[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:49

Hier een sloot langs de lange kant van de wei en altijd veel wind, dus dan misschien toch niet zo handig? Volgende week komen ze weer op de gewone wei dus de hele dag genoeg te doen dan. En bij vorst mogen ze ook op het hooiland. Maar bij natte bodem staan ze op de winterwei en die is dus kaal.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 00:05

Mijn paarden zijn woensdag verhuisd. Staleigenaar heeft twee palen neer gezet om hooinetten aan op te hangen :)
Afbeelding

Otti1977

Berichten: 3042
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 01:34

Lieve stal eigenaar!

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:56

Weet iemand hoe dik de extra sterke netten van equiculinair zijn?
En of ze echt extra sterk zijn?

Of weet iemand waar er nog meer echt goed sterke netten te koop zijn in de maat 300x300 of 150x300cm (iets grotere maat mag ook) en dan met 3x3 mazen?

We hebben een lange tijd action netten gebruikt, maar dan moest ik er 2 aan elkaar knopen ivm de maat (en dan was het weer net te groot) en moest ik er 2 over elkaar doen ivm de eet snelheid. En dan natuurlijk regelmatig repareren en vervangen. Dus heel goedkoop is het dan ook niet meer.

Nu willen we toch eens
investeren in goede sterke van de goede maat, zodat we er hopelijk lang mee vooruit kunnen.

Hopelijk heeft er iemand nog tips.

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:24

Viola heb je er een foto van?

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:15

marengolike schreef:
Viola heb je er een foto van?

Ik had een andere bokker ook al een foto belooft maar vergeten te maken, ik hoop dat ik er vanmiddag wel aan denk.

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:37

Oke graag hoor ik het dan. Kan je me dan pb sturen

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 06:56

Stippie schreef:
Weet iemand hoe dik de extra sterke netten van equiculinair zijn?
En of ze echt extra sterk zijn?

Of weet iemand waar er nog meer echt goed sterke netten te koop zijn in de maat 300x300 of 150x300cm (iets grotere maat mag ook) en dan met 3x3 mazen?

We hebben een lange tijd action netten gebruikt, maar dan moest ik er 2 aan elkaar knopen ivm de maat (en dan was het weer net te groot) en moest ik er 2 over elkaar doen ivm de eet snelheid. En dan natuurlijk regelmatig repareren en vervangen. Dus heel goedkoop is het dan ook niet meer.

Nu willen we toch eens
investeren in goede sterke van de goede maat, zodat we er hopelijk lang mee vooruit kunnen.

Hopelijk heeft er iemand nog tips.


Ik heb een klein stukje proef gekregen van paard eerlijk. Die zijn qua dikte exact t zelfde als extra sterk van equiculinair (de buren hebben NL net extra sterk van equiculinair)

Het is echt een stuk dikker dan de normale sterkte die we (ook) hebben
Afbeelding

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:01

Bedankt Maartje1990 dat is erg fijn om te horen!

Ik had inmiddels van equiculinair begrepen dat de netten met dubbele draad gemaakt zijn en daardoor sterker en stugger.
Bij paardeerlijk had ik ook op de site gekeken, maar die hebben 1 of 2 meter breed zag ik. Niet de 3 of 150 die we nodig hebben.

Heeft er trouwens iemand ervaring met Heunetzshop.de?

Ik zag daar de zelfde netten die met verzendkosten zelfs goedkoper zijn en gelijk op voorraad zijn aldus de site.

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:04

Ik heb járen geleden verschillende m alen netten gekocht bij Heunetzshop.de vroeger Heunetz24.de.
Prima zaak; snelle verzending en goede kwaliteit.
Sommige netten heb ik nu nog steeds hangen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:46

Afbeelding
Ik heb vanochtend dit net in de ibc geplaatst. Is een aanhangernet wat ik dubbel heb gevouwen en de zijkanten dicht gemaakt. Op de hoeken clippen dus op vier plekken vast. (Benieuwd hoe het bevalt. Had er even een losse pluk kuil boven op gelegd voor de eerste trek)


Afbeelding

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:18

Na vorige winter al van alles geprobeerd te hebben zijn we aan het klussen geweest voor een andere oplossing dit keer.
Er wordt bij ons overdag twee keer hooi gevoerd (en voor de nacht zetten wij zelf klaar in de stal waar ze dus aan beginnen zodra ze savonds binnen komen), maar de stalhouder wil niet moeilijk gaan doen met netten of ingewikkelde bakken vullen. Voorheen zette ik zelf gevulde netten klaar die hij dan in de hooibak klikte, maar door verschillende redenen wilde we wat anders proberen en kwamen we uit op deze bakken.

Afbeelding
Eetplaten gekocht in Duitsland en de bakken op maat eromheen gemaakt. Plaat omhoog tillen en door een gleufje opzij schuiven, hooi in de bak en plaat weer terug schuiven en laten vallen, dat is voor de stalhouder prima te doen. Ok eerlijk, op de foto werkt hij nog niet helemaal goed, omdat de platen buigen trekken ze hem er toch nog half uit, maar dat is inmiddels bijna opgelost. Er komt een stevig frame op de plaat waardoor hij niet meer buigzaam is.
De gaten lijken groot, maar dit eet merkbaar moeilijker dan een flexibel net en wij hebben vrij grof hooi. Het vertraagd niet zoveel dat ze er onbeperkt van kunnen eten, maar dat lukt bij mijn pony zelfs niet met 2cm netten zonder dat hij te dik of gefrustreerd wordt, dus dat is in deze ook niet de bedoeling.
Doet kan natuurlijk ook met een frame met net erin, maar wij wilde nu geen netten meer. Misschien dat ik er toch nog een maak zodat we kunnen af wisselen naar gelang de grofheid van het hooi.

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:29

Mooie bak !

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:07

Mooie bak en fijn systeem! Waar heb je die eetplaten vandaan? Zijn die er in maten?

RickC
Berichten: 32
Geregistreerd: 17-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:01

Stippie schreef:
Bedankt Maartje1990 dat is erg fijn om te horen!

Ik had inmiddels van equiculinair begrepen dat de netten met dubbele draad gemaakt zijn en daardoor sterker en stugger.
Bij paardeerlijk had ik ook op de site gekeken, maar die hebben 1 of 2 meter breed zag ik. Niet de 3 of 150 die we nodig hebben.

Heeft er trouwens iemand ervaring met Heunetzshop.de?

Ik zag daar de zelfde netten die met verzendkosten zelfs goedkoper zijn en gelijk op voorraad zijn aldus de site.


Hoi! Bij PaardEerlijk zijn de extra sterke netten ook in grotere maten bestelbaar. Je kunt er altijd even een mailtje aan wagen :-).

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:03

Ik zoek windbreek gaas en kwam ook sport net tegen. Had het wel al eens gelezen, maar mensen daar ervaringen mee?

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:16

Eea heeft te maken met de hoeveelheid wind die er nog door komt. Je het 50/60% reductie, maar ook 70/80% en zelfs 90% . De verschillende fabrikanten hanteren soms hun eigen %%.
Ik heb in mijn schuiltent de middensoort, die is ook niet zo windgevoelig als de hoogste soort. De laagste soort kijk je dwars doorheen en houdt ook niet zoveel wind tegen.

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:19

Sportnetten is met grote mazen en vaak dun garen. Niet te vergelijken met windbreekgaas.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:21

DubbelDun schreef:
Eea heeft te maken met de hoeveelheid wind die er nog door komt. Je het 50/60% reductie, maar ook 70/80% en zelfs 90% . De verschillende fabrikanten hanteren soms hun eigen %%.
Ik heb in mijn schuiltent de middensoort, die is ook niet zo windgevoelig als de hoogste soort. De laagste soort kijk je dwars doorheen en houdt ook niet zoveel wind tegen.


Nee, wind breek gaas staat er los van. Dat gaan we bij de schuildakjes plaatsen.

Ik zocht naar wind breek gaas en kwam bij een paar shops toevallig sport net tegen. Ten bedacht ik me opeens dat ik wel gelezen had dat mensen dat ook hadden gebruikt.

Het sportnet zou ik gebruiken voor in het frame van de ibc vaten.

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:22

Gebruikte materiaal is vaak te dun en zeker met de grotere gaten kunnen er tanden vast komen te zitten in dit gaas. Persoonlijk zou ik het niet doen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:56

Wat een mooie bak Viola! Benieuwd naar een linkje

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 00:06

DubbelDun schreef:
Gebruikte materiaal is vaak te dun en zeker met de grotere gaten kunnen er tanden vast komen te zitten in dit gaas. Persoonlijk zou ik het niet doen.


Is allemaal nieuw. netten voor diverse sporten. Heb er weleens over gelezen, dus was gewoon benieuwd.

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:15

Hoeveel baaltjes passen er in een grote palletbox (120*100 cm)?

DubbelFun

Berichten: 88719
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:18

4 hele en losgemaakt een halve :D

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:01

aha, 4 hele is interessant.
Ik kan nu 4 baaltjes ophangen, maar dat is maar voldoende voor 2 dagen (twee trekpaarden). Ik had graag een soort van bak gemaakt over de lengte, maar met die dikzakken blijft dat nooit lang heel.
Ik kan wel 2 van die bakken plaatsen en vastmaken, maar dat is maar interessant als ik in totaal minstens 6-8 baaltjes kwijt kan. Als ik dan in de weide nog een baaltje of twee kan ophangen kan ik op zondag vullen voor de 5 werkdagen ver en hoef ik in de week geen tijd te spenderen aan hooi. En hopelijk eten ze iets netter, alles wat nu uit de netten valt weigeren ze op te eten...