Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:27

Nee, ik blijf niet thuis hoor.
Alternatieve route hebben we niet. Nouja, maar dat is ruim een uur om.

-Namiro-

Berichten: 1929
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:30

Nou gadver.. heb m'n beeldige roze regenlaarzen maar weer van stal gehaald. Wat een modderzooi.. -O-
Tijd voor het voorjaar! {:}

Mijn kwpner staat nu onder 200 gram.. hoeveel gram hebben jullie nu opliggen? Fjordje staat dekenloos.

Succes met de storm vanmiddag!!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:38

Bij mij alles bloot, behalve Sjaak. Dat is een koukleum. Die staat onder 200 gram. De Belg staat alleen 's nachts onder een fleece.maar dat is voor zijn knie. Niet omdat hij het koud heeft.

Yontheke

Berichten: 4435
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:29

:wave:
Het verbaasde me dat ik toch nog op de 21ste plaats stond.

Leuke openingspost weer. Goed gedaan!

Wat een weer!! Heb maar een dik pak stro in de stal gegooid en ook een hooinet binnen opgehangen (al staan de shetters met dit weer ook nog steeds liever onder het afdak te eten). Ik hou ze maar even op de paddock al is die op dit moment niet begaanbaar voor hun. Zo nat en zakt veel te diep in.
Gelukkig hebben ze als het zijnde behoorlijk wat afdak met bijna 20m² overdekt en verhard + de stal.

Ik moet Bambi dringend ontwormen, bekappen en laten inenten. Hij is nu eindelijk handmak bij mij en mijn man en voetjes geven lukt ook steeds beter maar ik vrees dat dit met een vreemde nog niet zo simpel gaat worden. Wat moet dat moet dan maar zeker?

MarloesHJ

Berichten: 2477
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:31

Paarden staan met voorzorgsmaatregelen op de wei. Mijn warmbloed staat onder 200 gr maar stond gisteravond op het randje. Tývar staat zonder deken maar voor vandaag onder de ongevoerde regendeken aangezien ik geen schuilplek op de wei heb.

Hier wel echte stilte voor de storm weer

Achterom
Berichten: 23054
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:33

Hier staan ze inmiddels weer buiten. Manlief haalt ze vanavond binnen, maar dat zal na 6 uur zijn. Wel hebben ze allebei een rambo of rhino winterdeken op (360 gram). Ze zijn namelijk beide van suiker :j

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:34

Mag ik me hier ook melden? :o

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:35

Iedereen mag zich hier melden, hoor!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:36

Gezellig, wij hebben sinds kort een vrijstaande woning gekocht,, met een grote schuur waar we zelf stallen in gemaakt hebben. En sinds een klein maandje staan onze twee paardjes heerlijk aan huis!

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:41

Mag ik vragen welke plaats jullie wonen (mag via pb)

Zodat ik funda/andere sites in gaten kan houden voor huizen waar ik paard aan huis kan.

Volgens me ouders moet ik maar wachten tot ze dood zijn en t geld erft.. heb gezegd dat ik dan hopelijk rond de 60 ben (ouders zijn nu 52/54) en ik 29.

Dus ze mogen van mij nog even wachten.

Vind t altijd zo stomme opmerking..

Achterom
Berichten: 23054
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:42

Dat inderdaad geen leuke opmerking :n
Ik woon in een plaatje op de grens van de Achterhoek en Twente :j Noordijk dus :j

Yontheke

Berichten: 4435
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:48

Ik heb ze niet aan huis. Dat is hier in de buurt ook niet te betalen. Ik woon op een appartementje en heb een eigen weide gekocht. Dus niet aan huis. De weide ligt +- 15 km verder.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:52

Wij wonen in een plaatsje in Groningen in Bellingwolde. Hier zijn de huizen goed te betalen met een beetje grond erbij

palousa_boy

Berichten: 10423
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:55

Hier staat ook alles gewoon bloot in weer en wind. Hebben voor onze oudste eventueel wel een deken klaar liggen maar die hangt al 2 jaar in de schuur :+ (hebben nog meer dekens maar die liggen in vrieskisten opgeborgen).

Iedereen verder succes met de storm. Hier gelukkig weinig last van.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:55

Wat een stomme opmerking van je ouders. Heb je wat aan zeg.

Maarja mijn ouders zeiden ook altijd "ja vergeet het maar. Iedereen wil wel buitenaf wonen. Dat lukt je toch niet"

Hahaha en Daan en zijn nu de enige in de familie van mijn kant die zo woond. De rest allemaal een rijtjes huis met een tuin waar je net je kont in kan keren.
Tja... Zeg dus nooit nooit.
We hebben 2 kinderen, 2 paarden, duitse herder, 3 katten en 2 autos. En doen dat van 1 loon. Want ik werk niet. We moeten wel goed plannen waar we het geld aan uitgeven, maar waar een wil is...
Daan zei altijd dat ie voor zijn 30ste buitenaf wilde wonen. Nou hij is afgelopen vrijdag 30 geworden. Gelukt! :D

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:01

Of een ex boerenzoon aan de haak slaan.Wij wonen in het ouderlijk huis :)

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:04

Nou die 'storm' viel tot nu toe reuze mee!

Wij wonen in Limburg, gemeente Peel en Maas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:04

Zit hier beetje te grinniken; Zat mij net te bedenken dat het voor het eerst wel even lekker was dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over mijn meiden in een storm (vooral Lona kon zich dan als een dramaqueen gedragen en had een hekel aan regen).
Moet ik natuurlijk Grumpy, mijn nieuwe aanwinst even uitlaten; heb dat kleine ding zowat over de straat moeten trekken om bij een stukje gras te komen, effe snel pissen en ze kreeg het nog bijna voor elkaar om mij met haar 8 kg mee terug te trekken naar huis... Dramaqueen nr. 2 dus...

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:05

Dit tempo blijven bijhouden wordt wel een uitdaging voor mij ben ik bang, maar het is wel gezellig :) !
Toffe openingspost en super leuke foto's!

Ik woon zo'n 20 km ten zuidoosten van Arnhem. Best dure regio. Heb het huis 2,5 jaar geleden gekocht met mijn inmiddels ex en ik heb het overgenomen. In mn eentje flink aan de prijs, maar kan wel goed zuinig aan doen. Als het écht moet :+ en dat moet nu dus wel. Maar vind dat geen probleem. Hebben het huis voor een mooie prijs kunnen kopen, met 1,5 ha weide op zandgrond. Huis is in meer dan prima conditie, de schuren en kapschuur zijn wel oud en rafelig, maar daar ik me de komende tijd eens in verdiepen. Volgens mij zijn de muren nog prima, en is het alleen het dak. Maar s onderzoeken hoeveel een nieuw dak kost, dacht aan een dak van damwandplaten, lekker sterk en dan kan alles weer heel wat jaartjes mee. Alleen nog geen idee wat zoiets kost...
Maak me met zo'n dag als vandaag ook echt wel zorgen over het huidige dak in combi met de storm.... De paarden wil ik vannacht wel weer op stal, ivm de nattigheid (en vind het zo fijn om ze via de camera te bespieden en dan te zien dat ze heerlijk languit liggen te snurken :+ ), maar ze gaan echt niet eerder naar binnen voordat de wind een btje afneemt en we alles weer goed doorstaan hebben. Blijf er ook voor op, kan toch niet slapen met de wind die om het huis giert :(

Hier 2 dekenloos, maar die hebben zo'n enorme vacht, niet normaal. Mijn merrie staat nu onder een 50 grams regendeken. Qua temperatuur is het prima te doen, maar vanwege de regen toch iets op bij haar. Ze zit dan wel in haar wintervacht hè. Ze kunnen gewoon de schuilstal in, daar staat ook een gevulde hooibak. Dat doen ze ook wel, schuilen. Vind dat wel een fijne gedachte ook.

Nu hopen dat het een btje mee gaat vallen vandaag en we er allemaal zonder problemen en schade vanaf komen....

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:10

Fabster, hoe is het met je patient?
Oh en Plutolover, ik hield buitenaf wonen met paarden aan huis, ook nooit voor mogelijk. En al helemaal niet alleen. Soms moet je een btje geluk hebben ook.

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:13

Ik wil me hier ook melden.

Over 2 maanden gaan wij verhuizen naar ons huis-met-paarden-aan-huis!!
We hebben het geluk gehad om het huis wat tegenover onze rijvereniging ligt te kopen. Ik had mijn paarden altijd bij de vereniging gestald, maar omdat ik alles zelf moest doen, en in combinatie met een fulltime baan, heb ik ze bijna 1,5 jaar geleden verhuisd naar een pensionstal.
Maar nu komen ze terug! en heb ik ze dus aan de overkant staan.
Mijn oudere merrie komt wel aan huis te staan, zij heeft van de week een keizersnede gehad (helaas veulen niet overleefd). Omdat ze waarschijnlijk pas tegen onze verhuizing weer op de wei mag, komt ze aan huis in de stal (heb ruimte voor 1 paard) en in het kleine weitje (700 m2).
Maar vanaf mijn huis tot de stal aan de overkant is ongeveer 100 meter.

Ik kan dus niet wachten totdat we de sleutel krijgen.

Ik las in het begin van het topic nog iets over hoe je dit financieel voor elkaar krijgt.
Tja de rente staat nu zo laag, dat je veel meer hypotheek kan krijgen dan een paar jaar geleden. Dit had ik zelf ook niet durven dromen.

Wat ik thuis nog moet doen. We hebben een schuur van ongeveer 6 x 3,5 meter. Daar komt nu dus 1 stal in van 3 x 3,5. We hebben ook een grote garage van 6 x 12, maar dat is voor mijn vriend en zijn auto's. :+
Tzt willen we achter de garage een grotere stal bouwen waar in ieder geval 3 stallen in komen, zodat ik alle paarden aan huis in de stal heb. Ik zal ze dan nog wel steeds in de wei bij de rijvereniging moeten doen, maar dat is geen probleem.

Dit zijn mijn paardjes:

Jazzy
Afbeelding

Phoebe
Afbeelding

Naughty
Afbeelding

En Nero is van mijn dochter, maar daar heb ik zo even geen foto van (zwarte shetlander)

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 10:13

Dat is toevallig Miesjex wij wonen ook in Bellingwolde :) Haha plutolover er zit niets anders op, oostgroningen is the place to be :Y)

Hier blijft het gestaag doordruppelen maar de mannen staan gewoon 24/7 buiten. Twee hebben een deken en twee zonder. We hebben wel stallen maar die gebruiken we enkel als de dierenarts de tanden gaat doen bijvoorbeeld. Tot nu toe is het hier nog prima te doen en blijven ze ook lekker buiten. Daarnaast is het ook wat lastig om de stallen nu klaar te maken op krukken en ze naar binnen te doen. Maar gelukkig zijn ze niet van suiker en valt het qua weer nog wel mee hier.

Grumpy is je hond minimilona?

palousa_boy

Berichten: 10423
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:22

Hihi ik heb ook zo'n hond gehad, die rende van de deur naar de eerste boom, deed daar snel d'r ding en rende hard weer terug naar de kap bij de deur, terwijl ik dan nog een stukje verder liep met hond nummer 2 die het allemaal niets uit maakte.

Wij wonen trouwens in Frankrijk. Daar is het nog beter te betalen ;)

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:25

Natuurlijk MiniMeLona, ze willen toch niet nat worden? :roll: :')

Frankrijk... is mijn oude pony naar toe.

Licor

Berichten: 2955
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:27

Ow dat is dichtbij kitty! De limburgers zijn goed vertegenwoordigd in het topic geloof ik..

Hier staat de haflinger onder 200 gram.. new forest staat normaal zonder maar die heb ik gisteren toch even n regendeken op gedaan.. en Licor staat ook onder n 200 maar ik denk dat die inmiddels minder dan 200 is, die deken is al wat oud en de binnenvoering is niet helemaal heel meer dus denk dat die in de loop der jaren wat gram verloren is.. maar daar heb ik een gisteren nog een 100 grams liner onder gedaan..

Onze franse bull weigert met dit weer gewoon om buiten te plassen.. blijft net zolang bij de deur staan tot die weer open gaat om vervolgens binnen te plassen >;)