Wormenkuur uit het buitenland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:33

Dat is nogal een verschil in prijs. Zou jij mij een link kunnen sturen via pb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:56

Lenn schreef:
Mijn zus is hier een redelijke expert in/ heeft dit helemaal uitgedokterd, dus ik hanteer blindelings haar schema:

Ontwormingsschema 2012:

7 januari: Eqvalan (Ivermectin)
4 mei: Equimax (Ivermectin & Praziquantel)
22 juli: Embotape (Pyrantel) (Double Dose)
16 sept: Eraquell (Ivermectin)
25 nov: Equest Pramox (Moxidectin & Praziquantel)

Die van 22 juli kun je eruit laten, maar ik heb een jong paard en weet niet precies wat hij bij zn fokker heeft gehad.


Interessant schema!
Weet je ook waarom je de ene keer Eqvalan doet en de andere keer Eraquell?

Hier wordt trouwens wel mest uitgespreid over het grasgedeelte als bemesting, maar dit is in principe enkel hun eigen mest, en dit is nu maar 1x gebeurd (paar maanden terug) en ik denk dat het zoiets gaat blijven, gewoon na de winter bemesten en dan eenmaal als de mest ingedrongen is het zo laten .. Ik heb momenteel 2 stukjes gras waar ze afwisselend op staan (en dan hebben ze nog wat groen in de paddock), het ene is nu 12 dagen dicht en daar staat eigenlijk alweer heel mooi gras op. Pony's zijn ook heel sobere types dus hebben maar heel weinig nodig. Zal natuurlijk beetje afhangen van het weer, maar ik ga het proberen zo te houden, 1x per jaar hun eigen mest erop en dan kijk ik wel wat er van gras komt, indien het echt niks is voer ik voordroog bij..

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 07:30

[***] schreef:
Lenn schreef:
Mijn zus is hier een redelijke expert in/ heeft dit helemaal uitgedokterd, dus ik hanteer blindelings haar schema:

Ontwormingsschema 2012:

7 januari: Eqvalan (Ivermectin)
4 mei: Equimax (Ivermectin & Praziquantel)
22 juli: Embotape (Pyrantel) (Double Dose)
16 sept: Eraquell (Ivermectin)
25 nov: Equest Pramox (Moxidectin & Praziquantel)

Die van 22 juli kun je eruit laten, maar ik heb een jong paard en weet niet precies wat hij bij zn fokker heeft gehad.


Interessant schema!
Weet je ook waarom je de ene keer Eqvalan doet en de andere keer Eraquell?

Nee.. inderdaad hetzelfde bestanddeel :') Ik zal haar eens oppiepen om het uit te leggen :P

Tos240
Berichten: 107
Geregistreerd: 24-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 07:43

Ik haal het recept hier in bij de DA a 15 euro en dan bel ik de persoon op en vraag tot wanneer zijn wormspuiten houdbaar zijn. In dit geval 2 jaar dus bestel ik bij hem voor 2 jaar wormspuiten (eraquel en equiworm) Als je dan alles omrekent scheelt dat 5 euro per wormspuit bij de DA. Deze wil vaak graag een mestonderzoek a 15 euro p.pony! (Ik heb er 15!) Reken dus maar uit!
Nu komt er ook geen verzendskosten over Alleen je bent wel ong iets meer dan 200 euro ineen kwijt
Maar dat heb ik er wel voor over!

Silviaatje

Berichten: 89
Geregistreerd: 01-08-10
Woonplaats: Ergens in het oosten

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:42

Ik kom op de site, maar daarna loopt de site vast. Meerdere mensen dit probleem?

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:09

Ik kom al vanaf ik dit topic las (aan het begin) niet goed op de site.

Verder vroeg ik me af hoe dat met die prijzen zit. Want er staat boven bij de titel from 11 euro, en dan eronder: our price 11,95
Toen dacht ik: dat is toch duurder :')
of is dat kwantikorting?

Silviaatje

Berichten: 89
Geregistreerd: 01-08-10
Woonplaats: Ergens in het oosten

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:27

Met veel moeite 17-06 's avonds op de site kunnen komen, besteld en vandaag de 22e al ontvangen. Heb voor een heel jaar besteld voor onze kudde (1800 kilo bij elkaar), incl de duurdere Equest Pramox en dit scheelde me 130,- (incl de verzendkosten van 15,90), einddata voor gebruik ook niets mis mee, dus ik ben positief!

kevje06

Berichten: 4108
Geregistreerd: 12-02-09

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:49

Ik krijg de betaling niet voor elkaar dus gemaild, krijg steeds fout op rekening nr.

Silviaatje

Berichten: 89
Geregistreerd: 01-08-10
Woonplaats: Ergens in het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:00

kevje06 schreef:
Ik krijg de betaling niet voor elkaar dus gemaild, krijg steeds fout op rekening nr.


Ik heb via Paypal betaald en dit ging zonder problemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:31

Zijn er nog recente bestellingen gedaan? Alles goed verlopen?
Ik vroeg me ineens af: moeten wormkuren niet koud bewaard worden? Of verzin ik dit ter plaatse? En indien wel: hoe zit het dan met verzenden?

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:35

Mijn wormenkuren zijn nooit koud bewaard, DA rijdt er ook gewoon dagelijks mee rond hoor in de auto :)

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:56

Toevallig op 20 juli nog wat wormenkuren besteld voor mijn paard. Hij is ruim 700 kilo, dus we moeten altijd twee kuren kopen, samen met het wormenonderzoek gaat het toch best in de papieren lopen, afgelopen keer waren we ruim vijftig euro kwijt. Gelukkig hebben we nog een deel van de kuur kunnen doorverkopen.
Deze keer hebben we dus bij de Ierse site onze kuren besteld en afgelopen zaterdag hebben we ze keurig ontvangen. De datum van de kuren is tot februari 2014, dus dat is ook helemaal goed. We gaan, voor het eerst, de halve kuur die we over hebben bewaren op een donkere koele plek, want ik had op internet gelezen dat 'm dan een half jaar kan bewaren. Dat betekent dat we deze keer ruim 20 euro kwijt zijn. Beter dus! Volgende keer gaan we het dus weer zo doen!

Anoniem

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:01

Levering is dan ook best snel als je op 20 juli hebt besteld.
En betalen kon gewoon met paypal toch? Ik ga het ook maar eens doen .. moet ik niet steeds mensen (naja, DA :+ ) achternalopen om mijn kuren op tijd te hebben (hij komt regelmatig op stal en zegt dan van "ik neem ze de volgende keer mee", maar meestal zijn er een paar volgende keren nodig ... :+ ).

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:09

Wij hebben een bankoverschrijving gedaan. Het is allemaal heel keurig geregeld. Als je hebt besteld krijg je ook een bevestiging in het Nederlands, wel door een vertaalmachine vertaald, maar ze doen toch moeite om je in het Nederlands te woord te staan. Het kwam ons in ieder geval verzorgd over!

Anoniem

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:16

Oh, dat gaat ook, is nog makkelijker (anders moet ik eerst overschrijven naar paypal en dan nog eens met paypal betalen :+ ). Vanavond maar eens werk van maken dan :Y)

kinel
Berichten: 2189
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 07:55

heb in oostenrijk dit besproken en daar kun je zw wel bij bepaalde apotheken zo krijgen , maar ze zijn daar net zo duur als hier. ze vondt het alleen grote onzin zoals ze het hier doen. erg omslachtig. zet geen zoden aan de dijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:23

Ik schop het nog maar eens naar boven ..
Zijn er ook mensen uit België die besteld hebben?
Vraag me af of er eventueel nog douanekosten overheen komen .. Heb pas iets besteld uit het buitenland en mocht ineens een heel mooi bedrag afrekenen bij ontvangst, had ik even niet op gerekend :+ Dus vraag me af hoe dat met deze kuren zit? Iemand ervaring?

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:47

Zolang het binnen de eu is betaal je geen extra kosten.

Vrij verkeer van goederen namelijk. Je kan het dus rustig in Ierland kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:14

Ik heb nu staan:
- 2x Equest Pramox
- 2x Equimax
- 4x Eraquell (ivermectine)

Dit voor een totaal van € 95.6 en er komen € 9.90 verzendkosten bij.
Met dit pakket heb ik toch een jaarpakket hé? Voor 2 pony's? Volgens dit schema:
januari: Ivermectin
mei: Ivermectin & Praziquantel
sept: Ivermectin
nov: Moxidectin & Praziquantel

Ben ik dan goed bezig? :Y) :+
Ik vind het altijd moeilijk zo'n dingen := :')


En thanks robert!

Anoniem

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:13

Oh, kan niet meer wijzigen maar ik heb dus besteld.
Heb ook nog wat info over ontwormen opgezocht en mijn schema aangepast:
Januari: Equest Pramox (Moxidectin & Praziquantel)
Mei: Eraquell (Ivermectin)
Sept: Equimax (Ivermectin & Praziquantel)
Nov: Eraquell (Ivermectin)

Ik weet dat ze dit jaar (in februari dacht ik) een complete hebben gehad (Pramox) en dan in mei een gewone (Panacur) dus wilde ik ze nu weer een volledige geven (ook omdat die Panacur helemaal niet zoveel dekt) en dan kan dat zo mooi afgewisseld worden en hetzelfde blijven als dit jaar. Hopelijk ben ik een beetje goed bezig :+

Zo de betaling doen via de bank en dan ben ik eens benieuwd :Y)

Moniquex

Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:40

Ik heb ze afgelopen donderdag besteld en betaald met visa. Ben benieuwd;-)
Mijn dierenarts schrijft geen recepten uit....en ik ben niet tevreden over het aanbod en de prijs.....dus was er al helemaal zat van...en de Pramox scheelt gewoon 7,50 per spuit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:44

Heb hier ook eens nagevraagd, volgens de mensen op stal zou ik het gewoon via mijn apotheek nog kunnen bestellen en zou dit voordeliger zijn dan via de DA (woon trouwens in België), dus daarom daar de prijzen eens nagevraagd. Nu heb ik 2 spuiten Pramox voor het bedrag dat via de apotheek 1 spuit kost (ok, moet nog 4 euro bijleggen :Y) ) :+ Ook die Panacur heb ik bijna dubbel zo duur betaald als nu de gewone ivermectine (en dat is niet eens een sterke ontworming). Dus ja, als dit goed loopt dan weet ik het wel .. Nu heb ik het besteld voor een jaar dus als het goed is dan gewoon volgend jaar rond deze tijd weer, paar klikjes en hup :Y)

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:30

ik heb ook in Ierland besteld, heb het nog niet binnen.
Verwacht het wel binnenkort :)

Anoniem

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:20

Ondertussen al binnen?

Zijn er mensen die nog via bankoverschrijving betaald hebben? Die van mij staat nog altijd "wachtende" maar ik heb vorige zondag betaald. Iemand enig idee hoelang het duurt en of je met die status rekening moet houden? Ik kreeg namelijk maandag nog een mail om te betalen (voor zover ik het begreep, was in het Frans, blijkbaar spreken ze in België maar 1 taal :+ ) maar ik had dus zondag al meteen betaald. Weet nu niet of ik me daar iets van moet aantrekken of niet?

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:23

Ik hb een betaling gedaan naar ierland.
Hij was net pas binnen gekomen en t is al 2 weken geleden.
Dusja duurt even denk ik