Ontworming, wanneer komen wormen af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ontworming, wanneer komen wormen af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:14

Ik heb bij mijn vorige paard ook maar 1 spoelworm gevonden na ontwormen. Wel knapte hij snel op qua vacht (winterhaar kwam er niet helemaal af).

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Re: Ontworming, wanneer komen wormen af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 14:39

Het volgende plan van actie, had terug contact opgenomen met mijn DA want tot vandaag nog geen enkele worm gezien, de mest is redelijk maar hij heeft ook last van veel mestvocht ( vuile poep en staart tot gevolg), hij eet nog goed maar ik vind hem wel behoorlijk stilletjes en flauwtjes overkomen...nu is hij wel altijd al een rustig type maar maak me nu dus wel wat zorgen om hem door al het bovenstaande en zijn buikje blijft dik, hij krijgt wel onbeperkt ruwvoer dus dat zal zijn buikje ook wel wat dikker er laten uitzien maar ik denk toch niet tot de vorm die hij nu heeft.
Hij lijkt wel op t einde van een dracht te zitten, maar t is een ruin en geen hengst in de buurt dus :+

Hij gaat nu een 5 dagen kuur van panacur krijgen, op dag 6 een Hoseminth en 2 weken daarna een furexel combi.
Ik vind het heftig klinken al die ontwormings rommel erin voor zo n klein ukkie maar de DA zal er wel verstand van hebben hoop ik.
Als het daarna niet betert gaan we de medische molen in met eerst een uitgebreid bloedonderzoek.