wachten jullie echt tot het op is?

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:55

@tarzan: is het dak van de container echt niet waterdicht of is het condens van het metalen dak ??

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:57

DubbelFun schreef:
@tarzan: is het dak van de container echt niet waterdicht of is het condens van het metalen dak ??

Dak en wanden zit condens op en dus flink wat nat in de pakken.
Inmiddels een nieuwe ijzeren container gekocht die wel droog is en alles wat droog is ligt daar nu in, alle natte pakken gaan als eerste straks mee naar de wei zodat we dat als eerste kunnen gebruiken (alleen nu nog geen plek)

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:20

Balen Tarzan dat de pakken nat geworden zijn. Hopelijk op voordat ze slecht zijn.

Ik haal jaar rond hooi bij, kleine opslag, ik weet vrij zeker dat mijn leverancier altijd voorraad heeft, of voorraad weet te zitten. En ik heb niet echt grote hoeveelheden nodig dus dat is prima te regelen. Gelukkig.

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:26

ja veel nodig heb ik ook niet met 1 paard en 2 kleine pony's, maar toch haha!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:48

Toen ik vorig jaar te kort bleek te hebben heb ik wel vooraf al extra bijgekocht zodat ik zeker wist dat ik wel weer de kwaliteit kon vinden die ik wilde.

Nu met Venhorst bestel ik 1x per maand (en in de zomer gaat het allemaal wat minder hard en kon ik af met eens per twee maanden bestellen). Heb daarnaast nog een partij gereserveerd staan met iets hogere voedingswaarden voor de jonkies.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:13

Wij bestellen 3 grote balen per keer (onverpakt) en deden daar de afgelopen periode zo'n 2 weken mee. Nu dus wat langer denk ik ;)

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:15

@tarzan: mits de nieuwe container niet dubbelwandig is vrees ik dat je ook daar last van condens gaat krijgen. Isolatie is de beste manier om dat te voorkomen.

Peppy gaat rennen nog leuk vinden. Boon moest nu uitkijken voor de vliegende beentjes :)

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:16

Ik voer voordroog en hooi afhankelijk welk paard, maar zie ook oplossingen om hooi te voeren. Ik heb het als volgt:

Doe het grote net (EJ 225 x 250) om de midi baal:

Afbeelding

Dan rol ik de baal er verder in en zet ik het net vast met die goedkope elastieken met carabijnhaken van de Action (iets van 1,30 per stuk):
Afbeelding

Dan duw ik de baal en bak om zodat ie overeind staat :D (ja dat lukt in je eentje)

Afbeelding

Dan zet ik de andere kant ook vast met de elastieken en haken en kunnen de paardjes eten :D

Afbeelding

Zodra het hooinet leger raakt trekken de elastieken het net verder de bak in zodat de paarden er niet met hun benen in kunnen komen.

Heb nu trouwens een nieuwe IBC bak, de haflinger van de vorige / mede huurder had deze zo gesloopt (en meer) en die is god dank weg dus alles blijft nu heel. :D

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:33

DubbelFun schreef:
@tarzan: mits de nieuwe container niet dubbelwandig is vrees ik dat je ook daar last van condens gaat krijgen. Isolatie is de beste manier om dat te voorkomen.

Peppy gaat rennen nog leuk vinden. Boon moest nu uitkijken voor de vliegende beentjes :)

Deze container staat ook al een tijdje en is nog kurkdroog, de andere container is van hout en zeiknat. Denk dus echt dat het aan de container lag :=

Het is de bedoeling dat de container op de wei komt te staan voor de opslag van het hooi en stro.

We zoeken nu nog een goedkope lage container voor de mest!

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 07:57

Ik kan de volgende keer zelf hooi halen met de trailer want heb gisteren mijn BE gehaald :):)
Wilde het al 12jaar maar durfde nooit. Tegen de zomer toch maar doorgezet.
De trailer had ik een paar maanden terug al gekocht, als stok achter de deur. Nu oefenen en dan met de heren op stap

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 08:49

Gefeliciteerd *\o/* het is zo fijn als je dat zelf kan.

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:52

Wat fijn Akshay, gefeliciteerd. Heerlijk om zelf op pad te kunnen.

Bedankt voor de tips over het rubber; ik heb de puzzelmatten besteld.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:06

Akshay schreef:
Ik kan de volgende keer zelf hooi halen met de trailer want heb gisteren mijn BE gehaald :):)
Wilde het al 12jaar maar durfde nooit. Tegen de zomer toch maar doorgezet.
De trailer had ik een paar maanden terug al gekocht, als stok achter de deur. Nu oefenen en dan met de heren op stap


Gefeliciteerd *\o/*

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:22

Dat lijkt me heerlijk als je eigen vervoer hebt. En niet alleen voor de paarden. Ook als je eens iets groots moet verplaatsen.

Wat mij vooral tegen houd is dat de trekauto zwaarder moet zijn dan mijn huidige auto en dus veel duurder is. Hogere wegenbelasting, verzekering en meer brandstofverbruik.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:24

Proficiat Akshay **\O/**
Staat hier ook op de planning. Beetje last van uitstelgedrag.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 09:30

Proficiat :)

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:11

@Akshay: idd gefeliciteerd.

Het was vannacht lang zo koud niet als ze gisteravond zeiden, wel des te natter. Nu ook nog trouwens.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:12

Gefeliciteerd met je BE!

Las ook iets over out gaan door schok van het schrikdraad, hoop dat je er verder geen last van hebt?

Hier mensen nog mooie (paard aan huis gerelateerde) Black Friday koopjes?

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:19

Malenka schreef:
Dat lijkt me heerlijk als je eigen vervoer hebt. En niet alleen voor de paarden. Ook als je eens iets groots moet verplaatsen.

Wat mij vooral tegen houd is dat de trekauto zwaarder moet zijn dan mijn huidige auto en dus veel duurder is. Hogere wegenbelasting, verzekering en meer brandstofverbruik.

Dat laatste heeft mijn vriend gelukkig "opgelost" voor me.
Hij rijdt zelf een flinke Volvo s60. En zijn hobby is een Dodge W200 uit 1967, dus de trekbeesten heeft hij. Mijn koekblik mag hij dan mee als ik de grote auto wil ;)

Hij had ook een 1,5 paards trailertje, vooral als "handige kar met dak". En dáár heb ik zelf een Ifor Wiliams 2 paards naast gezet.

Ik heb net bij agradi bestelling geplaatst, wat poortgrepen die in de sale waren, en een zadelkarretje.
Rest van de bestelling (likstenen, houder, voer, poortgreep isolatie en en koord verbinders waren uiteraard vol tarief ;)

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:30

Gefeliciteerd akshay, leuk kan je zelf op stap :D

Bianca, ik ben gezwicht voor een aanbieding van dressagepro, heb nu toch geen reguliere lessen, dus ga dit eens als vervanging proberen komende weken

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:38

Gefeliciteerd Akshay. Zo fijn als je dat ook hebt.

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:58

Gefeliciteerd akshay, lijkt mij heerlijk om zelf op pad te kunnen!

Maken jullie ook altijd een voorraad vooruit voor voer? Vanmorgen weer voor de hele week gemaakt..
Afbeelding
Afbeelding

En voor het eerst met paardlief buiten het erf geweest, alleen even langs de wei en terug want er zaten honden in zo’n uitlaat veldje wat net achter struiken ligt, beetje te voor mij de eerste keer :')

Afbeelding

Paard vond het prima, die heeft even grasjes gegeten haha!

Hier geen BF deals voor de paarden nodig.

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:00

Ik vul de hooinetten vooruit, maar de voerbakjes niet. Ik heb voor mijn oranje monster een winkel aan supplementen en die gooi ik er liever 'vers' over.