Paradijsjes op hooguit 2000m2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:45

Chasey schreef:
Ja tegen de tijd dat het rond is, maak ik voor en na foto’s.
Perceel is 5000m2, maar paarden gedeelte zal ongeveer de helft ervan worden. Dus mag nog nét in dit topic ;)

Hetzelfde als ons dus :D heel leuk! Ik ben benieuwd


Zidore schreef:
Djoena schreef:
Wij hebben een heleboel vaste afnemers van onze mest :)) en wat we over hebben gaat bij ons in de winter over de wei :j ik vind het zelf super handig :D

Wij ook! We hebben ongeveer 6 maanden aan mest die we in de winter opsparen en dan in het najaar weer over de wei brengen. De rest gaat naar een vast clubje moestuinierders die er blij mee zijn, wij ook want we krijgen zoveel fruit en groenten ervoor terug.

Ja hier hetzelfde! :)) ik ben toen begonnen met een advertentie op Marktplaats en in het voor en najaar komen er een stuk of 10 vaste mensen de bakken leegscheppen :j

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:08

Wij zijn wel een stuk verder alweer, maar maak te weinig foto's.

De haag is weg en we hebben een lang zandpad laten afgraven en wit zand laten storten. Nu kunnen ze over de hele lengte rennen. Met een slinger lopen ze weer terug naar de stal. In de uiterste hoeken hebben we hooibakken van hout gemaakt. We noemen het de grote en de kleine hooibar.
Rechts op het pad vanaf de stal staan ook 2 hooibakken, maar nu nog ibc vaten.

We hebben een grote hoge heuvel. Daar hebben we nu hek geplaatst en kunnen ze als kruis overheen lopen. Dus 4 op en af gangen met bovenop een sta plateau. Op de grond gaas en die vakken gaan we vullen met kruiden planten.

Achterin een poel laten graven. Is diep, maar wel grondwater. Ook de helft afgezet en daar achter plantjes. We zijn nog niet happy met de poel, maar ze moesten door de kleine wei en die is net gezaaid en komt op, dus laten het even zo.

We hebben wel wat boompjes geplant, maar waren verder te laat, dus wachten tm November. Wat we nu hebben; els, lijsterbes, walnoot, vlier, wilg, kornoelje.

Wij hebben ook net geen halve ha, maar bijna alles is wel voor de paarden. We hebben straks een ruime voortuin en oprit/perkeerplaatsen.
Dan huis met straks aanbouw en ruime garage.
Achter het huis een ruime tuin en de paarden schuur.
Achter en naast huis en achter schuur alles paard verder. Langste rechte pad is wel iets van 100meter

Enige lastige is de droogte. Zand en heuvel moesten echt wat inzakken na een fikse regenbui, maar gebeurt nog steeds niet. Bak hebben we laten keren en ook beter zand door gemengd, maar is erg zwaar. We hebben on suf gesproeid, maar het is en blijft lastig zoveel droogte.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:23

Wij hebben ook 5000 waarvan de helft voor de paarden. Is prima hoor. Komen niks tekort.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 01:10

_Nelleke_ schreef:
Wij hebben ook 5000 waarvan de helft voor de paarden. Is prima hoor. Komen niks tekort.


Is maar net hoe je indeling is, hoeveel paarden, wat je wensen zijn etc

Onze grond is vrij gunstig qua maten en het huis staat in een hoek vooraan. Wij hebben niet veel wensen voor ons zelf, dus huis met nu aanbouw, garage en tuin voor en achter. Ik hoef echt geen kwart ha.

We hebben een pp gemaakt, dus track, heuvel, poel en een rijbak en paddock. We willen wat snack wei overhouden.
Ze staan met zn 5en en houden echt een zee aan ruimte over. Staan veel samen, dus dan is een groot deel leeg zeg maar.

Maar ik had op meer grond nog meer variatie kunnen aanbrengen, meer wei ( evt hooien ) etc.

Hiervoor een huis bekeken met meer grond, maar was heel lang en ontzettend smal. Dan vind ik wat we nu hebben echt fijner in te delen.
+ dat wij aan bosrand zitten, dus een ruimtelijk zicht hebben. Komt eerst een sloot, breed land pad en dan bos. Dat maakt het gevoel en aanzicht ook anders.

Overigens zie ik hier paarden in de buurt 24/7 op de wei staan en die lijken zich toch echt meer te vervelen.

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:42

Hoi allemaal,

Dit topic is al langere tijd niet meer actief. Er is natuurlijk ook het topic Show je Paddock Paradise. Dat topic is heel erg actief en ik lees daar graag mee.

Echter is dit topic juist gericht op de kleinere paradijsjes. Zelf heb ik hier een periode met plezier meegelezen. Ik vond/vind het prachtig om al die mooie plekjes te zien! Juist om te zien dat ook op een beperkter oppervlak er zo veel te bieden is aan de paarden.

Nu hebben we sinds september zelf de pony's aan huis en we realiseren ons eigen 'paddock paradijs' op, jawel, ruim 2000m2 :+ :')

Ik merk dat deze oppervlakte echt wel eigen uitdagingen met zich mee brengt. Is er nog behoefte om hier verder te praten?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:19

AvanKol schreef:
Hoi allemaal,

Dit topic is al langere tijd niet meer actief. Er is natuurlijk ook het topic Show je Paddock Paradise. Dat topic is heel erg actief en ik lees daar graag mee.

Echter is dit topic juist gericht op de kleinere paradijsjes. Zelf heb ik hier een periode met plezier meegelezen. Ik vond/vind het prachtig om al die mooie plekjes te zien! Juist om te zien dat ook op een beperkter oppervlak er zo veel te bieden is aan de paarden.

Nu hebben we sinds september zelf de pony's aan huis en we realiseren ons eigen 'paddock paradijs' op, jawel, ruim 2000m2 :+ :')

Ik merk dat deze oppervlakte echt wel eigen uitdagingen met zich mee brengt. Is er nog behoefte om hier verder te praten?


Wanneer je op YouTube zoekt op paddock paradise vind je een filmpje van ene Femke (achternaam even kwijt), zij heeft een pp op 1600m2.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:57

Ik vind het altijd leuk om mee te lezen.

Ikzelf heb dan wel wat meer ruimte voor de paarden in totaal. Maar het hoofdgedeelte met gras, poel etc is op 2000m2.
Het is nu nog een kale vlakte, dit voorjaar wordt er iets leuks van gemaakt. Hoe precies weet ik nog niet. Maar ideeën op doen hier is altijd leuk!

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:15

Wij hebben 3000m en qua weide net te weinig. Hopelijk kunnen we in de toekomst een mooie pp maken.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:20


AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:28

Ninx schreef:
Wanneer je op YouTube zoekt op paddock paradise vind je een filmpje van ene Femke (achternaam even kwijt), zij heeft een pp op 1600m2.


Femke Dolle, klopt ik volg haar insta. Erg inspirerend! :D


Chasey schreef:
Ik vind het altijd leuk om mee te lezen.

Ikzelf heb dan wel wat meer ruimte voor de paarden in totaal. Maar het hoofdgedeelte met gras, poel etc is op 2000m2.
Het is nu nog een kale vlakte, dit voorjaar wordt er iets leuks van gemaakt. Hoe precies weet ik nog niet. Maar ideeën op doen hier is altijd leuk!


Oh wat leuk!! En een poel dus ondanks het kleinere oppervlak. Hoe groot is/wordt die? :)


Zidore schreef:
Wij hebben 3000m en qua weide net te weinig. Hopelijk kunnen we in de toekomst een mooie pp maken.


Hoeveel pony's/paarden heb je er op?

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 00:34

Een E-maat-pony & een welsh B, kleine paddock van 14x14. Omdat we het huren mag er helaas weinig van de boer :( hopelijk in de toekomst Een eigen stek. Zitten wel in Zeeland en al die klei hier betekent dat een PP een godsvermogen kost helaas...