Wat is een reële stallings prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:36

Utixo schreef:
Nee, ik bied niet die service. Maar ik weet om welke stal het hier gaat. Ik heb 10 jaar ervaring met pensionstalhoudster zijn, en ook met het te veel willen doen en aanbieden ;).


Ben al een poosje aan het rondkijken en dit is wel echt heel veel service idd, maar ik zoek binnen buiten zetten, goede bodems en (genoeg) goed (ruw)voer en dat is al een flinke opgaaf.....
Maar ik begrijp uit uw posts dat deze stal niet hier in de buurt zit?

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:37

MHRS schreef:
Verschillende soorten voer doen we hier al héél lang en is goed te doen.

De dekenservice kan er uiteraard af, maar ben nu benieuwd naar een all in prijs.


Dan zal je toch een regio moeten noemen, scheelt nogal of het in Friesland of Zuid holland zit....

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 14:38

olijf schreef:
Utixo schreef:
Als je vragen hebt, app me maar. Inmiddels heb ik 10 jaar ervaring ;).


Zou dit echt bestaan in Regio Westland??
Of zoek ik gewoon niet goed -O-



Deze stal bestaat ja. Haha.
Al een hele tijd.
Alleen nooit een all in prijs gehad.

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:39

Ongeveer soortgelijke pensionstal waar ik recent geweest ben, in de kop van Zuid Holland, vroeg hier 435 per maand voor. Niet met alles gelijk, maar meeste wel. Het advies van Utixo vind ik erg nuttig. Er staan toch een paar zaken in je lijstje die je wellicht als extra service kunt aanbieden, omdat het je extra tijd kost, maar die niet door iedereen afgenomen zullen worden.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:43

MHRS schreef:
Deze stal bestaat ja. Haha.
Al een hele tijd.
Alleen nooit een all in prijs gehad.


Ik zou daar idd ook zomaar 450 ot 500 voor over hebben in deze regio met deze facilliteiten.
Zeker als ik kijk wat ik nu betaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34680
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:43

Ik zou zeggen 350/400 per maand.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:43

olijf schreef:
MHRS schreef:
Verschillende soorten voer doen we hier al héél lang en is goed te doen.

De dekenservice kan er uiteraard af, maar ben nu benieuwd naar een all in prijs.


Dan zal je toch een regio moeten noemen, scheelt nogal of het in Friesland of Zuid holland zit....


Staat nu in de OP van TS, regio: Noord-Holland

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:45

waar in noord holland. Hoop tegen de grens van utrecht haha klink als een fijne ideale stal..

je zou sommige service dingen zoals deken op/om doen of peesbescherems om/af doen bijv apart rekenen. Zelf hoef mijn paard niet met beschermers het land/paddock op. En elke dag gebruik maken van deken wissel zou ik ook niet doen. Alleen in de overgangsperiode.

En is ook bijv mogenlijk (eventuel tegen extra betaling) halve dag op de wei (tijdens weideseizoen) en halve dag in de paddock? DAt zou voor paarden die niet hele dag op het land mogen maar wel meer buiten wilt hebben ideaal zijn. Hoe is de buitenrit mogenlijkheden? En samen met minimaal 1 of 2 extra paarden in paddock is wel fijn . Groepjes dus

kwa reele prijs denk zo rond de 300/350 wel netjes is.

imaudy
Berichten: 5069
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:47

425 euro voor paarden
375 euro voor ponies

Denk dat het ook nog afhankelijk is van buitenrijmogelijkheden.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:47

Ik zou een all-in prijs wel fijn vinden. zoals dit bijvoorbeeld: Ik zou niet iedere dag mijn paard in de molen zetten maar als ze een dag vrij hebt, vind ik het wel lekker als ze even kan stappen. om dan per keer te betalen moet je alles bij houden en het wordt altijd een discussie.
Of als ik alleen voor een molen betaal maar toch haar zelf een keer in de paddock wilt zetten dat ik dan voor paddock gebruik nog moet betalen.
Warm water en solarium met muntjes vind ik meer dan prima. maar faciliteiten zou ik wel all-in prijs voor maken. met trailer valt wellicht nog wat te zeggen als je weinig/krap ruimte hebt, dat je bijv. per klant 1 trailer kwijt kan oid.. of een max plekken en that's it.

Wat ik ervoor over hebt (ik heb 2 paarden) is max. €300 per paard all-in. Vind het zelf ook niet erg om nog wat te doen (keer onkruid trekken/bak slepen, terrein vegen etc.)

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:49

-O- -O- Nou mooi balen dan....
Kan je niet verhuizen???

Amber_anne

Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:50

Klinkt als een goede stal. Ik zou ook aanraden om een basis prijs te maken en dingen op en af, medicijnen poetsen, trailer etc extra te laten kosten. Zo kunnen mensen nog enigszins bepalen hoe duur ze het zelf maken

Zonder alle extra dingen zou ik in Noord Holland idd 350/400 verwachten hiervoor

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 14:57

plutolover schreef:
waar in noord holland. Hoop tegen de grens van utrecht haha klink als een fijne ideale stal..

je zou sommige service dingen zoals deken op/om doen of peesbescherems om/af doen bijv apart rekenen. Zelf hoef mijn paard niet met beschermers het land/paddock op. En elke dag gebruik maken van deken wissel zou ik ook niet doen. Alleen in de overgangsperiode.

En is ook bijv mogenlijk (eventuel tegen extra betaling) halve dag op de wei (tijdens weideseizoen) en halve dag in de paddock? DAt zou voor paarden die niet hele dag op het land mogen maar wel meer buiten wilt hebben ideaal zijn. Hoe is de buitenrit mogenlijkheden? En samen met minimaal 1 of 2 extra paarden in paddock is wel fijn . Groepjes dus

kwa reele prijs denk zo rond de 300/350 wel netjes is.


Kop van noordholland.
Sommige service kan inderdaad wel van de all in prijs af.

Halve dag land halve dag paddock is uiteraard ook mogelijk.
De paarden staan met vaste groepjes van 4 in het weiland en swinters met 3 in de paddock.
Of ze zomers in de paddock met meer staan is afhankelijk van, of er landgenootjes ook in de paddock willen. Maar de paddocks en het land ligt allemaal bij elkaar, dus alleen zijn ze nooit.

We hebben een aantal leuke uitrij routes, maar geen bos of strand op loop afstand.

imaudy schreef:
425 euro voor paarden
375 euro voor ponies

Denk dat het ook nog afhankelijk is van buitenrijmogelijkheden.

We hebben wel uitrij mogelijk heden, maar geen bos of strand op loop afstand.

Onderscheid tussen paarden en ponies maken we niet.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 04-06-19 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:01

Ik zou hier 300 euro voor over hebben mits er ook goede uitrij mogelijkheden zijn. Want je bied heel veel service aan waarvan ik al geen gebruik zou maken.

Zelf zou ik dan ook een soort van paketten maken en dan een vaste prijs per pakket, dus basis met binnen buiten zetten, voeren, stal mesten en dergelijke. En dan omhoog in de prijs bij extra service.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:05

Zeker 350-400 euro in onze regio. België,Waasland

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:27

350 tot 400 euro

Lenexa

Berichten: 605
Geregistreerd: 05-12-18

Re: Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:32

Ik betaal in de randstad 400 euro voor iets minder services. Dus ik zou hier nog weer iets extra's voor betalen dan de 400 die ik nu betaal.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:36

Ik sta nu op een stal waar ze hetzelfde hebben voor 250 (alleen geen binnenbak), maar ik zou hier ook 350 voor over hebben. Wel vind ik sfeer absoluut heel belangrijk en een normale fijne communicatie met de staleigenaren. Als dat er niet is zou ik er niks voor over hebben dat heeft wel grote prio.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:39

Denk dat je met alles onder de 350 belachelijk laag zit....

Overigens hebben wij op stal ook voer naar eigen keuze. Wordt simpelweg aan het eind van de maand per persoon afgerekend wat je verbruikt hebt. We zetten het zelf klaar in eigen bakjes zodat je zelf de hand houdt in wat er gevoerd wordt. Vind ik persoonlijk erg prettig!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:52

€450,- zeker ! Ik sta ook in noord-holland met bijna dezelfde service, alleen helaas geen binnenbak voor €290 daar komt dan alleen nog extra stapmolen bij, en geen eigen voer, al wordt er wel rekening gehouden met wat voor soort paard je hebt,maar wel super ruwvoer van eigen land.

Mando

Berichten: 15699
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:00

Ik sta grens Groningen/ Friesland en ik heb alle service die je opnoemt.
Voor een stal met luik betaal je 275 en een binnenstal 260.
Betalen nu ook 10 euro apart voor de trailer.

Popstra
Berichten: 13786
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:13

Ik zou voor een stal met deze service zeker 400+/maand vragen ongeacht welke regio want het is gewoon een topservice!!

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:15

Ik sta op een stal die ongeveer dezelfde faciliteiten heeft. Wij hebben alleen een 20 x 60 buitenbaan, een solarium (gratis), stro i.p.v. vlas en winter en zomer op de weide zolang het licht is. Wij hebben alleen geen kantine. Ik betaal €335 en de stal is gelegen op de Veluwe.

Ik kom oorspronkelijk uit noord-Holland en ik zou voor jouw stal (afhankelijk waar in de kop) zeker 375/400 per paard per maand vragen.

Ik zou juist wel met een complete all in prijs werken. Geen gedoe, geen gezeur. Bij mij op stal kan en mag vrijwel alles, daardoor zijn wij ook meer geneigd tot een keer helpen paarden binnen halen of eens de spuitplaats grondig te schrobben :)

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:55

Als ik het vergelijk met de stal waar ik nu sta en de faciliteiten daar zou ik zeggen 300,- a 350,-

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:04

Ik denk dat de prijs nog sterk afhangt van volgende punten:
- hoe groot zijn de stallen
- concept van de stallen : echt afzonderlijk of vrij open en luchtig
- hoe groot zijn de weilanden
- weideseizoen ; van - tot
- algemeen uitzicht : basic of luxe, alles gewoon in orde of alles fris geschilderd, zadelkamer met allemaal identieke kasten of een mengelmoes van kasten die iedereen meebrengt, etc. de omgeving

Ik zou met een basisprijs werken en mensen laten kiezen of ze een bepaalde service wel of niet nemen.
Mensen voelen zich snel benadeeld als ze voor iets moeten betalen waar ze geen gebruik van maken.