Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:04

Haha, we slaan massaal aan het bestraten :D . Hier ook absoluut drama tussen stal en paddock. Ik heb geprobeerd er rubberen tegels over te leggen, maar het is een soort van drijfzand. Elke keer als het net een beetje droog is volgt er weer een bui, dus nu bestraten is geen optie. En aankomend voorjaar gaat de hele paddock op de schop, dus nu veel investeren heeft ook geen zin. Ik heb wel op het punt gestaan om er een paar zakken strokorrels op te mikken, maar ben bang dat het dan helemaal een zootje wordt....

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:11

Ik gooi er nu wel het stro dat ik uit de stallen haal op, maar die van mij staan op rubber tegels en hebben een dun laagje stro, met name om het water in de stal een beetje op te vangen en omdat het op moet. Elevada drinkt op een bijzondere manier, waardoor de stal altijs half nat is :+ Maar goed, dit is zo weinig stro dat het ook niet echt zoden aan de dijk zet.
Hier is vanaf vrijdag weer 90% kans op neerslag en wordt 7,5mm voorspeld. Ik ga mijn les voor zaterdag denk ik maar afzeggen :+
Volgende week ook weer de hele week regen voorspeld...

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:41

Maartje_M schreef:
Zu blubberig is het bij mij ook inderdaad... dus volgend jaar stoepje om droog van droog naar stal te kunnen :+

Ja da's wel heel lekker! Maar dit is de 'bak' dus daar bestraten lijkt me net niet handig :') Maar voor volgend winter wel ff iets verzinnen om het niet zo blubberig te laten worden :=


Lynn_Nikita schreef:
Wat leuk zo die regenboog boven jouw weiland

Ja leuk gezicht hè! Was met mijn rug er naartoe bezig en toen ik mij omdraaide was het echt zo'n 'haaaaaaaaa'-momentje _O- Mijn pot met goud <3


Robijntjah schreef:
Zoals dat ene hoekje bij jou is Natasja, zo is bij ons denk ik 20 m2 :=

Ohh mannn... da's wel lastig ja.. merk ook vooral bij de mini's, als ze erin mesten, dat is er ook gewoon bijna niet uit te halen... die groten mesten gelukkig op het droge stuk +:)+


Ik ben ook ZO blij dat we het stukje bij Jay hebben bestraat! En in de stal van de mini's ook, want dat was ook supergoor geworden anders, is nu soms ook nat van de regen buiten.. ligt namelijk net wat lager.. vandaar dat we ook die rubber tegels nog klaar hebben liggen, voor daar binnen nog, scheelt weer paar cm. Maar komen er gewoon niet aan toe :') En voor volgend jaar wil ik toch ook wel wat verzinnen voor de mini's inderdaad... het is nu soms gewoon levensgevaarlijk om naar het stalletje te schaatsen _O-

Whaha, dan drinkt ze wel op een heel bijzondere manier :') En fijn, weer zoveel regen voorspelt ;(

En?! Hebben jullie de boom al staan?! :D :D :D
Het had wat voeten in aarde, maar hij staat _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:53

oh ja, de bak, daar heb ik ook hetzelfde probleem :') Mijn schoonvader begon zaterdag al heel enthousiast over drainage aanleggen en ander zand erop enzo. Vroeg al of hij dat ook wilde sponsoren :')

Elevada neemt zeg maar een hap water en gooit dan haar hoofd omhoog om het achterin haar keel te krijgen. Ze is als 2 jarige aan droes geopereerd en toen heeft ze zichzelf dit dus aangeleerd. Dus ja, een waterballet

Mooi de boom! En leuke foto's zo met de dieren erbij!
Hier pas over een week of 2 denk ik. Sowieso na Sinterklaas en komend weekeind hebben we er geen tijd voor. Ik vrees ook een beetje voor de boom met onze hond dus daar moeten we nog even wat op verzinnen...

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:48

Oh wauw hahaha, wat een manier om te drinken _O-
Ik vreesde ook heel erg, maar het gaat echt goed! Hij kijkt er niet eens naar :D Onze kat heb ik 1x flink laten schrikken toen het leek of hij een bal uit de boom ging springen _O- En sindsdien kijkt ie er ook niet meer naar haha

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:52

Onze kat is geen probleem, onze hond is een beetje lomp zeg maar. Die weet niet hoe groot hij is :')

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:11

Hahaha ja, da's hier ook wel een beetje het probleem :') Daarom onderin plastic ballen en helemaal vastgeknepen op de takken :=

Afbeelding

Pup van nu 7,5 maand _O-

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:39

Ja ik denk dat hij wat betreft hoogte wel bij ons kalf in de buurt komt :+
Afbeelding
Die is inmiddels ruim 1,5 maar nog niks minder lomp :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25528
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:53

Onze is ook formaat kalf, zou een middelmaat worden _O- :=
wel al een oudere foto maar toevallig stond die nog op de bokt foto upload
Afbeelding


Maartje een ridgeback?

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:22

Zo dat is een mooi middelmaatje _O-
Ridgeback inderdaad :j

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:28

Jeetje hahaha, flinke honden allemaal ja :') Middelmaat is niet echt gelukt _O-
Nu was het wel ook onze bedoeling om de grootste uit het nest uit te zoeken, volgens mij is dat wel gelukt :D Maar dit had ik ook niet echt aan zien komen :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:35

Oooh hondjes <3
En bomen <3

Hier komt de boom komend weekend hoop ik en de hond volgend jaar _O-

Verder drukke werkdag en een nog pijnlijkere elleboog dus typen laat ik verder weer even :+

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:41

Jaaa jullie ook hond <3 <3
Ik ging vanochtend een mail typen en toen herkende mijn autocorrect het woord 'elleboog' niet.... _O- Dan ga je gewoon aan jezelf twijfelen haha

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:42

Wat voor hond komt er Robijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:42

Dat is toch ook een raar woord als je er zo over nadenkt :+

Jazeker wij ook een hond, denk wel dat wij er 1 uit het asiel gaan vissen die ruimte nodig heeft, die hebben vaak toch al minder kans op herplaatsing... Kan ik dan niet laten he :=

Het liefst zou ik weer voor een aussie gaan maar goed, een reddertje is ook leuk <3

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:44

Ik wilde ook een hond uit het asiel, maar ik wilde ook persé een jonge hond ivm nog hele jonge kinderen en ik wilde wel zeker weten wat ik in huis haalde. Dus die asielhond komt er wel als onze Mino er niet meer is :=

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:51

Ik vind het hier op al die fotos er nog droog uit zien, denk dat als ik foto's post hoe die van mij erbij staan dat ik de dierenbescherming op mn dak heb...
Mbt meer bestraten, hoe doen de hoeven van jullie paarden het daarop? De pony waar ik op rijd heeft vrij zachte (witte) hoeven, nu al staat hij nooit lang op de hoeven en ik ben eigenlijk bang dat ze teveel gaan slijten als ik de paddock meer bestraat. IJzers zou ik liever niet aan beginnen namelijk.

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:52

Robijntjah schreef:
Dat is toch ook een raar woord als je er zo over nadenkt :+

Maar dit heb ik met heel veel woorden als ik er maar lang genoeg naar kijk en het achter elkaar uitspreek _O-

Asielhond durfde ik ook niet.. wilde ook weten wat ik in huis haalde en zelf op kunnen voeden :D Niet dat dat gelukt is... _O- :')

Enige paard wat bij mij een stuk bestraat heeft in z'n paddock heeft ijzers.. :P Dus daar durf ik niets over te zeggen... zal ook per paard wel verschillen..

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:55

Hier zie je op de achtergrond hoe erg het bij ons is. Dit is bij de uitgang van de stal :=

Afbeelding

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:02

Dit is de droge kant van mijn paddock deze ochtend toen het nog redelijk hard was van de vorst -O-
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:04

herkenbaar plaatje. Voordeel voor mij is dat mijn paddock ook een stukje wei is en heel groot en dat de rest dus wel nog droog is

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:49

Afbeelding
Geen recente foto (het hek rechts is vervangen en die enorme plas net achter de paddock heeft een afvoergeul naar de sloot gekregen), maar zo ziet onze paddock er eigenlijk altijd uit.
Momenteel zit er een nattere plek net achter deze foto, waar de paarden van het stoepje bij de stallen de paddock in lopen. Daar is een vak van ongeveer 3x2 meter die gewoon viezer is door het heen en weer lopen daar en dus loopt het water trager weg. Ik wil iemand met een kraantje fixen om het vieze weg te scheppen en er schoon zand in te laten gooien.
Kraantje mag nog wel meer doen, maar moet even een geschikt moment vinden.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:38

Nee bij mij is het grootste gedeelte nog wel droog, op die 20 m2 na.

Ik durf een heropvoeder wel aan, heb wel dusdanig ervaring met honden dat dat een goede mogelijkheid is. En geen inwonende jonge kinderen hier dus dat scheelt ook al.

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:21

Mijn paddock is 8x15m, dus ook al niet super groot natuurlijk, maar ik zit op de kleiigste kleigrond die je maar kan hebben, dus zelfs al hadden ze de volledige weide dan lopen ze alles stuk. Helaas mag er niet gedraineerd worden of zand opgebracht. Keren mag wel, maar er zit geen betere laag onder op een fatsoenlijke diepte. Blijft over verharden, maar dat wil ik ook weer niet voor de hele paddock, moeilijk moeilijk

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:24

Zijn jullie niet bang dat als je verhard trouwens dat je het probleem alleen maar verschuift naar zeg maar, naast de verharding? :+

Wij willen ook een stuk verharden maar ik heb zeer zeker niet de illusie dat we dan geen modder meer krijgen. Alleen op een andere plek...