Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:53

DA net weg. Er is niks stuk. Waarschijnlijk zit of zat er wat in, maar doordat het zo dik is kon ze eigenlijk niet kijken.

Dus flink gespoeld.

Zalven en pijnstiller geven, en vrijdag controle.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:06

xXutopiaXx schreef:
Ik heb ze nog niet bij huis gehad, ze stonden bij een kennis van mij.. die zich nu niet meer zo gedraagt als goede kennis dus.. -O- We zijn al even bezig om een huis te vinden, en kopen, waar ze wel aan huis kunnen staan.. en als alles goed loopt, krijgen we die ook deze zomer :):) Maar voordat alles echt 100% rond is, ben ik nog voorzichtig blij :P Nu dus wel noodgedwongen een tussenoplossing moeten zoeken.. -O-

Je hebt dan wel een huis op het oog?Lastig als je meerdere paarden hebt en afhankelijk van een ander bent.

Ik was eigenlijk van plan de schaapjes na de paarden op de wei te laten zodat ze echt het onkruid af eten.
Ik had een oude aflevering van Floortje rond de wereld of zo?zitten kijken en daar ging iemand in wyoming met haar schapen bij boeren het onkruid af eten en toen dacht ik,dat is een idee.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:09

ClauH schreef:
DA net weg. Er is niks stuk. Waarschijnlijk zit of zat er wat in, maar doordat het zo dik is kon ze eigenlijk niet kijken.

Dus flink gespoeld.

Zalven en pijnstiller geven, en vrijdag controle.


Misschien haartje van de processierups?
Schijnt bij paarden ook (allergische) reacties te geven.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:54

Ik heb hier geen eiken. Want daar dacht ik ook al aan... Ik dacht dat we eiken hadden maar dat zijn kastanjes _O-

Geen idee hoe ver die haartjes waaien want ik weet dat in het bos(je) hier in de buurt wel rupsen zitten. Daar staan ook netjes borden bij.

Maar daar zit nog een half park, 4 banen snelweg en een parallelweg tussen?

Ze is wel echt heel zielig, staat onder de overkapping want daar is het vrij donker, en je ziet gewoon dat ze er pijn aan heeft. Heb ze maar een baal hooi gegeven zodat ze daar kan blijven staan. De shet staat op het dichtstbijzijnde stukje gras dus ze steunt haar wel.

De patiënt :

Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:15

Auw dat ziet er pijnlijk uit

wat een *** dag
Eerst mijn gsm ineens stuk, beeld zwart en doet niks meer, dan past de vrachtwagen met 5 kuub zand niet door de poort en heeft die het maar op de oprit gegooid, ik heb het toch nodig en nu ben ik al 4 uur op en af aan het lopen met kruiwagens. Blaren op mijn vingers en ik had vandaag rustig aan willen doen omdat ik morgen hooi moet laden van het veld, vermoedelijk 350 pakjes
Koelkast besteld bij mediamarkt, zou de dag erna geleverd worden, Ik de hele zaterdag thuisgebleven, maar niks. Geen contact mee te krijgen op maandag, echt ontzettend lang gebeld maar niemand eraan gekregen. Mail werkte niet bij hun dus via fb. Vandaag keeg ik dus bericht dat het artikel op was en dat ik of over 3 dagen mijn geld terug kon krijgen of ik moest wachten op een nieuwe levering maar wanneer dat was wisten ze niet. Ik heb nog aangeboden om bij te betalen op een ander model als ik die maar zsm geleverd kreeg maar dat was niet mogelijk
Laatste keer dat ik daar iets besteld heb dus

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:52

Oh mediamarkt vind ik echt een verschrikkelijke winkel. Daar kom ik na negatieve ervaringen ook niet meer.

Clauh dat oog ziet er heftig uit.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:16

Ach wat sneu dat oog.
Dat moet echt heel vervelend voelen :(

Ik heb juist alleen maar goede ervaringen met de MM maar laat bijna nooit wat bezorgen.
Ga er meestal heen.
Paar jaar terug dure waterkoker vam Philips kapot, wel net binnen de garantie.
Ik met dat ding naar de MM.
Dat type was uit het assortiment dus moest maar een andere uitzoeken.
Dus ik 1 gepakt die een tientje duurder was, naar de kassa ermee en ik hoefde dat verschil niet eens bij te betalen :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:43

ClauH schreef:
Ik heb hier geen eiken. Want daar dacht ik ook al aan... Ik dacht dat we eiken hadden maar dat zijn kastanjes _O-

Geen idee hoe ver die haartjes waaien want ik weet dat in het bos(je) hier in de buurt wel rupsen zitten. Daar staan ook netjes borden bij.

Maar daar zit nog een half park, 4 banen snelweg en een parallelweg tussen?

Ze is wel echt heel zielig, staat onder de overkapping want daar is het vrij donker, en je ziet gewoon dat ze er pijn aan heeft. Heb ze maar een baal hooi gegeven zodat ze daar kan blijven staan. De shet staat op het dichtstbijzijnde stukje gras dus ze steunt haar wel.

De patiënt :

[ [url=m/w9IoWu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heeft de DA geprobeerd om met gekleurde vloeistof te kijken? Daarmee kun je vaak beschadigingen beter zien.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:19

Jeetje ClauH, dat ziet er niet lekker uit. Hopelijk gaat het snel beter en kan de veearts even goed kijken.

Ah ja, eik, kastanje, beuk etc.....het zijn allemaal bomen :)

Ow, Lynn, 5kuub scheppen is echt vet balen. En morgen door met 350 pakjes........pffff.

MM vind ik zelf ook geen fijne winkel, maar er blijft zo weinig over....Hier alleen de Expert en die hebben slecht personeel. Scheer en Foppen was ook een oude, niet te beste winkel meer, maar goed.......die bestaan al even niet meer.
Bij mijn man zijn werk zit de MM en BCC. BCC is echt een nette winkel met goed personeel.

Onze koelkast komt wel van de MM. Was echt een mooie aanbieding, dus gedaan. Maar levering was klote. Dan kan je beter bij Coolbblue bestellen.

MM knoeit ook wel met de prijzen. We wilden een ps4 kopen aantal jaren terug en die was daar goedkoop incl spel. Gelijk besteld.
Daarna was hij meteen duurder vlak voor de feestdagen. Doen er meer, dus oke......Gingen ze daar weer een zogenaamde aanbieding van maken en was hij feitelijk nog iets duurder. Je moet echt opletten welk model, wat erbij zat etc.

Vanavond met ML en zoon uit eten geweest waar zoonlief nu nog werkt. Met moederdag en vaderdag moest hij werken, dus zo even samen gaan zitten, ook gezellig.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:01

Citaat:
Heeft de DA geprobeerd om met gekleurde vloeistof te kijken? Daarmee kun je vaak beschadigingen beter zien

Ja heeft ze gedaan.

Fijne avond SP

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:59

Ik heb wel eens gehad dat iemand vrolijk het draad aan de kant zette zodat de pony's het hoge gras in konden. Echt heel fijn, met een merrie die destijds net hb was geweest... Dat gebeurde ook echt structureel elke dag, paaltjes en draad werden gewoon aan de zijkant weggezet. Daar heb ik de politie destijds nog over gebeld, want dat is toch duidelijk inbraak, maar die konden er niks aan doen. Wat waren wij blij toen we die locatie eindelijk achter ons konden laten.

Schapen is hier een slecht idee, Miracle jaagt erop :D
Honden zijn ook niet veilig.

Clau, dat oog ziet r naar uit. Hopelijk herstelt het snel.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:16

Wow wat een dik oog! Hopelijk wordt het oog snel beter!

Judith, bah wat vervelend als een ander denkt er zich mee te moeten bemoeien. Het zou niet eens in me op komen om andersmans weidepaaltjes te verzetten...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:17

O Clau,wat een akelig gezicht dat oog .Hier heeft er wel eens 1 dat door een irritatie van vliegen.Maar op het moment zitten er hier nog niet zoveel.

Vervelend Lyn al dat gedoe,je paarden moeten natuurlijk al snel over.
Media markt koop ik ook niet meer laatst een heel discussie bij de kassa gehad over hte bij kopen van garantie.Ik koop een dyson stofzuiger waar 5 jaar garantie op zit.Wettelijk heb je ook nog eens 2 jaar garantie en dan wilde ze me nog extra garantie aansmeren.Dus ik zeg nee dat hoef ik niet,daarom koop ik een dyson je kan alle onderdelen apart bestellen en mijn man kan die zelf repareren.Dat hebben we met de vorige ook gedaan totdat hij echt op was.
Maar blijkbaar beviel het antwoord niet en volgde een hele discussie dat mijn man dat vast niet zo goed kon en bla bla bla.Ik was in staat te zeggen houd hem maar ,ik ga wel ergens anders.Ik had alleen geen tijd en het ding dringend nodig.Maar mezelf wel voor genomen dat het de laatste keer was dat ik er wat kocht.

Kan je die 350 pakjes al wel droog kwijt Lynn?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:40

Och jeetje wat een dik oog, naar gezicht!
Hoop dat het snel weg trekt/opgelost kan worden

En Mediamarkt... Waardeloos bedrijf. Zolang er niks aan de hand is kan het natuurlijk prima, maar de 'service'.... Echt super waardeloos.

Judith, jemig! Zeker als je pony dan net HB is geweest.. Pff, waar bemoeien mensen zich toch mee.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:51

Ik bestel electronica hier eigenlijk altijd bij Coolblue. Prima service en snelle levering. Wordt ook nog eens op de juiste plek gezet, ideaal!

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:55

Wij hebben een hele fijne expert winkel in de buurt waar ik mocht ik wat nodig hebben naar toe zou gaan. Kleine dingen bestel ik vaak via coolblue

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:44

ClauH schreef:
Ik heb hier geen eiken. Want daar dacht ik ook al aan... Ik dacht dat we eiken hadden maar dat zijn kastanjes _O-

Geen idee hoe ver die haartjes waaien want ik weet dat in het bos(je) hier in de buurt wel rupsen zitten. Daar staan ook netjes borden bij.

Maar daar zit nog een half park, 4 banen snelweg en een parallelweg tussen?

Ze is wel echt heel zielig, staat onder de overkapping want daar is het vrij donker, en je ziet gewoon dat ze er pijn aan heeft. Heb ze maar een baal hooi gegeven zodat ze daar kan blijven staan. De shet staat op het dichtstbijzijnde stukje gras dus ze steunt haar wel.

De patiënt :

[ [url=m/w9IoWu.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ah gos dat oog :(:)
Hoe is het nu?

Ik las ergens dat een veld wat binnen 100meter van een boom ligt eigenlijk niet meer gehooid mag worden dus ze kunnen iig wel wat reizen..

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:53

Judith, hoe komen mensen erop? Kan me wel voorstellen dat paaltjes zijn omgevallen en iemand ze terugprikt in de grond bijv. Maar hoezo verplaatsen op een vreemde wei??

Lynn, hoe ver ben je en hoe is je lijf??

ClauH, wordt de zwelling al minder??

Hier heeft mn ene ruin ook onverklaarbare wondjes. Ik vermoed dat hij ergens schuurt, maar we kunnen niet al het gaas overal verwijderen en alles afzetten maakt het geheel klein. We zouden het zelf echt heel anders doen.

Zou vanmorgen met zoonlief even naar dorp gaan en de paarden, maar er kwam zo een harde bui, dat we met de auto zijn gegaan. Echt flinke flitsen en harde donder met 1 grote plensbui. Toen we op stal waren was het net wat in de verte.
Ik dacht dat het vanmiddag zou komen, dus gehaast om even op de hei te lopen. Was onwijs broeierig, maar nog geen bui, niks......Ik en het weerbericht gaan niet goed samen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:14

Hoe gaat het met het oog ClauH?

Allle pakjes zijn binnen 355 stuks, er liggen nu een 255 in de opslag bij de kennissen waar het hooi van is, 70 onder zeil en de rest op de kar onder zeil maar goed ook want hier brak net noodweer uit
Morgen wordt het grondwerk gedaan en dan kan ik de opslag in elkaar zetten en hoop ik zondag of maandag al het hooi daar kwijt te kunnen, een 250 zal hoop ik passen en de rest mag ik laten liggen
Mijn lijf vond de zon en het benauwde en het haasten om alles voor de regen binnen te krijgen minder leuk maar met veel drinken tussendoor en koekjes stopte het trillen en kon ik verder gaan

Superpony nog geen geschikte woning meer op jullie pas gekomen?

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:53

Fijn Lynn dat je het hooi precies op tijd droog had! Hier zijn er veel die er vandaag nog regen in hebben gehad. Erg jammer..

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:24

Zonde.. Ik heb zonet flink ingekocht - midibalen hooi die vandaag ingepakt zijn - en de wintervoorraad daarmee binnen. Alweer een hele opluchting, vorig jaar was het lastiger.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:43

Citaat:
Allle pakjes zijn binnen 355 stuks, er liggen nu een 255 in de opslag bij de kennissen waar het hooi van is, 70 onder zeil en de rest op de kar onder zeil maar goed ook want hier brak net noodweer uit

Wat een mazzel!

Zonde van het natgeregende hooi. Wij hebben de baaltjes van een oude boer toegezegd gekregen. Ik hoop dat zijn oogst lukt :Y)

Het oog van de merrie zag er al veel beter uit en ze had weer wat praatjes. Het is nog steeds erger dan een standaard ontstoken oog, maar ik was gisteren echt even bang dat ze het kwijt zou raken.

Ook nog een uit het nest gevallen zwaluw gered (hoop ik). Leek erop dat vleugeltje gebroken was. Zit nu bij de vogelopvang. Zo weer een middag /avond voorbij :roll:

Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:52

Vervelend dat je er zo voor over je grenzen moest Lynn, maar wel heel fijn dat je het weer binnen hebt!
Zag dat de buurman ook flink aan het haasten was en de laatste pakken uiteindelijk in de regen aan het wikkelen was.

Op dit moment gaat het ook flink los zeg!

Clau, gelukkig dat het oog er al wel weer wat beter uit ziet! En hopelijk red baby zwaluw het!

Mijn hooiboer had nog niet gemaaid. Hoop dat het binnenkort er lang genoeg droog voor is zodat ik de boel voor de winter binnen heb. Dat zou wel heel prettig zijn. Qua hoeveelheid wel even aftasten. Voor mijn eigen twee nu weet ik inmiddels wel ongeveer hoeveeel ik nodig heb. Maar als ik wel twee merrieveulens erbij krijg wordt het weer anders natuurlijk. Tot dusver echter nog niet zo heel erg veel serieuze reactie.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:57

Komende week wordt het een paar dagen flink heet, dus wellicht wordt er dan gemaaid. Als het nu niet platgeregend is, mijn hemel wat ging het hard hier %)

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:31

Hier is het op een half uurtje miezer na de hele dag al droog. Zelfs gewoon met de paarden naar de bak geweest en daar scheen zelfs een zonnetje.

Ik ga binnenkort weer eens hooi halen, maar ik denk dat er dan nog geen nieuwe oogst is.

Wel fijn dat het oog minder is!