Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13183
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:28


mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:32

Mijn kast staat op instorten dus ik ga ook maar eens inspiratie opdoen in het topic.

Afbeelding

Dit is de kast nu. Ik wil het rek voor de dekjes eruit, vind het zo veel plek innemen en ik heb eigenlijk nu nog maar 2 dekjes op stal en wissel ze steeds om. Ik hoef maar 1 zadelsteun en zou de rest wat handiger willen indelen. Iemand toevallig tips? :D

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:56

@cjv: wat staat er op 'instorten', want zo te zien staat ie er nog stevig bij :)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:42

Dit is een andere term voor “ik heb een grotere nodig, want ik heb teveel spullen” :D

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:44

Ah... nu zijn we duidelijk :D

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:52

DubbelDun schreef:
@cjv: wat staat er op 'instorten', want zo te zien staat ie er nog stevig bij :)


Hier stond ie net in elkaar :P Heb geen foto van de huidige staat. Zal eens wat maken als ik er weer ben hihi.

@webster: dat is ook best herkenbaar hoor :')

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:58

Ik denk dat je veel hebt aan nog een extra plank bovenin. Ik heb er 2 en kan daar echt veel zooi kwijt die je niet dagelijks gebruikt. Ik heb een curver box daar staan met schoon maak middelen, m’n kalkoenen, tondeuse etc. Een zweetdeken extra, shampoo en andere was spullen voor paard. Zo is het toch netjes maar staat het niet in de weg om je dagelijkse spullen te pakken.

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:09

Na veel lezen hier en allemaal ideeën te hebben opgedaan zijn wij ook begonnen aan onze kast.
Binnenkant (inmiddels zitten de zadelsteunen en uittrekbare haken vd Ikea er ook in)
Afbeelding

Deuren:
Afbeelding

Kast is 1.60 breed en 2.20 hoog.

Kan niet wachten tot hij staat en we hem kunnen inruimen! Wat hemels eindelijk een grote kast te hebben ☺️

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:24

Die ziet er zeer professioneel uit !! Als ik het goed zie met ingefreesde gleuven voor de tussenschotten ?

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:36

DubbelDun schreef:
Die ziet er zeer professioneel uit !! Als ik het goed zie met ingefreesde gleuven voor de tussenschotten ?


Dankje! Nee niet er in gefreesd, ze vallen er wel precies tussen. Kast is heel zwaar maar ook stevig, we kunnen er makkelijk in zitten :-)

Nu nog een uitdaging om deze op stal te krijgen....

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:43

Ben benieuwd naar een foto als die ingeruimd is, ziet er goed uit!

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:06

Ik zou er sowieso grote wielen (10-15 cm) onder zeggen en vervoeren zonder deuren, dat scheelt toch weer in het gewicht wat je moet tillen.

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:15

DubbelDun schreef:
Ik zou er sowieso grote wielen (10-15 cm) onder zeggen en vervoeren zonder deuren, dat scheelt toch weer in het gewicht wat je moet tillen.


We vervoeren hem idd zonder deuren, en op hondjes. De kast zelf komt op balken, niet op wielen. Wielen die dit gewicht kunnen dragen zijn onbetaalbaar.

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:16

Capriootje schreef:
Ben benieuwd naar een foto als die ingeruimd is, ziet er goed uit!


Thanks! Ga ik zeker posten! Over 2 weken verhuizen met onze schat, dan moet de kast er al staan.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:36

Dagmar11 schreef:
DubbelDun schreef:
Ik zou er sowieso grote wielen (10-15 cm) onder zeggen en vervoeren zonder deuren, dat scheelt toch weer in het gewicht wat je moet tillen.


We vervoeren hem idd zonder deuren, en op hondjes. De kast zelf komt op balken, niet op wielen. Wielen die dit gewicht kunnen dragen zijn onbetaalbaar.

Een stalgenootjes heeft wel (zwakke) wieltjes eronder voor het verhuizen/verplaatsen maar schuift m dan op een balkje als hij op zn plek is waardoor de wielen ontlast worden.

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:43

Bok/Zwenkwielen van 10 cm hebben een draagkracht van 80 kilo. Bij de Action heb ik zelfs grotere gezien voor een paar euro.
Mijn kasten van 120br. staan er op en die wegen (vol) ook aardig wat :)

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:46

Kunnen jullie allemaal zulke grote kasten kwijt op stal?
Wij hebben vaste kasten dus daar moeten we het mee doen, maar anders was er ook niet zo veel ruimte om zo'n grote kast neer te zetten helaas.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:48

Nee wij mogen maximaal 1 meter breed.

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:58

Ik meld mij ook aan voor dit topic. :j

Ik heb voor mijn beide paarden nu een standaard kast van Sellaport: https://www.google.com/search?q=sellapo ... 2xoJmhYN-M ( foto van Google).

Uiteraard een kleine kast maar met logisch inruimen kom je er wel. Ik heb er momenteel 1 zadel in liggen , 2 hoofdstellen, aantal halsters , poetskist , tas met dekens , 5 dekjes, cap , peesbeschermers , oornetje , 2 zwepen, rijlaarzen , longeerspullen. Nu is die dus dan ook echt wel vol. Ik heb nog twee Ikea bakken bovenop staan met wat verzorgingsspullen en wat losse rommel wat ik af en toe gebruik. Thuis ook nog een bak met spullen van mijn paard die toen nog veulen was.

Je voelt het al aankomen , voor 2 paarden is het kastje simpelweg te klein helaas. Uitbreiden mogen we niet omdat iedereen gewoon dezelfde maat kast moet hebben. Dat snap ik anders wordt het een ongeorganiseerde bende en wil iedereen een grote kast. En zelf een kast maken lijkt mij toch wel weer leuk! Met name om spullen in te leggen die ik niet heel vaak gebruik. Op stal wil ik in ieder geval proberen om 2 zadels en 2 hoofdstellen in het kastje te leggen , en alleen het spul wat echt nodig is.

Thuis hebben we een mooie ruime garage en nog een laag kastje staan ( zal binnenkort even een foto maken). Ik kan niet de hele boel verbouwen want dan krijg ik simpelweg ruzie met mijn ouders :'). Wat is een absolute must have voor in een kastje? Ik denk dat ik hem ook nog ga verven in het zwart. Wit is wel mooi maar wordt zo snel vies.

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:21

@zebrastraap, krijg je er geen kast bij voor je tweede paard?
Dat lijkt mij logisch namelijk, voor elk paard een kast.

Zo werkt het meestal wel op de meeste stallen. Per box een kast.

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:37

Een 2e kast lijkt me idd normaal als je 2 paarden hebt.

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:57

ingvdh schreef:
@zebrastraap, krijg je er geen kast bij voor je tweede paard?
Dat lijkt mij logisch namelijk, voor elk paard een kast.

Zo werkt het meestal wel op de meeste stallen. Per box een kast.


Helaas niet is simpelweg geen ruimte meer voor.... Je mag wel een kast bovenop je eigen kast zetten maar dat zal dan een kleintje worden vanwege het plafond. Ik heb al de mazzel dat mijn jonge paard mag blijven er is namelijk een beste wachtlijst. Veel mensen hebben een tweede of soms zelfs vierde paard dus als iedereen dan een kast moet wordt het een kastenstalling om het zo maar te noemen :')

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:23

Tja, ik denk dat als je als pensionhouder zoveel paarden kunt stallen dat je ook de voorziening moet treffen voor de spullen die mensen hebben. dus minimaal 1 kast per paard.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:29

kusvoorjou schreef:
Mijn kast is ook eindelijk af! Alles van ‘afval’ hout, behalve het tussen schot. Al met al, als ik kijk aan schroeven, hangers, slot etc.. heeft deze kast mij 40 euro gekost! [ [url=m/dCUOMC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tf4ut7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TDV7yZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5yjnGs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien is niet alles helemaal recht of strak, maar toch helemaal zelf gemaakt samen met me vader. Ik ben er echt blij mee!

Mooi _/-\o_ en netjes gedaan!
Floris :+:

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:40

DubbelDun schreef:
Tja, ik denk dat als je als pensionhouder zoveel paarden kunt stallen dat je ook de voorziening moet treffen voor de spullen die mensen hebben. dus minimaal 1 kast per paard.


Dat weet je van te voren hoor! Zijn ook genoeg mensen die geen stal hebben. Ik heb er totaal geen moeite mee. Zorgt er ook weer voor dat je niet teveel onzin dingen gaat kopen. Zo bespaar ik mijzelf alleen maar om meer spullen te kopen.