Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:26

Zo ben er weer! Lekker gereden. Karev op standje hard en waakzaam. ..niet de ideale combi maar we waren vlot rond hihi.

Mischien ook maar eens magnesium proberen..
welke heb je uiteinde genomen fabster

Welkom webster

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:28

Ik ga hier in meeleesmodus en hoop om dat ik hier tips zie voorbij komen van mensen waar de paardjes ook in een paddock staan. Mijn doel was om in de buurt een weitje te scoren, maar toen werd eerst mijn paard ziek en natuurlijk moest het een onvindbare aandoening zijn _-:( , dus durf ik hem niet verder van huis zetten. Om mijn paard terug op gewicht te krijgen, heb ik een paar maandjes wat straffer moeten voeren, waardoor mijn shet, die een krak is in pijn verbergen, zwaar hoefbevangen geweest is en op bevel van de DA niet meer op gras mag. -O-

Ik kijk dus vooral uit naar tips om het leven voor paarden op een paddock zo leuk mogelijk te maken. Nu ja, mijn mannen vinden hun leven best leuk, vooral omdat ze lekker veel aandacht van de bazen en de buren krijgen en er valt altijd wel wat te beleven met een sportplein achter hun paddock.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:34

karev schreef:
Zo ben er weer! Lekker gereden. Karev op standje hard en waakzaam. ..niet de ideale combi maar we waren vlot rond hihi.

Mischien ook maar eens magnesium proberen..
welke heb je uiteinde genomen fabster

Welkom webster



Afbeelding

Ik heb deze. Maar dat was omdat de bestelling van phytonics nog een nabestelling werd en ik wou het meteen. Heb ooit eerder die van paardnatuurlijk gehad. Die was ook prima.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:39

Thanx. Je wilt uiteindelijk naar die van phytonics?


Oh Sandra dat klinkt niet best...lastig paarden die keihard zijn. Weet er alles van

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:41

ohjajoh, ook geen kaal plekje? Dat de teek er weer af gevallen is? Ik heb er 1 mega allergisch voor teken en zelfs een even contact zorgt voor zo'n reactie. Smeer groene leem op het plekje en meestal kalmeert ie dan wel :)

Lekker in het zonnetje Karev?

Mijn jongens mochten een uurtje op de wei om op te starten. Vonden ze heerlijk!
Afbeelding
Maar natuurlijk ga je meteen in de opening stil staan. Stel je voor dat je lichaamsbeweging krijgt..
Shetlander ging natuurlijk meteen onder de draad door haha

Sandra, wat heb je allemaal al? Slowfeeder, wilgentakken, pionnen?

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:51

Ik zoek ook iets om mee te spreken voor puberpoown. Hoorde van meisje wat paard bij mij het staan dat hij net aan voetballen was met de speciekuip (drinkbak). Die z was met nog vol dus hij liep ben blijkbaar eerst leeg. Gisteren liep hij als een hond rond met een hark in zijn mond. De tuinstoelen zijn al weg die sleepte hij ook de hele paddock door. Ik ben een lick it en jollybal gekocht en daar doet hij niks mee. Met pylonen wel mag die zijn poreus en scheuren nu ( waar vind ik nieuwe? ?) Wilgen taken ook met mate. Wat kan ik nog meer in padfoxh zetten wat leuk maar veilig ia? ?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:53

karev schreef:
Thanx. Je wilt uiteindelijk naar die van phytonics?


Oh Sandra dat klinkt niet best...lastig paarden die keihard zijn. Weet er alles van


Nee hoor. Deze Mg is ook prima. Nog goedkoper ook.

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:54

@ohjajoh6: zou het helpen als je die plek kaal zou scheren... dan zie je iig beter of/wat er zit.

Hoop nieuwelingen :D .... welkom !!

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:56

Mwah zon en schaduw. Verkeerde kant van het kanaal maar moest er wel langs haha.

Uit de zon best fris.

Ga zondag een 2 uurs rit maken op ijslanders. Met 5 andere meiden. Lijkt me eg leuk!

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:59

Oh leuk Tamara, zag ik op FB!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:00

Ik heb hier een ronde baal hooi in een slowfeeder zodat ze gans de dag kunnen eten. En alles wordt zo ver mogelijk uit mekaar gezet. Pulp en een schep fiber force krijgen ze 2 keer per dag in hun schuilstal, hooi staat vastgebonden aan een boom zo ver mogelijk van hun stal en hun water staat tussenin.

Op dit moment liggen er vliertakken bij, maar blijkbaar is het oude poortje van de kippenren (voorlopig zonder kippen) en de bast van de coniferen vele lekkerder als die vlier.

Ik had vroeger een bal voor hen, maar die vinden ze maar niets, geen idee hoe ze op pionnen zouden reageren.

Mijn paard rijdt ik niet meer nu hij ziek is, aan de longe mag hij niet van de osteo, dus met hem doe ik af en toe wat kleine dingetjes aan de hand. Alleen durf ik hem niet echt te belasten, want zijn mysterieuze ziekte gaat met al zijn spieren lopen en vooral zijn achterhand wordt langzaam aan zwakker (paard is vorig jaar 5 keer in de kliniek geweest en we kunnen niet vinden wat hij heeft), dus bij hem is het echt aftoetsen wat nog kan en wat niet.

De shet die komt wel af en toe aan de longe, wat hij heerlijk vindt. Ik wil met heb best wel meer aan de slag, maar meneer is een koppig exemplaar en doet alsof hij dom is. Dus zoek ik volop middeltjes om zijn interesse te wekken. Ik heb er al wel wat gewicht af gekregen, maar de uk mag nog wel wat meer afvallen. Het lijkt me fijn om met hem te gaan wandelen, alleen geeft dat op dit moment te veel stress voor mijn ziek paard en aangezien men met crossmotors in het natuurgebied achter de hoek rijdt, vind ik het geen goed idee om met 2 paarden aan de hand op wandel te gaan.

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:04

Caily, ik had het nog niet gezien, maar idd wat een leuke opening.. Bedankt daarvoor.

Vervelend voor minimi... En voor jou dat je niet weet wat het is.

Abby, dat is zwaar...k.t met die lift, hopelijk komt er snel een oplossing.

Karev... Het wordt slecht weer hoor zondag... Als je het nog om kan zetten zou ik zaterdag gaan. Hier zijn bepaalde festiviteiten zelfs afgezegd vw de voorspellingen.


Vanavond een nieuw rondje gedaan. Er loopt bij ons een prachtig fietspad, waar geen auto's mogen komen. Pal aan dat fietspad staan enorme windmolens. Al bijna een jaar denk ik zal ik er langs kunnen met mijn paard, bang dat ze over de zeik raakt van dat gezoef van die wieken. Nu weet ik het zeker... Bomproof... Geen kick ze ging er zo langs... Trots als een Pauw ( met een dikke hoofdletter) op mijn meissie.
Ik zat me later te bedenken... Ik heb hier een jaar over na moeten denken....men lijdt het meest aan het lijden dat men vreest....

Nou fijne avond... Die van mij kan niet meer stuk!
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 21-04-16 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:05

Zo de schemer breekt aan. Dus naar binnen. Wat kan ik genieten van die mooie avonden!

Nieuw topic en gelijk op de vierde pagina!
Top gedaan Caily. Ik ben super trots op mijn 5e plek ❤

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:06

Men lijdt het meest aan het lijden dat men vreest.
Helemaal mee eens. En het heeft totaal geen zin. Want het komt als het komt. Zonde om je er druk om te maken.
Toppaardje!!

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:12

kristelhans schreef:
Oh leuk Tamara, zag ik op FB!



Ja alleen annemarie is ziek en kan niet mee helaas

Verzetten kan helaas niet..is al een poos besproken. Ach we gaan het zien.
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 21-04-16 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:13

Had al een hele tijd niet meer op Roosje gereden. Verzorgster had rechtsom nogal wat problemen. Vandaag erop en idd zit rechts helemaal vast en loopt met buitenstelling. Aan de slag gegaan met loswerken. Gelijk de zithulpen opgefrist. Nu toch maar een paar keer haar trainen zodat alles weer los en rechtgericht wordt.
Erna nog ff Caya erbij...heerlijk!

Afbeelding


Knappe en lieve Roosje

Afbeelding

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:14

Uhhmm mijn paarden vinden regentonnen leuk om mee te voetballen en klooien, pionnen kun je online kopen of in de speelgoedwinkel. Van die boeien voor een boot worden gebruikt om in te bijten en je "vrienden" bewusteloos mee te meppen. :D flostouw voor een grote hond mee gefriemeld. Jollybal vinden ze ook wel grappig op z'n tijd.

Leuk zo'n ijslanderrit!

Knap paard zeg Roosje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:18

Zit idd een klein plekje ja, maar geen teek. Die plek is geschoren dd. Ik zit er al weer even bij en heb al talkpoeder geprobeerd. Geen groene leem in huis. Ga het nu koelen. Heb medelijden met mijn kleine zieke bikkel. Thanks dames ik lees alles hoor maar zit in haar stal nu.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:20

@ Tamara, ik zag het oproepje voor een vervanger inderdaad. :j

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:23

Hè wat naar van die jeuk Ojajoh! En dan ook nog een ontstoken oogje erbij... :(:)

Welkom nieuwen!

Lekker zo Anke!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:27

Ik ga zondag ook op pad. Er werd inderdaad slecht weer afgegeven, maar het eordt al wat bijgesteld en het evhte pokkeweer naar maandag doorgeschoven. Ik hoop maar dat het uit komt.

Stoere paarden, Monmaster!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:28

Ik zit ook veel in Thana's stal. Ze deed vanavond toch ff maf. Dacht even dat ze ging bevallen.
Ze houden je wel bezig die paardjes!

Erg blij met onze camera!
Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:29

Selka schreef:
Uhhmm mijn paarden vinden regentonnen leuk om mee te voetballen en klooien, pionnen kun je online kopen of in de speelgoedwinkel. Van die boeien voor een boot worden gebruikt om in te bijten en je "vrienden" bewusteloos mee te meppen. :D flostouw voor een grote hond mee gefriemeld. Jollybal vinden ze ook wel grappig op z'n tijd.


Bij de speelgoed winkel vind ik alleen hele kleine. Regenton goed idee die heb ik nog ligeen!
Diegene die de tip gaf van de paaltjes van de duitse ebay thx!!! Heb er nu 40 binnen. Zijn exact dezelfde. Dezelfde tape erom en in dezelfde doos als die van agradie alleen ruim een euro goedkoper. Ik Heb agradi afgezegd en geld al terug. Scheelde toch ruim 40 euro. Gelukkig woon ik aan de grens en kon ik het bij vrienden laten afleveren

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:49

Google eens op verkeerskegel ipv pion :)

Jammer ohjajoh, ben echt fan van groene leem. Ook geen Aloe Vera zalf in huis?

Mijn palen komen via weidezaun haar NL dochter Agrishop. Scheelt ook een boel!

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:50

Lynn_Nikita schreef:
Diegene die de tip gaf van de paaltjes van de duitse ebay thx!!! Heb er nu 40 binnen. Zijn exact dezelfde. Dezelfde tape erom en in dezelfde doos als die van agradie alleen ruim een euro goedkoper. Ik Heb agradi afgezegd en geld al terug. Scheelde toch ruim 40 euro. Gelukkig woon ik aan de grens en kon ik het bij vrienden laten afleveren

Graag gedaan :D