Zorgen maken om wolf...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:00

The_Cat schreef:
Ze hoeven toch ook niet elke vierkante meter van europa te doorzoeken. België en Nederland en misschien stukje Duitsland is niet zo ontzettend groot. En de landen hebben genoeg bebouwen en bevolking dat ze gezien/gespot zouden moeten zijn. Wolven zijn nu ook geen dieren die van nature van hier naar Rusland gaan trekken en weer terug he. Volgens mij kunnen ze dat zelfs ook niet zonder in open gebied te komen


Ik zou bijna sarcastisch zeggen. "Zijn deze wolven dan toch schuw geworden"

Ik heb het al gezegd. :D

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:06

ik zou zweren dat ik vorige week nog in de krant las dat er inmiddels 10 wolven op de Veluwe zijn???

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:07

:') cameraschuw zoals ze zo gevolgd werden haha

Ik stel me eigenlijk eerder de vraag of een paar van die dieren niet doodgereden zijn. Op elke vierkante km hebben we baan liggen, en een auto vs wolf lijkt me nog altijd niet de beste combinatie.

speurneusc

Berichten: 5387
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:10

Kinke schreef:
ik zou zweren dat ik vorige week nog in de krant las dat er inmiddels 10 wolven op de Veluwe zijn???


die rekenen zichzelf gewoon rijk want dat betekend dat het publiek meer kans heeft om een wolf tegen te komen, dus komen er meer nieuwschierigen kijken naar de wolf, hele buslading met rondleidingen (betaald natuurlijk) want dat is kassa .....

in duitsland vermoeden ze dat er een stuk of 600 zijn, die ene uit nl die hier niet meer gezien wordt kan daar best tussen wandelen.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:26

Kinke schreef:
ik zou zweren dat ik vorige week nog in de krant las dat er inmiddels 10 wolven op de Veluwe zijn???


Er zijn er sowieso 7 op de Veluwe, vader,moeder en 5 jong.Deze worden goed bewaakt!

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:30

Het geeft mij toch wel te denken dat er zo'n hoge beloning is uitgeloofd. Als toevallige voorbijganger word je zoiets meestal niet gewaar. De gemiddelde wandelaar ziet echt niet wat stropers uithalen. Bovendien zaten de wolven al in een afgesloten gedeelte. De rewilders moeten niet denken dat de mensen die hun grillen uit moeten voeren altijd blij zijn met hun beleid. Vooral niet wanneer ze zelf ook dieren in de buurt hebben lopen.

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:30

speurneusc schreef:
Kinke schreef:
ik zou zweren dat ik vorige week nog in de krant las dat er inmiddels 10 wolven op de Veluwe zijn???


die rekenen zichzelf gewoon rijk want dat betekend dat het publiek meer kans heeft om een wolf tegen te komen, dus komen er meer nieuwschierigen kijken naar de wolf, hele buslading met rondleidingen (betaald natuurlijk) want dat is kassa .....

in duitsland vermoeden ze dat er een stuk of 600 zijn, die ene uit nl die hier niet meer gezien wordt kan daar best tussen wandelen.



Overdrijven is ook weer een vak..
Ik kom geregeld op de Veluwe met de paarden en er lopen echt niet zo veel mensen.. Kan soms echt een tijd duren eer ik iemand tegenkom..

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:52

Ik zie het alleen maar drukker worden. Een uur lopen zonder iemand tegen te komen lukt alleen op een druilerige maandagochtend in de winter.

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:40

Helemaal niemand tegenkomen is ook wel een ytopie hier in NL.. Maar ik kom nou ook geen busladingen vol tegen...

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:11

Dat was het niet. Ik ben hier grotendeels opgegroeid en heb in mijn jeugd hier ook veel gereden. Was bijna bijzonder als ik iemand tegenkwam. Tegenwoordig is het in de zomer en op zondagen echt heel druk. Ik vind het heel naar. Al gun ik het natuurlijk iedereen om van de natuur te genieten.

Veulen84

Berichten: 10880
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:13

Zenders kunnen ook onklaar worden gemaakt he. Het is wel vrij bijzonder dat er ineens 4 volwassen wolven en pups verdwijnen.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:25

Als ze al ooit pups gehad heeft. Ze kan ook voor het werpen al geliquideerd zijn.
Ik denk ook niet dat ze gewoon verder getrokken is. België is Noorwegen niet en in een dichtbevolkt druk land waar een wolf zelfs niet van A naar B kan lopen zonder overhoop gereden te worden door een auto, denk ik niet dat je zomaar even een wolvin mist. Overal hangen camera's, lopen natuurbeheerders en toeristen rond, zijn ze actief op zoek naar wolvendrollen en sporen etc. Als ze nog bij leven en welzijn was, zou je op zijn minst die sporen vinden.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:58

Ik val even binnen met een foto, gemaakt bij mijn vriend op werk (Achterhoek)
Hij was erg groot, ik kan niet anders bedenken dan dat het een wolf moet zijn.
De kippen zijn helaas niet meer (er werden de afgelopen weken al steeds nog ‘deeltjes’ van kippen gevonden. Die lopen los op het erf van het bedrijf)
Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:02

hmmm, aparte foto; je zegt dit dier is "groot". Daar ziet hij niet echt naar uit in deze foto. Als ik eerlijk ben vind ik het er nogal gefotoshopped uit zien....

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:06

Mijn vriend heeft deze foto zelf gemaakt, en fotoshoppen kan hij al helemaal niet :')
Het is een terrein waar vuurwerkbunkers staan, zonder huizen in de buurt. (Dat is immers streng verboden)
De ‘gewone’ mens kan ook niet op dit terrein komen.
Het is dicht bij de Duitse grens, waar al een aantal maanden een wijfje en een vrijgezel mannetje zijn gesignaleerd.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:14

Okay, als het een foto "uit de eerste hand" is verandert dat de zaak.
Erg bijzonder dat hij mogelijk een wolf op de foto heeft gekregen.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:17

Helaas de enige foto, het dier maakte zich meteen uit de voeten. Er is nog 1 kip over, ben benieuwd voor hoe lang :=
Als het een wolf is, hoop ik maar dat hij niet wordt afgeschoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:21

Je zou de foto even door kunnen sturen naar het meldpunt.. ik zou wel even weghalen waar de foto gemaakt is, aangezien er waarschijnlijk al een paar afgeknald zijn..

Tancreda4

Berichten: 24054
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:31

Ik vind het heel gefotosoept eruit zien eerlijk gezegd.... Qua verhoudingen met de bosjes en stenen en de hoek lijkt vaag.... Heeft hij zo'n slechte mobiel dat de kwaliteit zo laag is?

De goudjakhaks rukt ook op in NL lijkt het. Die zijn wat kleiner dan wolven.

Edit. Gras onder zijn bek lijkt toch echt geclooned.... Maar dat kan ook aan de kwaliteit liggen

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:39

Ik heb geen idee of het een wolf is, ik heb er nog nooit een in het wild gezien.
Ik ga eens googlen op een goudjakhals, nooit geweten dat die ook in ons land waren :)
De foto is gemaakt met een werktelefoon, geen idee wat voor een, een ouder type Samsung. (Tot zover mijn kennis, ik ben al jaren iPhone gebruiker :o )

Edit: mooie dieren ook, die jakhals. Daar lijkt hij ook nog wel op inderdaad!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:19


pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:25

Citaat:
'Dit lag in de lijn der verwachting', reageert schapenhouder Bart Kemp uit Ede, woordvoerder van het Platform NoWolves, die al langer waarschuwt voor schade aan schapen door de wolf. De tijd dringt voor schapenhouders om preventieve maatregelen te nemen. 'Alleen zit er bij de Wolvencommissie niet veel voortgang in: ik heb nog geen advies aan de provincie gezien over maatregelen en vergoedingen daarvoor.'


Lees vetgedrukte→ dat vind ik dus schandelijk. Dit zal nog wel vaker gebeuren en wordt nog veel heftiger als er roedels wolven rondstruinen in Nederland→ maar dat geeft niet want de wolf is terug *\o/* (is dus sarcastisch bedoeld!)

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:34

Fijn hè. Hoop toch niet op Zweedse/Duitse toestanden. Vergoeding zou mij persoonlijk niet boeien, maar dat ligt voor beroepsmatig gehouden dieren natuurlijk anders. Als ze al zo laks zijn, vermoed ik ook dat de jachtquota ook niet aangepast worden. Als men evenveel wild blijft afschieten, zal de wolf zijn eten misschien uit de wei moeten halen.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:52

Tivoli schreef:
Ik val even binnen met een foto, gemaakt bij mijn vriend op werk (Achterhoek)
Hij was erg groot, ik kan niet anders bedenken dan dat het een wolf moet zijn.
De kippen zijn helaas niet meer (er werden de afgelopen weken al steeds nog ‘deeltjes’ van kippen gevonden. Die lopen los op het erf van het bedrijf)
[ [url=m/Yg17Nd.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik kom even binnenvallen in dit topic, maar de foto ziet er echt heel erg geshopt uit. Als je kijkt naar de kleurenstelling en de pixels dan komt alles niet overeen met elkaar. Dus ik kan niet geloven dat dit echt is.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:56

mysa schreef:
Als men evenveel wild blijft afschieten, zal de wolf zijn eten misschien uit de wei moeten halen.


Zelfs dat heeft er weinig mee te maken :( . Het stikt hier van de everzwijnen en toch pakken de wolven schapen en alpaca’s, dat is gewoon makkelijker voor ze. Geval: “waarom het moeilijk maken als het makkelijk ook kan”.