[Foto]Hoe ziet jouw buitenbak/piste aan huis er uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [Foto]Hoe ziet jouw buitenbak/piste aan huis er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:52

Ik heb een 20x60 en kom serieus al ruimte te kort soms met series etc.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Foto]Hoe ziet jouw buitenbak/piste aan huis er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:52

Zo klein zou ik ook niet mee uit de voeten kunnen maar wij hebben ook een groot en lang paard.

Nu op stal een 30x60 bak en bij huis wordt de bak 30x50m

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [Foto]Hoe ziet jouw buitenbak/piste aan huis er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 07:45

Buiten 22x42, binnen 15x30.

15x30 is klein maar de keuze tussen dat of geen binnenpiste is 's winters snel gemaakt :+
En voor degenen die zeggen dat je daar niks in kan, ik train m'n lichte toer paard daar ook in 's winters hoor ;)

Sammie456
Berichten: 27
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:18

Mer1980 schreef:
Wauw wat een mooie banen allemaal, de mijne is nog niet af, ik hoop komende week.

Het was dit:
[ [url=m/wTyR88.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier liepen voor ik het overnam altijd de paarden in de winter. Zo zag het eruit in de herfst :=

Zo ziet het eruit in een droge zomer (en beton hard):

[ [url=m/77vhaN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen aan het werk met afgraven:

[ [url=m/t2QdOY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan sleuven maken mbv laser en drainage erin daarna drainage zand:

[ [url=m/gSaKon.jpg]Afbeelding[/url] ]

En daarna het worteldoek en M3C zand erop.

[ [url=m/btaabE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maandag komt de rest van het zand.

Kosten tsja:
Drainage buizen 300m 8 cm €516,-
Worteldoek: €302,-
Drainage zand 24 kuub: €420,-
M3C zand 120 kuub: (alleen transport kosten a €85,- per rit) €850,-
Arbeidsloon kraan machinist a €25,- p/u incl. kraan) €1500,-
Huur Bobcat 1 dag: €80,-
Huur Shovel €125,- per dag, maar weet nog niet hoe lang, hij komt komende week.

Afmetingen rijbaan / paddock: 22 X 34.

Er moeten nog afsluitbanden voor komen en betegeld worden. Dat doen we met vrienden. Ik heb het geluk dat we alles met vrienden en kennissen doen en ik heel goed zand voor een lage prijs krijg. Ik blijf hoop ik onder de 4000,-


Ben benieuwd naar het eindresultaat?
Is de bak niet te zwaar geworden om in te rijden?
Wij willen het soortgelijk gaan aanpakken, dus ben erg benieuwd naar de ervaring...

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [Foto]Hoe ziet jouw buitenbak/piste aan huis er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:11

Ja de bak is echt te zwaar, maar is nog aan het inklinken, hoefslag is al beter ;) ben ook nog steeds niet klaar maar qua geld moet ik ook even rustig aan doen. Zal straks eens een fotootje maken.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:07

Onze bak is ook af <3
Afbeelding

Inmiddels ook omheind, en getest :D

Airnt

Berichten: 722
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gerstungen OT Lauchröden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:28

mijn bakje, 12x24 m, onderbouw 0-40 mm grind, (dreineert in natuurlijke grindlaag) met daar overheen AS ground (tapijtsnippers zonder zand)

nooit slepen, nooit wateren, vriest nooit... heerlijk.

soms een beetje gedoe met uitmesten, maar mijn paarden mesten niet veel in de bak dus dan neem ik de tijd om te zorgen dat er geen snippers in de mest komen.

inclusief grondverzet, stroom leggen, verlichting, ondergrond, grind, machines, bezorgen van de bodem, aanleggen van 60 m (provisorische grind-) weg om erbij te komen met de machines, pilaar, bakrand,... alles bij elkaar €6700.

ik heb weliswaar geen bakmuur, dat is soms wel lastig, maar ik vind dat zelf eigenlijk wel fijn, met lesgeven soms een beetje beperking, soms met in hand werken ff een nadeeltje, met veel paarden tegelijk (zoals bij mijn Roßfechtensymposium-evenement) wel weer fijn dat je even buiten de bak kunt gaan staan, wel zo handig met 20 hengsten naast elkaar.

qua maat vind ik 12 meter breed heerlijk. Ik heb nog een tent die is 8x12 meter, daar kan ik ook in rijden, maar dat doe ik eigenlijk nooit, omdat de bodem zo goed is, ook met slechter weer.

12 meter breed is best klassiek, vroegâh was dat heel gangbaar, en de binnenbak van Wiliam Cavendish, duke of Newcastle (een zeer rijk man, destijds) was/is slechts 8,5 meter breed.

dus 12 meter is luxe.

Afbeelding

Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [Foto]Hoe ziet jouw buitenbak/piste aan huis er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:55

Jij rijdt denk ik klassieke dressuur? Dan is zo een bak prima te doen.
Maar vaak zie ik dat de paarden van de moderne dressuur veel te hard gaan voor zo een bak :D

Airnt

Berichten: 722
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gerstungen OT Lauchröden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:40

SBravour schreef:
Jij rijdt denk ik klassieke dressuur? Dan is zo een bak prima te doen.
Maar vaak zie ik dat de paarden van de moderne dressuur veel te hard gaan voor zo een bak :D



Ik doe heel erg klassiek :) (meer 15e-19e eeuwse stijl)

maar ik heb ook betrekkelijk veel klanten met grote warmbloeden, lukt ook prima.

maar als ik gewoon wat meer (langer aan een stuk) wil strekken en erg hard gaan, doe ik dat op mijn gazon, bijvoorbeeld voor de lol een WE speedtrail opzetten en gewoon gaan; of buiten in de heuvels boven het kasteel, hier kun je heerlijk buitenrijden. Daarom is het echt niet zo'n gemis.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:45

Begin dit jaar heb ik hier een paddock/bakje aan laten leggen van +/- 25 x 30meter. Er zit woudzand in en is goed gedraineerd. Nu nog wat zwaar soms, maar ik kijk het even aan anders gooi ik er kokosvezel doorheen denk ik. Er staan intussen ook weidepalen omheen waar nog 3 rijen schriklint op komt. Hem af en toe strak harken en trekken lukt prima met een zitmaaier en pallet :P En ik longeer er alleen af en toe in met slecht weer, maar als het droog is rij ik buiten. In de winter zal ik er wel in rijden als op het gras niet meer lukt.
Afbeelding
Afbeelding

Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

Re: [Foto]Hoe ziet jouw buitenbak/piste aan huis er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:13

De bak waarin ik rij ligt vol met tapijtsnippers. Het is een zware bak aan het worden met hier en daar ook kuilen en onregelmatigheden. Wat zou ik het best kunnen doen om deze bak op te knappen?