Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morpheus81
Berichten: 571
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:57

Ooohw ja....Limburg....dat wordt een vermogen aan transportkosten dan inderdaad. Dat is niet zo handig nee....

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:03

Limburg is voor mij misschien wel wat, afhankelijk van waar in Limburg. Maar ik weet niet of ik zo voorstander ben van tapijtsnippers

Lynn_Nikita

Berichten: 25553
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:18

xXutopiaXx schreef:
Vezels zijn van die tapijtsnippers toch, denk ik? Limburg is wel wat ver weg voor ons..



nee kokos meen ik, gemeente echt susteren is dat. Ik kan haar fb naam doorgeven evt

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:56

Blad laten liggen als compost zou ik wel willen, maar het is met name eikenblad en dat blijft voor mijn gevoel langer liggen dan andere soorten. Ook ligt er veel op de track en dat stampen ze helemaal tot moes en bagger als het blijft liggen. Het blijft daar dan veel langer nat dan zonder blad. Dus morgen komt de m’neer met bladblazer :D

Libera

Berichten: 3999
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:12

Mijn bak word ook snel glad, willen graag volgend jaar gravel er overheen leggen, en dan daar boven op zand. Bij ons komen er namelijk ook steeds stenen (rotsblokken/keien) omhoog na iedere regenbui of als het vriest... zitten op een gletsjer dus dat zal ook altijd zo blijven tenzij ik iets onder de bodem leg zoals gravel of grind

Lynn_Nikita

Berichten: 25553
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:12

Hier ligt het meeste in de rijbak en ik ben bang dat dat erg glad wordt. Nu nog de tijd vinden om het op te ruimen, ga eens proberen met hark maar is wel erg veell

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:57

Eikenblad is ook beter om weg te halen, composteert slecht en verzuurt de bodem. Toen ik de eerste keer ging blazen lag er nog allemaal blad van vorig jaar met daaronder kale plekken en mos. Het gras is daar ook minder lekker volgens de paarden. Helaas is dat stuk wel 20-25 meter breed en heb ik aan 2 zijdes eiken. Er is nu veel blad gevallen, bijna hele wei is bruin, dus ik denk dat ik het weekend weer paar uur ga blazen. Ik blaas het allemaal de berm/bosrandje in van het zandpad naast de wei, kunnen daar in de hopen bladeren mooi beestjes schuilen. Vind dat blazen trouwens wel echt een rotklus, laatst 2.5-3 uur bezig geweest met 1800m2 wei. Gelukkig valt de wei achter ons huis mee, daar staan maar 2 eiken en het snoeien daarvan lijkt veel te schelen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:10

De eiken naast onze wei staan helaas op grond van een ander. Ze moeten dat wel onderhouden, dus daar willen we ze graag nog even op wijzen. De ene rij valt mee, die hangt wel wat over, maar de wind staat meestal richting bos. Gisteren waaide het volgens mij alle kanten op, dus het ligt nu ook 30 meter uit de kant.
In de andere wei hangen de takken echt ver over en daar moeten we dus een strook van 7-8 meter afzetten op sommige stukken waar in de zomer niet gegraasd kan worden ivm gevallen eikels.

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:23

Hier zijn ze van de gemeente maar ik denk dat ze eerder blad van de berm in mijn wei blazen dan andersom :') . Heb besloten dat ik vooral een punt ga maken van die rupsen in de zomer, want dat is pas echt irritant. De rest probeer ik zelf op te lossen. Al ben ik het na een paar uur blazen en wat liters dure stihl brandstof vaak wel echt beu. Er staan er ook gewoon te veel en te dicht op elkaar.

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 01:04

ClaudiaHS schreef:
Ik had gisteravond ook een extra dier in de stal maar die heb ik toch liever niet.
Een enorme dikke rat, hij was niet eens onder de indruk van mij 8)7
Liep op z'n dooie gemakje langs de katten om vervolgens onder de pallets hooi te kruipen :r juk.
Ook hier zitten hermelijntjes, reeën, heel veel grote roofvogels en uilen.
De wilde dieren zal ik straks wel gaan missen, behalve de overstekende reeën als je 100km/u rijdt :oo


Goh ik vertelde toch van de week dat ik een enorm dikke bruine rat in de schuur had.
Beest is al een aantal keer langs mee heen gerent, schrik me elke keer kapot.

Dus ik net de paarden en katten voeren, rent dat beest weer langs me heen.
Dus ik heel sneaky op een afstandje kijken of die nog weer kwam en ja hoor:
Afbeelding
>;) Tis gewoon een baby poesje _O-
Geen idee waar die weg komt maar die eet dus al een tijdje mee.
Vond het ook al zo raar dat mijn brokjes steeds zo snel op gingen :')

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 08:02

Ah wat een mooie rat Claudia <3 :')
Die zou hier wel mogen blijven haha

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:31

Ach wat een lieve rat <3

JudithO

Berichten: 7095
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:36

Leuke rat Claudia :D

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:44

Haha, geweldig leuke rat :D :D

belle_boef

Berichten: 10771
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:54

Wat een snoesje. Ga je hem houden?


Ik ben net van onze trap uitgegleden. Donders wat doet dat zeer. Ik snap opeens weer waarom onze trap *** is.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:21

Au! Niks gebroken?

Dat is nog eens leuker dan een rat!

Is het bij jullie ook zo mooi nu?

Afbeelding

Kyno

Berichten: 10444
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:43

Claudia wat enorm schattig <3 weet je waar hij vandaan komt of is hij verdwaalt of zelfs gedumpt denk je?

Belle boef: auww :(:)

Mooi plaatje Robijntjah :D

belle_boef

Berichten: 10771
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:44

Nee alleen geschaafd en ik denk dat ik morgen wel flinke spierpijn ga vernemen. Wat reageert je lijf dan abrupt om als op te vangen op een goede manier.

Hier begint de vorst weg te trekken maar vanmorgen wel zo'n beeld.

Hebben jullie nog dikke blackfridaydeals?
Ik heb verf en beits gekocht bij de Gamma. Was 50% korting.

Kyno

Berichten: 10444
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:47

Afbeelding

Dit wordt ons perceel (helemaal tot achter, dat kronkelpaadje hoort er ook bij). Ben druk aan het tekenen (gewoon met papier en potlood hoor) hoe ik het het liefst wil gaan indelen. Nu nog hopen dat ik daarvoor ook de vergunningen krijg. In ieder geval komt de inloopstal/overkapping bij de garage aan, want volgens het bestemmingsplan mag die alleen op het bouwgrondstuk geplaatst worden en dat loopt tot ongeveer 1/4 van het geheel. :)
Onbekend hoe ze met een paddock om gaan.... maar even navragen hier bij het Bauamt (DL).

belle_boef

Berichten: 10771
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:50

Dat is 5000m2? Zoveel had je toch?
Wat een fijn ingedeeld perceel. Kan je zo een Paddock paradise van maken. gewoon de paden volgen.

Kyno

Berichten: 10444
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 10:57

belle_boef schreef:
Dat is 5000m2? Zoveel had je toch?
Wat een fijn ingedeeld perceel. Kan je zo een Paddock paradise van maken. gewoon de paden volgen.


Hihi ja dat was idd ook mijn idee! Moet de paadjes dan wel gaan verharden hoor (is nu gewoon afgemaaid gras) want het is een gemixte bodem met een leemaandeel dus anders gaat het snel modder worden vrees ik.
In totaal gaat het om precies te zijn om 5300m2 maar dat is incl het huis en de garages.
Alle buren aan die kant van de “straat” hebben ook paarden, dus eens even uitvogelen hoe zij dat precies hebben gedaan.
Lengte is circa 100 meter en breedte circa 53 meter. :)

rover_
Berichten: 1378
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:01

Wat een schatje Claudia.
Pijnlijk BB, sterkte.

Gaaf Kyno! Moest ook gelijk aan een paddock Paradiso denken. Ideaal zo.

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:06

Beterschap Belle_boef!
Mooi ingedeeld Kyno, daar zijn wel mogelijkheden inderdaad

Inderdaad altijd heel mooi met dit weer <3
Afbeelding

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:07

Oei dat wordt spierpijn Belle.

Ik heb werkelijk geen idee waar dat kleine katje weg komt.
Gedumpt is heel goed mogelijk.
Had de buurvrouw 1.5km verderop al geappt want die heeft 16 katten, maar hij is niet van haar.
Net de katten brokjes en vlees gedaan. Heel eventje gewacht en toen kwam hij wel weer tevoorschijn onder de hooibalen vandaan.
Lijkt wel een dwerg, beetje rare verhoudingen heeft ie maar wel heel schattig.

Ik heb hier nu 2 katten lopen en die kunnen niet mee naar het nieuwe huis.
Wil de kopers vragen of de katten hier mogen blijven (toch goed voor de muizen en ze wonen hier al 4 jaar) en misschien kan dwergje dan ook blijven.

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:45

Ai, van de trap vallen is echt niet grappig. Hopelijk valt het toch een beetje mee belle_boef!

Fijn praktisch perceel Kyno!

Maartje, oh moooi zo met die mist. En zo'n schattig pony smoeltje is altijd houden van <3

Wat heerlijk nu even met het zonnetje zeg! Grootste deel van de nattigheid is ook al weer weg.
Afbeelding