[HK] creatief met je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

ben jij wel eens crea met je paard ?

1 ja , elke dag een andere vlecht o.i.d.
50 (17%)
2 soms , als ik niks beters te doen heb .
205 (70%)
3 nooit , wat is het nut ???
36 (12%)

Totaal aantal stemmen: 291


BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:12

jeetje zie hier echt leuke dingen voorbij komen :D Zal eens kijken of ik foto's kan vinden..
Zijn al een hoop oude foto's bij, moet er nog veel meer hebben met andere dingen maar die kan ik zo gauw niet vinden, wel leuk om komende weken aan te werken opnieuw :) (heb 4 maanden vrij.. dus tijd zat!)

* na lang zoeken... *

Invlecht in staart (al oud)
Afbeelding

Gewone vlecht (van dichtbij genomen toen omdat ik de kleuren zo leuk vond :+ )
Afbeelding

Gewone vlechtjes met lange plukken over
Afbeelding

Afgeknipt :+
Afbeelding

Staartjes O:)
Afbeelding

Nogmaals gewone vlechtjes
Afbeelding

euhm tsja en een poging tot hengstenvlecht van achter naar voren maar dat was geen succes.. :+
Afbeelding

Vraagje.. hoe krijgen jullie die vlecht OP de manenkam?? Dat wil ik dus ook echt kunnen!! :D

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:16

leuke foto's (en pony's)

die hengstenvlecht achterste voren brengt me wel op een idee ... nu eens kijken of dat ooit gaat lukken :=

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:19

dankje ;) haha oke ben benieuwd, maak je er een foto van?

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:21

als het ooit lukt dan maak ik een foto .
als het niet lukt deel ik hier het idee zodat een ander het kan proberen :D

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:36

Oke :D

Sjisi

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:44

BianCatjee schreef:
Vraagje.. hoe krijgen jullie die vlecht OP de manenkam?? Dat wil ik dus ook echt kunnen!! :D


Jaa dat vraag ik me ook af!
Lijkt me heel mooi bij de Haflingers!

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:24

Volgens mij moet je dan aan de andere kant gaan staan!

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:43

cherell0 schreef:
hihi , goeie poging jij komt er wel := +:)+


ja, dit was even snel in 3 minuten er in omdat ik toch moet leren maar niet wil leren :')

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:47

Lees al even mee, maar op de manenkam is niet zo moeilijk ;) Gewoon goed strak aantrekken...

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:27

Een invlecht op de manen of zo'n merrievlecht op de manen?
Bij een merrievlecht gooi ik alles naar de andere kant en vlecht het dan gewoon in. Die word trouwens helemaal heel mooi als je hem van achter naar voor vlecht en dan van voren mee vlechten in de voorlok.

Invlecht in de manen ben ik niet zo handig in (maar ik ben ook niet zo handig in invlechten in staarten). Maar dan moet je ze in principe splitsen naar 2 kanten en dan vlechten door steeds een plukje er bij te pakken.

Iemand nog leuke ideeen voor staartvlechten? Maar dan geen invlechten, want daar ben ik dus niet handig in en ze blijven ook niet zitten daardoor.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:32

Veulen84 schreef:
Een invlecht op de manen of zo'n merrievlecht op de manen?
Bij een merrievlecht gooi ik alles naar de andere kant en vlecht het dan gewoon in. Die word trouwens helemaal heel mooi als je hem van achter naar voor vlecht en dan van voren mee vlechten in de voorlok.

Invlecht in de manen ben ik niet zo handig in (maar ik ben ook niet zo handig in invlechten in staarten). Maar dan moet je ze in principe splitsen naar 2 kanten en dan vlechten door steeds een plukje er bij te pakken.

Iemand nog leuke ideeen voor staartvlechten? Maar dan geen invlechten, want daar ben ik dus niet handig in en ze blijven ook niet zitten daardoor.


2 vlechtjes, zo invlechten dat het een hart wordt ow, geen invlechten :P eeh, 1 lange vlecht in het losse haar, enheir strikjes over. heb ik ook wel eens gedaan. foto maar eens zoeken

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:41

Hier ook iemand die creatief is met paardenhaar!
Wat ik allemaal niet heb uitgeprobeerd/gemaakt:
Gewone vlechten (met lange kwast en zelfs bijna geen kwast), visgraat vlechten, (halve) merrie vlecht, (halve) hengstenvlecht, knotjes, vlecht op de manenkam, boogjes, matje, eenhoorn coupes, invlechten...
Ik heb er alleen geen foto's van vrees ik! :')

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:49

Dat laatste klinkt wel leuk. Eerste ook, maar dat word dan iets voor als ik een uur aan een staart wil vlechten.

ApplePapple

Berichten: 2744
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:53

Carolaaxxxx schreef:
Als ik toch eens een paard had die zijn hoofd stil hield zodat ik me eens kon uitleven in de voorpluk had ik wel iets leuks kunnen posten! Ik kan zo'n mooie invlecht in de voorpluk en dan een mooie dikke knot. Maar meneer houd zn hoofd nooit stil genoeg dus het zit altijd scheef en niet mooi..


bekend probleem...

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:59

Veulen84 schreef:
Een invlecht op de manen of zo'n merrievlecht op de manen?
Bij een merrievlecht gooi ik alles naar de andere kant en vlecht het dan gewoon in. Die word trouwens helemaal heel mooi als je hem van achter naar voor vlecht en dan van voren mee vlechten in de voorlok.

Invlecht in de manen ben ik niet zo handig in (maar ik ben ook niet zo handig in invlechten in staarten). Maar dan moet je ze in principe splitsen naar 2 kanten en dan vlechten door steeds een plukje er bij te pakken.

Iemand nog leuke ideeen voor staartvlechten? Maar dan geen invlechten, want daar ben ik dus niet handig in en ze blijven ook niet zitten daardoor.



je hebt mijn idee gepikt :D ;)

nou ja , dan weten jullie het vast , dit (dik gedrukte uit de qoute) wilde ik dus proberen :P (gaat me vast nooit lukken )

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:01

Die word wel leuk hoor (als ik het kan ;) ) Moet je alleen niet je halster er in vast vlechten. Dat gebeurde mij namelijk.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:02

_O-

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:06

cherell0 schreef:
Veulen84 schreef:
Een invlecht op de manen of zo'n merrievlecht op de manen?
Bij een merrievlecht gooi ik alles naar de andere kant en vlecht het dan gewoon in. Die word trouwens helemaal heel mooi als je hem van achter naar voor vlecht en dan van voren mee vlechten in de voorlok.

Invlecht in de manen ben ik niet zo handig in (maar ik ben ook niet zo handig in invlechten in staarten). Maar dan moet je ze in principe splitsen naar 2 kanten en dan vlechten door steeds een plukje er bij te pakken.

Iemand nog leuke ideeen voor staartvlechten? Maar dan geen invlechten, want daar ben ik dus niet handig in en ze blijven ook niet zitten daardoor.



je hebt mijn idee gepikt :D ;)

nou ja , dan weten jullie het vast , dit (dik gedrukte uit de qoute) wilde ik dus proberen :P (gaat me vast nooit lukken )


Haha dat heb ik al heel lang in mijn hoofd zitten maar nog nooit geprobeerd omdat ik hem niet dicht bij de manenkam kan houden.. :+

MallyBelly

Berichten: 3547
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:09

Vlechten op de hals..

Goed uit borstelen
Afbeelding
Splitsen met stiekjes, allemaal staartjes maken.
Afbeelding
Afbeelding
En de eerste delen door 3
Afbeelding
En dan gewoon vlechten, elke keer een staartje pakken.
Afbeelding

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:20


Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:34

@ Melissa1996; bedankt! Ziet eruit als iets dat ik zou moeten kunnen haha. Ga het morgen meteen proberen!!! Misschien kan ik het bij mijn merrie ook eens proberen, KWPN met absurd snel groeiende manen. Dan gooi ik er gewoon zo'n vlecht in, vallen die 'te' lange manen ook niet op haha.

KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:29

Met elastiekjes vlechten is heel slecht om te doen, wisten jullie dat al?

Van voor naar achteren vlechten doe ik veel als hij voor de koets moet, dan gooi ik het overige voren in de pony. :j Zo heeft hij er onder het schoftje geen last van getrek aan die manen. :n

MallyBelly

Berichten: 3547
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:37

Hoezo? je hoeft de stiekjes niet strak te doen, ik doe ze er max 2x omheen.

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:37

Ik heb wel eens een gewone merrievlecht tot het midden gemaakt. Daarna een merrievlecht achterstevoren tot het midden en als laatste 1 vlecht in het midden gemaakt en die 3 vlechten gevlochten. Zag er erg leuk uit, zal het binnenkort weer proberen bij dezelfde pony (falabellaxshet) alleen zijn de manen nu iets korter...

NikkivanOlst

Berichten: 7845
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:42

Ik verfde graag mn paardjes :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:))