Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:01

Wauw wat gaat het weer hard! Ook weer wat nieuwe erbij zag ik. Welkom!

Sterkte weer met mini claudia!

Ik las iets over pionnen. Ik heb ze bij toolstation vandaan. Gebruik ze niet als speel materiaal voor de paarden. Maar voor slalom en western oefeningen. Zijn mooi groot en niet duur.

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:04

Cailey mooie opening gemaakt _/-\o_
H _/-\o_
Fijn dat ik jullie weer gevonden heb, Gisteren en vandaag heerlijk gereden alleen merk ik nu wel dat de hoeven toch wel erg snel afslijten :o misschien toch maar hoefschoenen.....nog ff bijlezen doeideoi

ps ik wil mijn stroomdraad helemaal vernieuwen, hoe hebben jullie de stroomdraad vanaf het apparaat gemaakt totdat het lint daadwerkelijk begint?

hypos
Berichten: 256
Geregistreerd: 01-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:10

Na maanden geen tot weinig internet eindelijk weer online. Gisteren het vorige topic bijgelezen, vanavond deze.
Ik ga nog even niet reageren, staat mijn hoofd niet naar.
Ergens is er hier weinig gebeurt, maar toch ook weer veel. Vriendje is zijn baan kwijt, waardoor de nieuwbouw op een laag pitje staat. Dat zorgt weer voor ergenis tussen ons, maar ook naar mijn schoonmoeder(waar we op het erf wonen).
Gelukkig zijn er ook nog leuke dingen, eindelijk na een paar hectische weken, vakantie (week). Dochterlief vindt paardrijden geweldig, dus die lest er lustig oplos. Mijn zoontje mag na de vakantie ook naar school, bijna 4 jaar.
En het belangrijkste, de dagen worden langer dus ik kan af en toe lekker even uitwaaien met mijn pony, al dan niet op het strand. Heb hem nu al 20 jaar, wordt dit weekend alweer 24. Hij mag iedere dag even grasmaaien in de tuin, terwijl de dikke dame het met de winterwei moet doen. Voordeel ze loopt zich nu wel 'mager'.

Goede voornemens voor dit topic is wel meer reageren en beter bij blijven(als internet het toelaat)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:16

Al een paar leuke dingen gelezen.
Wat erg voor je paardjes, maar als de paddock een "Paradise" is, zullen ze zich geweldig voelen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:26

Zo'n zwarte (grond)kabel. Tot aan het lint.

24 wow mooie leeftijd om nog bereden te kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:31

Dit is toch wel het grootste voordeel van paarden aan huis hoor: tobben met zieke paarden doe ik al zo lang als dat ik paarden heb geloof ik, maar kan nu voor het eerst gewoon even huis binnenlopen en opwarmen, voordat ik weer terug ga voor mijn kleine te steunen. Merk gewoon dat ze het wel heel fijn vind, alle aandacht. En dat mag, niets zo erg als jeuk en pijn in het oog.

Naranga

Berichten: 1699
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: My house in the middle of the street

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:54

Phoe wat zijn jullie hard gegaan de afgelopen dagen. Ik heb wel af en toe wat bijgelezen, maar was nogal druk en het ging me iets te snel. Dit topic nu wel bij en dat ga ik ook proberen zo te houden.

Sterkte met je merrie Ohjajoh en het scheelt inderdaad enorm als ze aan huis staan.

Caily, bedankt voor de leuke openingspost!
Selka, jij hebt er een ware speeltuin van gemaakt voor ze met al die attributen om mee te spelen, leuk! Op mijn vorige stal hadden ze inderdaad van die grote pionnen in de paddocks liggen waar ze mee konden spelen. Misschien toch maar eens kopen, ik ga eens kijken bij de sites die genoemd werden.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:00

Ook hier binnenkort de paarden aan huis, dus kom graag meelezen :)

palousa_boy

Berichten: 10423
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:02

Hier een apparaat op accu dus met een kort draadje direct op het koord.

Edit: onee, er zit nog een bliksembeveiliging tussen. Dan brandt het draad wel door, maar blijft m'n accu en apparaat als het goed is heel.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:06

Jullie gaan zo snèèèl!


Vandaag zowaar 1 paard kunnen trainen ipv: afrasteren, hooi voeren, paddock schoonmaken, binnenbak gereed maken haha.

DonjaJarig

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:15

Hier ook een accu-apparaat en dan een elektriciteitsdraadje naar het koord toe.

Hier heb ik van die boot-boeien in de bak, zowel rond als langwerpig. Merk wel dat de jonge dieren (en hengsten) er leuk mee spelen, maar mijn merries er niets mee doen.

DoubleVv
Berichten: 412
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Maaseik,Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:19

Welkom nieuwe mensen allemaal. :wave:
Vandaag is boer weide komen sproeien voor onkruid. Dus volgend weekend kunnen ze de weide op :)
Ben hun nu al gras aant voeren dat we vers afmaaien zodat ze al wat eraan kunnen wennen.

Hier heb ik voor in de weide ook een accu apparaat. Wil voor eentje met een zonnepaneel gaan kijken.

Hier heb ik ook vanalles van speelgoed. Maar merries kijken er niet naar om. Ruin vroeger speelde met alles wat hij te pakken kon krijgen. Nu hebben de honden de Horse ballen en reddingboei uit de wei om mee te spelen.

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:20

Mooie opening!! Blijft toch een wens, paarden aan huis met paddock paradise

spatter

Berichten: 14456
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 00:36

caily geweldig leuke openingspost, knap gedaan _/-\o_ +:)+ <3

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 06:46

SandraVerl schreef:
Op dit moment liggen er vliertakken bij, maar blijkbaar is het oude poortje van de kippenren (voorlopig zonder kippen) en de bast van de coniferen vele lekkerder als die vlier.


Coniveer is giftig voor paarden,ik denk dat je er verstandig aan doet om de coniferen af te schermen.
Je kunt er vanuit gaan dat alle groenblijvende heesters/coniferen giftig zijn ;)

Welkom trouwens :wave: (ook aan de andere nieuwe)

Fijne paardenfoto's voorbij zien komen :)

Ik heb een dikke geïsoleerde kabel naar de stroomdraad lopen vanaf het apparaat,kun je bij bv Agradi krijgen.Wel andere kabels geprobeerd maar die hielden het niet lang vol.Je hebt een masief koperen kabel nodig om de piekpulsen door te kunnen geven.

Zonnepaneel ligt klaar,die moet dit jaar het dak op.

Claudia :(:) arme Mini...Fax heeft ook wat jeukerige bultjes en ze hebben allemaal beetje traanoogjes vanwege de haren.Hopelijk snel weer beter.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:05

Hoop dat minime is opgeknapt.
Vandaag mert de hond naar Laarakker voor goudkorrels. Vande week toch even gebeld voor de prijs. Was dubbel zo duur als ik dacht. Dat was even schrikrn. Maarja, hoop dat ze goed uit de narcose komt. Ze is al 12.

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:30

Fabster, ik hoop dat je het op deze foto's beter ziet: schuifwand
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:30

Fabster, ik hoop dat je het op deze foto's beter ziet: schuifwand
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:35

We zien het iig wel dubbel!

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:41

Fabster wilde even de constructie weten van de schuifwand.... Dus heb het proberen te fotograferen van verschillende kanten... Sorry... Had beter even PB kunnen doen!


Aha... Nu zie ik t... Twee x geplaatst :+

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:43

Haha...ja dat bedoelde ik.
Nee niet PB. Is altijd leuk om te zien.
Wellicht een idee voor anderen.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:46

Past toch helemaal in het topic Monmaster, altijd leuk om te zien hoe anderen de stallen hebben!

meggiemeg

Berichten: 12242
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:49

Liep gisteravond in het bos met de honden, werd ik aangesproken door een ouder echtpaar. Ze dachten dus dat de 2 buurpaarden die er zo graat mager en in de drek bij staan van mij waren, dat het niet netjes van mij was om de paarden zo te laten verhongeren en dat het een schande was.... Dat er een paar huizen verderop wel 2 stonden waar ik een voorbeeld aan kon nemen. Heb ze bedankt voor het compliment en dat ik het er roerend mee eens was dat het vreselijk is hoe ze er zeker in de winter bij stonden en dat er zeker wel wat meer hooi in mag. Oeps foutje.... Zo mooi hoe ze toen hun excuses aanboden. Ze dachten toch echt te weten dat ik daar woonde en niet iets verderop.

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:51

Dat is zeker een mooi compliment meggiemeg....
Zo... Laatste werkdag... Daar ga ik eens heerlijk van genieten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:52

Goedemorgen. Stond er om half 7 al bij, want wou gaan scheren en wassen van ellende, maar ze stond er rustig bij. Had haar kap met ooglapje op gedaan gisteravond en vermoed nu toch dat het bijten en trillen met het oog te maken heeft gehad. Want ze hapte nog 1x toen kap afging . Oog ziet er ook rustiger uit. MiniMe is wel erg tam, maar goed dat ben ik ook na zon nacht...