Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:27

Zo'n kar lijkt me echt handig! Wij hebben nu een 3 treden trap naar de zadelkamer toe dus geen optie maar deze zal uiteindelijk gesloopt worden en dan komt de zadelkamer ook op een andere plek. Verder lopen naar de poetsplaats dus dan ga ik ook wel kijken voor iets van een kar dat toch alles in één keer mee kan :D

Voor nu heb ik een nieuwe voerkist besteld, met 4 vakken en een plank. Denk dat het echt veel netter en rustiger oogt. We hebben al 1 voerkist staan en 8 kasten totaal dus om te voorkomen dat het rommeliger zal worden met meerdere voer tonnen en voorraad toch overstag gegaan. Helemaal blij mee.
Ga hem zaterdag ophalen, ben echt heel benieuwd. Als hij staat naast m'n zadelkast zal ik zeker een foto plaatsen :j

AlwaysH

Berichten: 11286
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:48


Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:53

Ja heb ik, werkt prima

AlwaysH

Berichten: 11286
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:57

Top, paste het aan de binnenkant van je kast? Heb je toevallig een foto? O:)

Ik ben alle saffierkleurige zadelkast toebehoren en voertoebehoren aan het kopen van Kramer. Hoe bedoel je lievelingskleur. _O-

Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:19

Ik heb die ook, wel van een ander merk.
Je drukt je zwepen er gewoon tussen. Die zwarte dingetjes die worden dan een beetje samengedrukt, maar leveren tegendruk waardoor je zwepen blijven hangen. Werkt over het algemeen super. Denk dat het wel aan de binnenkant van je kast past, neemt echt maar weinig ruimte in beslag. De zwepen vallen er echt in.
Als je googelt op zwepenhouder dan denk ik dat je wel foto's gaat vinden.

AlwaysH

Berichten: 11286
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:23

Toppie, dan bestel ik die ook. :+

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:29

Voor mijn zwepen gebruik ik gereedschapsklemmen.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:52

Wij hebben die altijd aan de buitenkant van onze kast gehad, met dubbelzijdige tape vastgeplakt. Werkte perfect, we waren er heel blij mee.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 00:40

AlwaysH schreef:
Top, paste het aan de binnenkant van je kast? Heb je toevallig een foto? O:)

Ik ben alle saffierkleurige zadelkast toebehoren en voertoebehoren aan het kopen van Kramer. Hoe bedoel je lievelingskleur. _O-


Ik heb wel een foto

Afbeelding


Ik werd helemaal gek van de zweepjes die niet netjes rechtop in de zweepjesbak bleven en tussen de deur of in het tuig kwamen, dus deze boven de zweepjesbak gehangen en nu blijven de zweepjes netjes op hun plek.

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:18

AlwaysH schreef:
Top, paste het aan de binnenkant van je kast? Heb je toevallig een foto? O:)



Duurde even, maar hier is ie

Afbeelding

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:57

Afbeelding
Ik heb een Ikea broekenrek te koop. Iemand hier interesse? Anders gaat hij gewoon op marktplaats.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:03

Wat is je woonplaats?

Nymphaea

Berichten: 51
Geregistreerd: 14-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:19

Daphara schreef:
AlwaysH schreef:
Top, paste het aan de binnenkant van je kast? Heb je toevallig een foto? O:)

Ik ben alle saffierkleurige zadelkast toebehoren en voertoebehoren aan het kopen van Kramer. Hoe bedoel je lievelingskleur. _O-


Ik heb wel een foto

[ [url=m/3ZgQ1H.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik werd helemaal gek van de zweepjes die niet netjes rechtop in de zweepjesbak bleven en tussen de deur of in het tuig kwamen, dus deze boven de zweepjesbak gehangen en nu blijven de zweepjes netjes op hun plek.


Handig! Mijn zweepjes gingen altijd kapot van los in de kast gooien!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:01

Buxy schreef:
Wat is je woonplaats?

Leidschendam.

ApplePapple

Berichten: 2743
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 15:26

Hoi allemaal,
Ik zoek een kast voor in huis, dus mag een houten zijn, moet er een beetje netjes uit zien.
Ik ga er mijn dekjes, dekens, peesbeschermers etc etc die ik eigenlijk weinig gebruik in op slaan.
Ook mijn dressuurzadel wil ik erin hangen.

Welke kast raden jullie daarvoor aan? Heb al 100e kasten op marktplaats bekeken maar zou het echt niet weten...

DubbelFun

Berichten: 88823
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 15:53

Zoek een mooie kledingkast die past in je interieur.

Keizerinnnn

Berichten: 1221
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:24

Ik heb een nieuwe kast gekocht bij een man uit Babberich die ze op maat maakt, deze had hij nog staan en mocht ik direct overnemen. Ik ga pas november verhuizen naar de stal waar de kast staat dus nu nog leeg en ben aan het kijken hoe ik hem wil indelen.

Er zit nu geen zadelsteun in die heb ik eruit laten halen, wil mijn eigen zadel op een buis. Ik krijg een locker op stal dus hoef maar 1 zadel kwijt in de grote kast en zat eraan te denken om onder het zadel en evt in het vak links nog een dekjesrek te maken van een bezemsteel en dan met broekhangers. Maar mocht iemand andere tips hebben graag! Heb al wel gekeken naar de broekhanger van ikea maar weet ff de precieze maat niet en volgens mij kan er aan een bezemsteel met hangers meer dan de broekhanger.

Foto van huidige indeling kast en foto van nieuwe kast. Oude kast is 1.80H 1.20B 80D en nieuwe kast is 2H 1.20B en 78D

Afbeelding

Afbeelding
Verouderde indeling hij ligt nu propvol met dekjes en ipv de beschermerzak in de deur hangen er nu nog wat halsters, teugels etc.

Deze kast is tevens nu ook te koop. Klein prijsje is niet helemaal perfect meer heb al aantal x de deuren opnieuw moeten bevestigen en achterplaat zit er niet recht op. Voor de handige onder ons wellicht nog een mooie kast mag voor kleine prijs weg. Is geschilderd en zijkant plus deuren gebeitst. Altijd droog gestaan.

Larislaatje
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:32

Keizerinnnn schreef:
Ik heb een nieuwe kast gekocht bij een man uit Babberich die ze op maat maakt, deze had hij nog staan en mocht ik direct overnemen. Ik ga pas november verhuizen naar de stal waar de kast staat dus nu nog leeg en ben aan het kijken hoe ik hem wil indelen.

Er zit nu geen zadelsteun in die heb ik eruit laten halen, wil mijn eigen zadel op een buis. Ik krijg een locker op stal dus hoef maar 1 zadel kwijt in de grote kast en zat eraan te denken om onder het zadel en evt in het vak links nog een dekjesrek te maken van een bezemsteel en dan met broekhangers. Maar mocht iemand andere tips hebben graag! Heb al wel gekeken naar de broekhanger van ikea maar weet ff de precieze maat niet en volgens mij kan er aan een bezemsteel met hangers meer dan de broekhanger.

Foto van huidige indeling kast en foto van nieuwe kast. Oude kast is 1.80H 1.20B 80D en nieuwe kast is 2H 1.20B en 78D

[ [url=m/GenNoJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/20RJPu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verouderde indeling hij ligt nu propvol met dekjes en ipv de beschermerzak in de deur hangen er nu nog wat halsters, teugels etc.

Deze kast is tevens nu ook te koop. Klein prijsje is niet helemaal perfect meer heb al aantal x de deuren opnieuw moeten bevestigen en achterplaat zit er niet recht op. Voor de handige onder ons wellicht nog een mooie kast mag voor kleine prijs weg. Is geschilderd en zijkant plus deuren gebeitst. Altijd droog gestaan.


Heyhoi,

ik ben al een tijde opzoek naar een kast. welke regio kom je vandaan en wat vraag je voor de kast?

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:27

Op stal heb ik een "gewone" ijzeren zadelkast. Maar het meeste bewaar ik thuis.
Nu zijn we een tijdje geleden verhuisd en kreeg ik een hele ruimte ter beschikking voor mijn paardenmateriaal :D
Dit is het geworden:

Afbeelding
Afbeelding


Die stapel ernaast op de grond is voor de verkoop :=

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:28

Echt prachtig <3 Ik ga zo goed op alles geordend en netjes!

Mariloulou
Berichten: 250
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:18

heel netjes daar houd ik ook van maar waarom hebben jullie toch zoveel dekjes of hebben jullie ook zoveel paarden?
Ik heb 3 paarden en denk iets van 10-12 dekjes

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:08

Mariloulou schreef:
heel netjes daar houd ik ook van maar waarom hebben jullie toch zoveel dekjes of hebben jullie ook zoveel paarden?
Ik heb 3 paarden en denk iets van 10-12 dekjes


Omdat je nooit genoeg dekjes (setjes) kunt hebben!

Afbeelding

Afbeelding

spottedponie
Berichten: 2963
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:09

Stille meelezer, maar ik vraag me vooral af of het niet gaat stinken om je paardenspullen in een kamer in huis te bewaren? Ook al worden ze gewassen? Ik merk zelf dat ik dan alsnog paard ruik als het uitgewassen is... Of zit dat tussen mijn oren? :')

Friesfanaat

Berichten: 1352
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:54

spottedponie schreef:
Stille meelezer, maar ik vraag me vooral af of het niet gaat stinken om je paardenspullen in een kamer in huis te bewaren? Ook al worden ze gewassen? Ik merk zelf dat ik dan alsnog paard ruik als het uitgewassen is... Of zit dat tussen mijn oren? :')


Ik heb mijn (gewassen) dekjes in mn thuiskantoor liggen. Ruik er niks van. Ik was ze wel na elke keer gebruiken dus de geur kan er niet intens intrekken, misschien dat dat scheelt :)

spottedponie
Berichten: 2963
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:20

Dan zal dat het zijn verwacht ik, de mijne worden wel meerdere keren gebruikt voor ze gewassen worden :)