Eigen stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Eigen stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 18:37

Hoi allemaal,
Ten eerste bedankt voor het lezen. Ik vraag dit voor een vriendin die geen bokt heeft.
Waar kan je in brabant het beste je (normale) brok, hooi en stro halen/ liefste gebracht kan worden op locatie?
Het zou gaan om een shetlander en een d/e pony.
Wat zijn jullie ervaringen met prijs- kwaliteit?
Ze is natuurlijk niet opzoek naar iets wat ontzettend veel kost, maar iets wat een goede verhouding heeft.
En wat doen jullie met de mest?
Ik hoor graag jullie ervaringen.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Eigen stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:29

Ligt er aan waar je in Brabant zit. Ik zit zelf in regio Helmond/Deurne en haal altijd zelf bij van den Eerenbeemt. Besef je wel dat leveren aan huis bij een echte fourage handel vaak alleen vanaf grote hoeveelheden gaat en dat het ook echt heel erg duur is. Als ik 8 grote pakken hooi laat leveren, ben ik tussen de €600 en €700 kwijt (gaat op gewicht dus ligt een beetje aan hoe groot de pakken zijn)

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:35

Voor hooi/stro is marktplaats een goede optie. Kijk wat er in de buurt zit aan boeren die hun overschot aan hooi/voordroog aanbieden. MIts je binnen een korte afstand zoekt (zo'n 15km is meestal max.) en je besteld genoeg, brengen ze het vaak wel.
Je hebt dus wel opslagcapaciteit nodig, buiten bij gewikkeld in plastic, en zonder onder een afdak.
Zoek ook op mp voor paar regentonnen/voertonnen (verpakkingsmateriaal uit de voedingsindustrie) voor muisvrije opslag van je brokjes.
Mest composteer je en verspreid je daarna weer over je gras.
Krachtvoer kan je ook per zak halen en vaak is een mineralenbrokje genoeg. Pavo vital is er in 8kg zakken en die krijg je zelfs nog achter op de fiets mee naar de wei.

Hoe zit het met water trouwens?

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Eigen stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:29

Oh ja brok haal ik overigens gewoon bij de boerenbond of bestel ik online. Afhankelijk van waar je besteld, komen ze dat ook gratis leveren. Pavo vital hebben ze bijvoorbeeld bij agradi goedkoop in grootverpakking en wordt gratis geleverd.

Mest gaat hier ook over eigen land

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Eigen stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:55

Ik zit in Cromvoirt. Laat hooi komen van een boer, wel grote pakken en met 10 per keer. Ben dan tussen de 5 en 550 kwijt(ligt aan de kwaliteit).
Brok haal ik gewoon zelf en mest vraag ik aan diezelfde boer om op te halen. Bij dit adresje ben ik via via gekomen.

xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Re: Eigen stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 21:58

Bedankt!