Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:04

Daphara schreef:
kusvoorjou schreef:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar helaas geen reactie gehad. Mijn kast word 1.22 breed (gekke maat maar zo was de plaat)

Er komt een tussen schot in, zodat aan de ene kant zadel en laarzen kan. En aan de andere kant planken. Hoe breed moet het stuk voor het zadel zijn?

65 cm zou ik aanhouden. Het ligt aan het kopijzer, heb je een smal kopijzer er in dan red je 60 ook makkelijk. Ik heb 65 aangehouden, omdat ik een wijd kopijzer in mijn zadel heb en er naast nog wel wat wil kunnen ophangen.

ik heb een kast van 60 cm en dat is niet heel ruim inderdaad. Wat je ook kunt doen is dat compartiment sowieso ruimer maken en je hoofdstel haak aan één zijkant hangen. Das wel fijn vindt ik

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:43

wendely schreef:
Ik ben vanplan nieuwe zadelkasten te bouwen voor pensionklanten. De grootte heb ik op 2.60 hoog, 1m breed en 70cm diep. De bovenste ruimte is bedoeld voor spullen die weinig gebruikt worden. Met een trapje die hier al aanwezig is prima te bereiken. Hoe zouden jullie als pensionklant de indeling van zo'n kast het liefst zien?


Ik zou graag bovenaan een vak van 60cm ofzo voor m'n dekens hebben over de hele breedte, dan kun je er ook namelijk met trapje nog normaal achterin komen (plank komt dan op 2 meter). En dan een plank ongeveer 40 cm daaronder voor dekjes. Over de resterende 160 3a4 schapjes van ongeveer 30 a 35cm breed en 50 diep. In de 160 x 70 kunnen dan zadelsteunen gemaakt worden.

Als klant zou ik sowieso ruimte willen voor 2 zadels.


Zelf heb ik een kast van 2x1x1 in 2 delen dan want dat kwam nou eenmaal zo uit. Ben er heel blij mee.
Bovenin een vak van 60 voor dekens en wat andere kleine dingetjes. Onderin een beetje zoals ik hierboven heb geschreven.

Het is oorspronkelijk een westernkast dus ik red het om mijn zadels achter elkaar te hangen, ben daar zelf heel blij mee maar 't is wel iets meer gedoe. Maar scheelt veel ruimte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:03

Afbeelding
Dit is de gehele ruimte die gerealiseerd gaat worden, er komt dus ook een kantine met keukenblok. De pensionklanten moeten nu steeds in mijn zadelkamer voor water en warmte. Daar hebben ze als dit klaar is dan geen toegang meer. We hebben maks 4 of 5 boksen die we uithuren. Er is dan nog mogelijkheid om 1 of 2 zadelkasten bij te bouwen. Bovenop komt over het gehele gedeelte een plafond waar deels dekenkisten op kunnen staan en het andere deel is voor opslag van kleine hooipakjes.

Afbeelding
Tot nu de indeling van de kasten. De planken komen niet tot voor zodat er hangers aan de binnenkant van de deur komen.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:29

Mooi! Zoiets zou ik idd ook gemaakt hebben, ik zou wel een 2e stang monteren, liefst opklapbaar voor een 2e zadel.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:05

Dan denk ik idd dat ik voor 65 ga! Dan heb ik nog ongeveer 55 cm aan de andere kant voor leg plankjes.. dat is groot genoeg. Bedankt!

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:42

Wat doen jullie tegen spinnen en andere beestjes?

Ik heb een smalle kast in een hoek. Er zitten vaak langpoten maar ook op de bodem een soort kevertjes... Heb nu alles in bakken zitten maar vind het niet fijn om iets uit de kast te pakken

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:47

Anti spider van de welkoop!

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:47

Dit is mijn kastJE nu :')
Afbeelding
Vraag mij niet hoe, maar de inhoud is:
- een compleet tuig
- een zadel
- een bbp
- 2 hoofdstellen
- longersingel
- 6 halster + touwen
- poets kist
- 3 dekens
- 2 caps
- emmertje met shampoos/sprays
- een zak en een bak snoepjes
- en als laatste een zak voer.

En zodra er plek is op stal komt deze er te staan *\o/*
3 keer zo groot, ik moet hem alleen nog even opknappen/schoon maken, misschien een nieuw laagje verf en wat extra haken erin :o

Afbeelding

Afbeelding

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:45

Ik ben dus van plan dit te gaan doen
Afbeelding

Alleen de hangertjes is een twijfel puntje. Ik heb het thuis geprobeerd met 1 die we toevallig al hadden alleen krijg ik dan op het dekje zon afdruk van het hangertje omdat het wss dus te strak dicht klemt ;(

Iemand hier een een oplossing of ervaring mee? Ik heb voornamelijk eskadron dus die zijn al wat dikker aan de randen waar je de hanger op wil vast maken.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:34

Afbeelding

Ik heb zoiets, bij mij zijn de hangers eerder te "slap"
Als ik wat teveel heen en weer schuif, dan moet ik bij mijn dikke dekjes opletten dat ze niet vantussen de hanger glijden :) Maar dat is eigenlijk alleen met mijn PS of Sweden dekjes die zo'n "bumper" hebben vooraan.
Maar heb zeker geen afdruk erin :n

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:46

Farjen schreef:
[ [url=m/DXPcxc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb zoiets, bij mij zijn de hangers eerder te "slap"
Als ik wat teveel heen en weer schuif, dan moet ik bij mijn dikke dekjes opletten dat ze niet vantussen de hanger glijden :) Maar dat is eigenlijk alleen met mijn PS of Sweden dekjes die zo'n "bumper" hebben vooraan.
Maar heb zeker geen afdruk erin :n


En waar heb jij ze gekocht?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:22

Ik ga morgen mijn nieuwe kast ophalen en kan deze nog lekker naar wens inrichten :D Ik heb net al twee hoofdstelhangers gehaald. Ik twijfel nog of ik de dekjes in een rekje hang of dat ik die op de bovenste plank leg. Ik heb net bij de Xenos zo’n ‘gaasding’ gezien die je op kan hangen met bakjes er aan, misschien dat dat nog een idee is. Zijn er mensen met een vergelijkbare kast of maat? :D De kast is 70 x 70 x 180!

Afbeelding

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:09

Ik denk dat je aan die ene plank te weinig hebt. Ik zou er nog 2 planken bij maken. Eentje onder die andere plank, dan zadelsteun en daaronder nog een plank.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:27

Opzich heb ik niet heel veel planken nodig, ik heb het een hele tijd gedaan met dezelfde indeling op mijn huidige stal maar nu ik zelf mag boren en verbouwen wat ik wil, wil ik wel proberen er iets van te maken :D Ik zou maximaal twee planken willen, dus misschien dat ik er nog eentje bij maak!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:40

Ketly schreef:
Opzich heb ik niet heel veel planken nodig, ik heb het een hele tijd gedaan met dezelfde indeling op mijn huidige stal maar nu ik zelf mag boren en verbouwen wat ik wil, wil ik wel proberen er iets van te maken :D Ik zou maximaal twee planken willen, dus misschien dat ik er nog eentje bij maak!


Hoeveel zadelsteunen wil je?
Als je zadel een beetje gewicht heeft zou ik sowieso de achterwand versterken.
Als je de dekjes ophangt onder de plank die er al in zit, dan heb je op zich geen extra schap nodig. Daaronder kun je dan gewoon de zadelsteunen doen.

Foto van eerder in dit topic (van een andere bokker)
Afbeelding


Ter hoogte van de dekjeshanger zou je dan wel (ideaal) wat van deze bakjes kunnen hangen aan de deur. Passen er wel twee naast elkaar.


Afbeelding
https://www.agradi.nl/stubbs-opbergbak- ... -zwart.htm

Daaronder dan de hoofdstelhangers aan de deur.

Aan de zijkanten naast je zadel zou je nog wat simpele haken kunnen hangen voor longeerlijnen halsters enz. Het is 70 cm breed, dus dat past makkelijk.

Afbeelding
https://www.agradi.nl/harrys-horse-stal ... cm-5st.htm

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:15

Bedankt voor het meedenken! Ik heb gelukkig niet een zwaar zadel dus dat is mijn voordeel. Ik ben ondertussen ook al inspiratie aan het opdoen in het topic, leuk om alle verschillende kasten te zien.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:36

Ik denk dat ik morgen ook eindelijk mijn kast kan laten zien! Vandaag verder gegaan met de deuren. Het zijn ‘dikke’ deuren geworden waar je nog wat in kan hangen zeg maar. Hij word zo mooi (en dat van ‘afval’ hout!) ik twijfel nog of ik hem uiteindelijk wil gaan verven/lakken.. wat raden jullie aan? Het is van underlaymend hout, met balken te versteviging.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:47

kusvoorjou schreef:
Ik denk dat ik morgen ook eindelijk mijn kast kan laten zien! Vandaag verder gegaan met de deuren. Het zijn ‘dikke’ deuren geworden waar je nog wat in kan hangen zeg maar. Hij word zo mooi (en dat van ‘afval’ hout!) ik twijfel nog of ik hem uiteindelijk wil gaan verven/lakken.. wat raden jullie aan? Het is van underlaymend hout, met balken te versteviging.


Ik zou het wel doen, dan gaat die gewoon langer mee.

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:54

Zeer zeker afwerken. Dan heeft vocht er minder grip op en blijft hij langer mooi.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:58

xtessax83 schreef:
Farjen schreef:
[ [url=m/DXPcxc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb zoiets, bij mij zijn de hangers eerder te "slap"
Als ik wat teveel heen en weer schuif, dan moet ik bij mijn dikke dekjes opletten dat ze niet vantussen de hanger glijden :) Maar dat is eigenlijk alleen met mijn PS of Sweden dekjes die zo'n "bumper" hebben vooraan.
Maar heb zeker geen afdruk erin :n


En waar heb jij ze gekocht?


Bol.com :)

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13140
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:16

kusvoorjou schreef:
Ik denk dat ik morgen ook eindelijk mijn kast kan laten zien! Vandaag verder gegaan met de deuren. Het zijn ‘dikke’ deuren geworden waar je nog wat in kan hangen zeg maar. Hij word zo mooi (en dat van ‘afval’ hout!) ik twijfel nog of ik hem uiteindelijk wil gaan verven/lakken.. wat raden jullie aan? Het is van underlaymend hout, met balken te versteviging.

Ik zou het ook zeker aanraden :j

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:43

Nou ik heb alles nu zoals ik wil *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen kast maar wel een kamer telt dat ook? :=
Verder bij de stallen thuis nog een kast waar al het andere spul ligt incl zadel.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:19

Oke, dan ga ik hem alsnog wel behandelen!

Vanavond weer verder gegaan. De deuren zijn ook af, super blij mee! Zoals je ziet zijn de deuren in 2 delen gemaakt. Aangezien de plaat die we hadden er voor 1,55 was en de kast 1,85 is geworden.. maar vind het super goed gelukt, dat met afval hout! Alleen de binnenkant nog inrichtingen met planken en een verdeler voor in het midden..
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:07

Leuk met die knoesten in het midden :)

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:36

Mijn kast is inmiddels ingericht :D

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding