Paard en kinderwens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilinora

Berichten: 11943
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:36

Als iemand die lang niet zwanger kon worden en 2 kindjes verloren is heb ik alleen dit te zeggen...

Een kind heb je omdat JIJ die wens hebt,dat doe je niet voor een ander.
Jouw ouders kunnen zeuren om kleinkinderen maar dat moet niet de reden zijn om een kind op de wereld te zetten.
Dat doen jullie alleen voor jezelf en niemand anders.

Heb je er niks voor over dan moet je er niet aan beginnen.
Je weet namelijk niet wat voor kind je krijgt,als alles goed gaat en je baby word gezond geboren en is het makkelijkste kind ooit dan kun je echt nog heel veel met je paard.
Is je kindje een huilbaby,te gevoelig voor prikkels of zelfs gehandicapt om welke reden dan ook dan zul je veel moeten opgeven want je kind kun je niet meer wegdoen.

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:57

Na lang twijfelen, veel reacties lezen, nadenken wil ik toch ook reageren.

Ik heb 2 jonge meiden van 4 en 1,5. Mijn haflingervriendje staat op een fijne stal. Niet volpension. We moeten zelf uitmesten bijvoorbeeld En daarnaast ben ik van 32 uur naar 24 uur gaan werken. En ik had 1 dag in de week de dames naar de gastouder zodat ik 1 dag echt voor mezelf had om bij te komen, huishouden te verzorgen, langer op stal te kunnen zijn, boodschappen te halen etc.

Mijn leven is erg veranderd, sinds de komst van de dames. Alles waarvan ik verwachtte hoe het zou gaan, verliep het anders. Voorbeeld: ik reed voor de zwangerschap 5x per week en soms ook het paard van mijn moeder er bij.
Maar wat heb ik moeten leren loslaten... ik red het niet meer om 5x per week te rijden. Nu met 2 dames helemaal niet. De energie ontbreekt vaak,of mijn lichaam werkt tegen (ja, een zwangerschap neemt veel van je. Het is niet 9 maanden ontzwangeren. Het duurt weleens langer).
Of een van de dames heeft een moment dat ze mama nodig hebben (vaak op momenten die je niet verwacht en dan moet je dus je schema omgooien en er voor je kind zijj). Dus ik heb wel bewust gekozen voor een bijrijder, zodat ik weet dat mijn haflingerman genoeg aandacht krijgt. Hij wordt 2x per week gereden door mijn bijrijdster. En ja, in 4 jaar tijd heb ik er 3 gehad... ook dat verloopt weleens anders. Maar oh wat ben ik blij met bijrijders. het geeft mij meer rust, wetende dat hij zijn aandacht krijgt.

Mijn tip: zet jezelf open voor opties om dingen uit handen te geven, zodat jij niet alleen straks tijd voor je kindje hebt maar ook voor jezelf. (Zo belangrijk!!!)
Dus probeer eens een bijrijder. Overleg met je moeder hoe die het voor zich ziet. Wil ze oppassen op vaste tijden? Wil ze eventueel bijspringen bij jullie paard? (En bedenk zelf: zou je wel altijd je kindje mee naar stal willen nemen??? Me-time is ook zo belangrijk! Zo neem ik ook niet altijd mijn dochters mee naar stal, hoe graag ze ook mee willen.)

Maar vergeet ook niet om je zorgen te uiten bij je vriend. Waar kijk je tegen op? Wat gaat er door je hoofd heen? En vergeet niet te vragen hoe hij het voor zich ziet. Want ook je huishouden veranderd, boodschappen, sociale contacten...

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:04

Ik heb even niet de tijd om 8 pagina's door te akkeren, maar ik kan wel reageren uit eigen ervaring.
Ik had een haflinhger toen ik zwanger was en die ging toen net met pensioen, ik heb toen mijn dochter een paar maanden oud was toch weer een haflinger gekocht, dit heb ik tot haar vijfde levensjaar volgehouden op een stal waar mijn haf veel ruimte had. Uiteindelijk kon ik door mijn onregelmatige baan, schoolgaand meisje met een uur pauze in de middag het niet meer volhouden en heb ik voor mijn paard een nieuwe baas gezocht waar ik tot op de dag van vandaag contact mee heb,

Ik denk dat alles staat en valt met je prive situatie: hoe is je baan ingedeeld en wat vraagt het van je, reisafstand

Prive: mensen die je kunnen ondersteunen met je kindje

Stalling: moet je alles zelf doen, of is het paddock paradise waar je handelingen kan delen of sta je op een stal waar alles voor je geregeld kan worden, zodat je kwaliteit tijd over hebt als je bij je paard bent
Of een verzorger, zo heb ik dat zelf ook gedaan, nu zou ik niet meer afhankelijk willen zijn van een verzorger
Laatst bijgewerkt door ravellie op 20-03-24 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:14

Miss_Mii21 schreef:
En familie moet ook bijspringen, anders krijgen we het niet rond. Zij willen ook graag een kleinkind, dan mogen ze ook helpen. Doen ze dat niet, dan krijgen we het niet rond, komt er geen kind. En geloof me, er wordt al lang gezeurd om een kleinkind dus dan mogen ze ook wel meehelpen.

_O-

Yeah.

Grootouders zijn is wel de lusten, niet de lasten. Dus als ze al 1 dag in de week de kleine in huis willen dan mag je in je handjes knijpen. En als je er zo hard instaat als hierboven: dan niet gaan klagen dat pa en ma de kleine ook wat opvoeden met dingen waar jij het totaal niet mee eens bent.

Verder: Ga met je vent om tafel. Daar heb je een relatie mee en die vent van je is de vader dan. Dus die heeft ook zeker zijn eigen taken te doen mét kind. Opvoeden is niet alleen iets van de vrouw, maar is iets van het stel samen. Lukt dat niet, dan zit er IMO sowieso iets niet goed en sta je straks met een 2 jarig kind en een paard er alleen voor. Maar ja, dat is ook een keuze.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:18

Mensen vroegen zich af of ik kinderen had....nee, helaas niet.
Nooit de partner gehad waarmee ik het aandurfde ;)

Maar wel paardenvriendinnen met kinderen, die weer paardenvrouwen werden met kinderen (de kleinkinderen van de eersten ;) ) en als ik dan zie hoeveel anders het kan, dan kan ik daar alleen maar een beetje jaloers op worden.

Of die moeten nou allemaal net van die gouden kerels getroffen hebben?

Ik zie ze gelukkig vaker in mijn omgeving: jonge vaders die veel met hun (ook kleine) kinderen doen!
.
Maar nogmaals: durf om hulp te vragen.
Ongetwijfeld genoeg mensen die willen bijspringen en hoe meer handen, hoe minder verplichtingen en onwil het oproept in je omgeving...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18034
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:19

Ts, niks 'moet'. Het zijn allemaal keuzes, opties en mogelijkheden. Er is niemand die je dwingt tot wat dan ook, behalve jijzelf blijkbaar.

Er zijn genoeg mensen die besluiten geen kinderen te willen, is een perfect legitieme keuze. Er zijn mensen die kiezen per se wel kinderen te willen en daar hun paard voor weg te doen. Er zijn mensen die besluiten voor kinderen te gaan en wel te zien hoe dingen lopen, met de kans dat alsnog het paard weg moet (want, laten we wel zijn, je kind weg doen als het er eenmaal is, is wel een dingetje.....).

Er zijn zoveel variaties en opties mogelijk, maar enkel en alleen als ze een bewuste keuze van jou én je omgeving zijn. Dat betekend praten, communiceren, overleggen, compromissen sluiten. Vooral geen aannames doen, mensen dingen opleggen en ze zelfs chanteren 'jullie willen dit, dan moet je ook dat'.

Misschien is het mogelijk, ik zie het niet, maar dat zegt niet alles. Maar ik denk de manier waarop je er nu in staat, met je 'moet, moet, moet', zeker met dat gedrag richting de mensen om je heen, dit wel een recipe for disaster is......

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:32

Als je overheersende gevoel is dat je dingen moet opgeven voor je baby doe het dan niet want je kunt nog niet half overzien hoe veel je er voor ‘opgeeft’. Zo lang je het ziet als opgeven gaat het je echt vies tegen vallen.

Eretria

Berichten: 451
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:05

Eerder in dit topic sprak je veel over je energielevel… ik denk dat het vooral heel erg verstandig is om goed te gaan nadenken of je het allemaal vol zou houden.
Verder… dit is iets wat je samen doet.
Een kind is niet een paar schoenen wat je weer weg doet als het toch niet bevalt, of als je het niet vol houdt. Goed overwegen wat wel en niet voor jullie lukt en past. Dat is het enige advies wat er te geven valt denk ik zo. :)

Temeraire

Berichten: 3539
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:14

Ik denk dat TS het misschien niet zo negatief bedoelt als het er staat.
Als de ouders telkens lopen te zeuren wanneer er een kleinkind komt dan zou ik ook zoiets hebben van 'goh komen jullie ook oppassen dan?'.

Maar goed ik vind het erg irritant om zoiets te vragen. Een kleinkind krijgen is geen recht.
Vind dat net zoiets als die mensen die aan jonge stellen vragen wanneer er een kind komt. Terwijl je geen idee hebt hoe kwetsend dat kan zijn. En het is nooit goed, want als de eerste er is willen ze weten wanneer de tweede komt.

Nou goed, punt blijft dat er voor TS nog het nodige af te stemmen is.
Als haar moeder kan voeren (waarom maar 1 keer per week?) En een bijrijder erbij dan is er al iets.
Maar als vriend voor het kind zorgen ziet als 'oppassen', dan is er nog veel te bespreken.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:35

Mijn schoonmoeder zeurde ook om kleinkinderen en zou ook wel oppassen zoveel we het nodig hadden overigens. De hele week als het moest.

Nu komt puntje bij paaltje en ze is overspannen van het 1x in de week op het nichtje van die van ons passen. Dus we hoeven absoluut niet op hulp van die kant te rekenen.

Op papier is het leuk om op familie te rekenen, maar of ze het ook blijven kunnen en willen is de vraag.

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:43

Azmay schreef:
Mijn schoonmoeder zeurde ook om kleinkinderen en zou ook wel oppassen zoveel we het nodig hadden overigens. De hele week als het moest.

Nu komt puntje bij paaltje en ze is overspannen van het 1x in de week op het nichtje van die van ons passen. Dus we hoeven absoluut niet op hulp van die kant te rekenen.

Op papier is het leuk om op familie te rekenen, maar of ze het ook blijven kunnen en willen is de vraag.

:j

En zo ook de bijrijder die moet.

Uiteindelijk is het zo,
paard en kind wil je zelf en dat moet je ook zelf helemaal doen.
(en je neemt geen kinderen voor een ander)

Is er dan hulp vanuit familie en bij een paard een bijrijder is dat een fijne aanvulling.
Maar in 1e instantie moet je het zelf met de vriend kunnen draaien.
Je kan niet een programma maken met dat zij er altijd in mee draaien.
Want het zijn allemaal mensen met hun eigen leven en invulling en dat kan zomaar veranderen.
Maar dat kind kan niet dan zomaar weg.

nps
Berichten: 1992
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:43

Azmay schreef:
Mijn schoonmoeder zeurde ook om kleinkinderen en zou ook wel oppassen zoveel we het nodig hadden overigens. De hele week als het moest.

Nu komt puntje bij paaltje en ze is overspannen van het 1x in de week op het nichtje van die van ons passen. Dus we hoeven absoluut niet op hulp van die kant te rekenen.

Op papier is het leuk om op familie te rekenen, maar of ze het ook blijven kunnen en willen is de vraag.


Mijn moeder begon ook al over oppassen toen ik net zwanger was maar vind het in de praktijk toch wel ver rijden en spannend, daar kan ik ool niet op rekenen. Ik zou het echt niet zo inrichten dat je afhankelijk bent van anderen.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:56

Ik vind het nogal apart om een kind te moeten omdat het anders niet meer kan. Wat is er mis met geen kinderen? Omdat oma dat niet wil?
In de basis klinkt er weinig liefde en respect tussen jou en je vriend. Dan veel van jou moeten en chanteren, is dit een goede basis voor een kind?
Ik denk dat de kans aanwezig is dat een kind hebben reden kan zijn dat vriendlief en jij niet meer bij elkaar kunnen zijn. Zoals veel stellen uit elkaar gaan. Dan sta je er dus alleen voor. Dat scenario, alleenstaande met kind, hoe red je je financiëel en kwa zelfzorg?
Laatst bijgewerkt door Sabri op 20-03-24 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

spottedponie
Berichten: 2963
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:57

Ik heb al een keer gereageerd in dit topic en pb contact gehad met TS, maar moet mijn insteek even aanpassen, ik viel in eerste instantie over de vriend van TS, maar val nu meer over de instelling van TS zelf en de manier waarop ze praat over kinderen krijgen....

Kinderen krijgen is geen moeten en niet iets waar je recht op hebt. Je komt niet erg liefdevol over, je baart even een kind en verder moet de rest van de familie maar inspringen? Jij praat zelf over inspringen op de avonden dat je niet naar je paard bent, een gezin met kinderen is niet "inspringen" in ieder geval niet als moeder zijnde. Dat de grootouders eventueel op willen passen (en dus in willen springen) is heel lief, maar jij bent op de eerste plaats de belangrijkste persoon voor je kind, samen met papa, jullie zijn samen verantwoordelijk voor de zorg en opvoeding.

Mijn jongste dochter is vanmorgen ziek uit bed gekomen, ik moest een halve dag werken. Mijn schoonouders zijn ingesprongen om op te passen, en mijn man lost ze over een uurtje of wat af, ik ben inmiddels bijna op mijn werk, met een zwaar hart, want mijn dochter heeft me nodig, maar het werk roept ook...

Tancreda4

Berichten: 24095
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:08

Interessant topic. Niet alles kunnen lezen. Ik pik er voor nu vooral je energielevel uit. Want dat is nu al een issue? Want dan is het onrealistisch te denken dat je de huidige ballen hoog kan blijven houden met een kindje erbij...... minder uren werken zou wellicht wat helpen en paard op een andere locatie zodat het werk uit handen wordt genomen en je niet perse elke dag er heen zou hoeven. Overal is idd wel wat, maar ik kan me niet voorstellen dat alle stallen in jou buurt echt horror zijn. Alleen zal er dan wellicht een wat dikker prijskaartje aan hangen...

Bij voorbaat uitgaan van de hulp van je moeder is ook onrealistisch. Heb het bij bekenden van mij zien gebeuren, ouders zouden x aantal dagen oppassen in de week. En toen werd de vader (opa van kind dus) ziek en ook schoonvader viel uit. En hadden ze plots geen vaste oppassen....sta je dan met je kind.
Geen goede beginsituatie je volledig afhankelijk te maken van de inzet van je moeder.

Tancreda4

Berichten: 24095
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:32

Miss_Mii21 schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Je kiest samen voor een kind, dus je moet beiden bijspringen en opties afwegen. Er komt hoe dan ook een kind, want straks kan het niet meer. En m'n paard gaat ook niet weg, dit soort opmerkingen heb ik dus feitelijk niks aan. Ik zoek mogelijkheden, niet dit soort opmerkingen. Ik moet een oplossing vinden als in bijrijder, maar mijn vriend moet ook oppassen want het is ook zijn kind. En familie moet ook bijspringen, anders krijgen we het niet rond. Zij willen ook graag een kleinkind, dan mogen ze ook helpen. Doen ze dat niet, dan krijgen we het niet rond, komt er geen kind. En geloof me, er wordt al lang gezeurd om een kleinkind dus dan mogen ze ook wel meehelpen.


Deze post is heel bijzonder.... Je MOET geen kind en anderen MOETEN al helemaal niets als jij een kindje wilt.

Ik kan het niet helpen om te denken dat je een beetje radeloos bent in alles TS, en dat je op dit moment niet in de beste staat bent om dit soort grote beslissingen te maken. Je wilt wel, en alles en iedereen moet anders, maar zelf iets veranderen is erg lastig. Ik denk dat je dat wellicht eerst eens rustig moet bekijken en aanpakken, voordat je een kindje - een levend wezentje dat 24/7 en 10talle jaren volledig afhankelijk van je is en je 100% verantwoordelijk voor moet gaan zijn - in je leven toevoegt. De basis zit nu al niet goed... Ook bepaalde keuze maken voor je paard is al.lastig en je lijkt alleen veel onmogelijkheden te kunnen zien, terwijl er naar mijn idee altijd wel mogelijkheden zijn...

Naar mijn idee zal je toch keuze moeten maken, en goede afspraken met je vriend. Alleen jij en hij zijn verantwoordelijk voor je toekomstige kindje, en niet bij voorbaat al zo afhankelijk zijn van je familie. Keuze maken voor je paard, keuze maken in je werk, keuzes maken in je relatie. Super lastig, moeilijk en niet leuk, maar wel noodzakelijk.

AvHdG
Berichten: 264
Geregistreerd: 11-08-17

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:42

Vind 36u werken en een kind krijgen al bijzonder. Snap dat sommige in zo'n situatie belanden (door scheiding etc) maar snap niet dat mensen ervoor kiezen. Laat staan als je ook nog een paard heb waar veel tijd in gaat zitten.Doel van een kind is toch dat je het ziet opgroeien en je het opvoed. Dat je ziet als je kind niet lekker in zijn vel zit en je hierop in kan spelen. Dat je er ook nog van geniet (en niet elke dag op je tandvlees loopt na 9u werken, dan nog koken en het huishouden). Je hoeft echt niet thuis te gaan zitten hoor, dat kan in deze tijd niet financieel. Maar een tandje minder zeker de eerste paar jaar vind ik geen overbodige luxe. You cant have it all

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:44

als de man 36 uur mag werken waarom de vrouw dan niet? Waarom zou de man niet minder kunnen werken dan de vrouw? Ik vind het een ouderwetse gedachte dat de vrouw dan maar moet gaan minderen in werk.

Maargoed, het valt en staat wel bij 'hoeveel zet de man zich in'.

AvHdG
Berichten: 264
Geregistreerd: 11-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:46

Winged schreef:
als de man 36 uur mag werken waarom de vrouw dan niet? Waarom zou de man niet minder kunnen werken dan de vrouw? Ik vind het een ouderwetse gedachte dat de vrouw dan maar moet gaan minderen in werk.

Maargoed, het valt en staat wel bij 'hoeveel zet de man zich in'.


Man mag ook minder werken hoor. Je hebt gelijk dat ik de man vergeten ben.
Als er maar een ouder met regelmaat thuis is.

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:50

Wij werken allebei 36 uur en zoontje gaat 2 dagen naar de opvang. Verder zijn we samen of alleen de hele dag bij hem dus 36 uur werken kan prima.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:01

Gnome schreef:
Wij werken allebei 36 uur en zoontje gaat 2 dagen naar de opvang. Verder zijn we samen of alleen de hele dag bij hem dus 36 uur werken kan prima.

Misschien is het handig om jullie verdeling met TS te delen. Kan inzichten geven :)

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:02

AvHdG schreef:
Winged schreef:
als de man 36 uur mag werken waarom de vrouw dan niet? Waarom zou de man niet minder kunnen werken dan de vrouw? Ik vind het een ouderwetse gedachte dat de vrouw dan maar moet gaan minderen in werk.

Maargoed, het valt en staat wel bij 'hoeveel zet de man zich in'.


Man mag ook minder werken hoor. Je hebt gelijk dat ik de man vergeten ben.
Als er maar een ouder met regelmaat thuis is.

Het is wel de bedoeling dat iemand het leuk vindt om een kind te verzorgen en het niet als een moeilijk inplanbare taak\verplichting tussen alle andere bezigheden in ziet.Hele rijke mensen,royalty enzo, laten hun kinderen meestal verzorgen door personeel. Ik snapte dat nooit zo maar nu ik dit topic lees begin ik er wat van te begrijpen.Overigens, ik ben zelf vrijwel geheel , totdat zij stierven, verzorgd en opgevoed door mijn grootouders, en niet omdat mijn ouders dat wilden of geen tijd hadden (toen werd een vrouw ontslagen van haar werk op de dag dat ze trouwde!) maat omdat mij grootouders dat heel leuk vonden en ik ook! Ik was veel liever bij hen dan bij mijn ouders want ik kreeg onverdeelde aandacht en werd schandelijk verwend. Er gebeurt dan wel wat in de "inprintfase" wat ik nu nog heel goed merk! Maar als je je kind laat verzorgen door kindermeisjes of op een kinderdagverblijf, dan heeft dat toch ook impact op ze.

equitation

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:08

Ach wat een onzin. Je kan ook heel liefdevol en met aandacht voor je kind zorgen ook al werk je. Vroeger werkten ouders toch ook op het land. Hadden ze toch ook geen tijd met grote gezinnen om continu 1 op 1 aandacht te krijgen van de ouders. Wat zijn vrouwen toch een kei in elkaar afzeiken en veroordelen. De een kan gewoon meer ballen in de lucht houden dan de ander en krijgt juist energie om ook meer te zijn dan alleen moeder.

Roosyes
Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:12

Miss_Mii21 schreef:
Hooinet hangt in de lengte vast(12kg), heb mazen 6x6 nodig (medisch advies) en minstens 12kg net. Die heb je volgens mij niet in van die zakken om op te hangen en moet ze zelf vullen want de stal zegt al 12 kg te voeren. En die gaan niet mijn net open prutsen en netjes dicht maken om daar eigen hooi in te kiepen.
Dan heb ik evt een groot hangend net nodig, die ik zelf thuis vul en als ik er dan een aantal heb kan ik er voor 2/3 dagen op stal leggen. Heb ze alleen nog niet gevonden.

Precies wat je zegt, ik probeer de puzzel rond te krijgen.


Koop een easy slowfeeder en vraag of ze een net van 6x6 erin kunnen maken. Paardeerlijk verkoopt netten met maaswijdte 6 heb ik net gekeken.

Alles kan met een beetje slim denken, hier 3 paarden en een kleine van inmiddels 1. Succes

Yvette81

Berichten: 463
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:12

TS wat jij wilt wordt/is een lastige combinatie.
Ga er in de basis vanuit dat je alles alleen moet doen. Is dit haalbaar?
Zo niet, dan zul je keuzes moeten maken. Minder werken, kind of paard.
Wil iemand je helpen? Fijn. Maar zorg dat je ook een plan B hebt.

Ik vond de combi 4 dagen werken, kinderen, huishouden en paarden aan huis te veel. De paarden zijn nu weg. Ik rij op de manege. Met de intentie als de kinderen ouder en zelfstandiger zijn weer een paard te kopen.
Nu past het even niet in mijn leven.