[VOLG] project aanleg hit actief

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:13

Nog gecondoleerd met je opa. Fijn dat de deuren een beetje er als herinnering aan hem hangen!

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:27

Wat een leuk project, ik ga je ook volgen! Wat goed dat je als grote pension stal hier aan durft te beginnen!

Irene793
Berichten: 269
Geregistreerd: 04-08-17

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:58

Heel leuk! Mijn pony staat in een HIT-stal in Arnhem. Het is fantastisch om te zien hoe de paarden daar in de kudde samen zijn.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:19

ik kom het topic nu pas tegen maar wat een onwijs gaaf paradijs ben je aan het bouwen.

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:34

Heel laat maar toch gecondoleerd met je opa. Wat een prachtige foto! Dit zijn dus geen groene maar gouden deuren :) Misschien is het leuk om als eerbetoon zijn naam op de deuren te maken ofzo?

Wat een prachtig project, geweldig!

SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 13:39

Bedankt weer voor alle leuke reacties! :)

Leuk Irene dat jouw pony ook in een HIT Actief staat!
Bij beide stallen in Arnhem zijn wij een weekend geweest om er een beeld van te krijgen hoe het allemaal werkt.

De sleuven voor alle bekabeling zijn gegraven en gisteren ook meteen alles in de grond gelegd.
Afbeelding

De ondergrond van de paden zijn ze aan het aanleggen, het was even puzzelen hoe de opbouw precies moest komen, maar nu moet het goed zijn!
Afbeelding


Er komt nog een laag drainagezand op en we hebben het getest met een plensbui water en dat zakte meteen mooi weg. :D
Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:44

Het wordt echt ontzettend mooi :) het NK van de paints wordt dit jaar in arnhem gehouden, volgens mij ook op een stal met HIT systeem... Zal dan ook een kijkje komen nemen hoe het precies eruit ziet :D altijd interessant om te zien!

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:16

Heb je al een idee hoe je de groepen gaat indelen? Alles bij elkaar? Of ruinen en merries apart? En pony's en paarden door elkaar, of sober spul apart? Erg gaaf hoor...... petje af! Dit is de toekomst, ik hoop dat traditionele stallen steeds meer zullen verdwijnen.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:00

Wat een gaaf project toch... prachtfoto van opa en wat een mooie leeftijd. Kan niet wachten om te komen kijken!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:38

SparklingApp schreef:
Bedankt weer voor alle leuke reacties! :)

Leuk Irene dat jouw pony ook in een HIT Actief staat!
Bij beide stallen in Arnhem zijn wij een weekend geweest om er een beeld van te krijgen hoe het allemaal werkt.

De sleuven voor alle bekabeling zijn gegraven en gisteren ook meteen alles in de grond gelegd.
[ [url=m/kLVUdm.jpg]Afbeelding[/url] ]

De ondergrond van de paden zijn ze aan het aanleggen, het was even puzzelen hoe de opbouw precies moest komen, maar nu moet het goed zijn!
[ [url=m/ZFOCe7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Er komt nog een laag drainagezand op en we hebben het getest met een plensbui water en dat zakte meteen mooi weg. :D
[ [url=m/a9zaTj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi pad zo met die roosters. Wat wordt de functie van die paden? Ze zijn iets van een meter breed zo te zien?

SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 22:54

Leuk Emita! Altijd leuk om eens goed te kijken!

Merries en ruinen komen samen te lopen, we hebben ze nu ook gemengd staan.
Sober en niet kunnen ook samen doordat het voer individueel ingesteld kan worden.
Op dit moment hebben we 20 paarden en 1 shetlander staan, de Shet hebben we al een paar keer gemeten voor de minimale maat, dus als deze er straks in blijft dan is maat in ieder geval geen probleem. :P

Het pad met roosters is op de smalste stukken 1.20, we hebben daar voor gekozen zodat de paarden in een natte periode altijd een stevig en droog pad onder de voeten houden en wij met de kruiwagen rond kunnen.
Er komt ook nog een groot stuk tussen het ruwvoer, water en binnenverblijf waar dit komt te liggen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:51

SparklingApp schreef:
Het pad met roosters is op de smalste stukken 1.20, we hebben daar voor gekozen zodat de paarden in een natte periode altijd een stevig en droog pad onder de voeten houden en wij met de kruiwagen rond kunnen.
Er komt ook nog een groot stuk tussen het ruwvoer, water en binnenverblijf waar dit komt te liggen.


Ah dus het is een strook die echt onderdeel uitmaakt van het bredere zandpad. Dat klinkt wel mooi! Hoeveel lengtemeters wordt dat pad? Echt de hele track rond? Lijkt me best een behoorlijke investering. Welke roosters hebben jullie ervoor gebruikt?

SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 09:15

Ja klopt, dit is het pad wat helemaal rond loopt naar het krachtvoerstation, dat is 300 meter lang, in totaal is het pad 8 meter breed met nog 5 meter bomen er naast.
We gebruiken de roosters van HIT zelf, het eerste plan was om het hele pad hiermee te doen, maar dat werd onbetaalbaar, toen kwam iemand van HIT met het idee om er een pad in te maken. :)

geluk_paard

Berichten: 14
Geregistreerd: 14-08-17

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:01

Wat een ontzettens leuk project! En jullie zijn echt al goed bezig!

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:30

Ik volg ook!! Super leuk en dapper project!!

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:32

Wat ontzettend slim zo'n pad voor droge bodem onder de hoeven en voor de kruiwagen.

Keutelboerke
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-07-17

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:43

FENOMENAAL DIT !
Wat een droomproject, voor deze aanpak (en investering) hoedje af hoor!

tip: als alles klaar is met een gopro op je hoofd eens je volledig project filmen en uitleggen. Nu ik het zo lees niet echt een tip, maar eerder zoiets als "wil je dat aub voor ons gaan doen?" ;-)

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:38

Wauw wat ziet dit er fantastisch uit! Wat gun ik mijn paard zo'n plek zeg..

ajesca123

Berichten: 1933
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:48

Misschien moeten we gewoon de shet een go pro opknopen :D
We hebben het wel gehad over een filmpje met een drone zodra het klaar is! Even geduld dus nog maar het komt goed +:)+

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:31

Ik volg van er begin mee, fantastisch!!

Wat ik me ineens afvraag, waar staan de huidige pensionpaarden tijdens het opbouwen?

ajesca123

Berichten: 1933
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:35

JoskaH schreef:
Ik volg van er begin mee, fantastisch!!

Wat ik me ineens afvraag, waar staan de huidige pensionpaarden tijdens het opbouwen?


Het hele HIT actief gedeelte is op dit moment in aanleg op 1 helft van het terrein. Aan de andere kant ligt nog een aantal hectare aan weide etc en daar staan de paarden nu overdag nog.
Verder blijven alle stallen er wel gewoon dus daar staan ze snacht.
Dit gedeelte zullen ze pas gaan aanpakken als het HIT actief deel klaar is.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:37

Ik volg ook! Interessant project. Is het overigens de bedoeling om een "gemixt" publiek aan te trekken? Of enkel bedoeld voor mensen die ook NH georiënteerd met hun paard bezig zijn?

Het lijkt me heerlijk voor mijn paard een dergelijk systeem maar ik ben al een keer geweigerd bij een PP omdat ik een sportpaard (met dekens en ijzers voor) heb en dressuur (wedstrijden) rijd en de stal enkel NH gerichte mensen zocht.

ajesca123

Berichten: 1933
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:55

biancaaaa schreef:
Ik volg ook! Interessant project. Is het overigens de bedoeling om een "gemixt" publiek aan te trekken? Of enkel bedoeld voor mensen die ook NH georiënteerd met hun paard bezig zijn?

Het lijkt me heerlijk voor mijn paard een dergelijk systeem maar ik ben al een keer geweigerd bij een PP omdat ik een sportpaard (met dekens en ijzers voor) heb en dressuur (wedstrijden) rijd en de stal enkel NH gerichte mensen zocht.



Nee joh! We zouden het juist super vinden als de mensen met sportambities de weg naar deze plek weten te vinden. Dit hebben we immers zelf ook dus van harte welkom :D
Wel wordt er gekeken of de persoon zal passen binnen de huidige groep.
aangezien we nu een leuke gevarieerde groep hebben willen we er wel alles aan doen om dat te behouden.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:50

HIT ACTIEF stallen zijn vanaf het begin nadrukkelijk geschikt voor sportpaarden vanwege de individuele voermogelijkheden. En ook daar worden lange loopwegen en scheiden interessante onderdelen in het ontwerp meegenomen. Paddock Paradise komt van Jaimey Jackson. Een hoesje op geniet van natuurlijk bekappen en anti ijzers en anti vers gras. Vrij extreem. Dan kun je ook vrij extreme (rechtlijnige) volgelingen treffen O:)

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:53

Wat idioot. Juist een mix in verschillende paarden en mensen is toch fijn en leerzaam voor iedereen?

Of ze zijn bang dat je gaat piepen als je paard een wondje heeft ofzo. Haha
Maar ik neem aan dat je dat dan in een contract we vastlegt; afspraken/aansprakelijkheden