het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 15:16

Fijn als ze afleiding hebben.

Wij hebben ook afleiding maar dan wat minder fijn. Mijn schoonmoeder van 83 zelfstandig wonend op 2 uur enkele reis gaat snel steeds slechter. Ze woont nog zelfstandig maar gaf zelf aan naar een aanleunwoning te willen. Vanmorgen ook weer een telefoontje van haar dus nu weer die kant op.

joyce83

Berichten: 5210
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 15:21

Sterkte Belker, wel fijn dat ze het zelf wilt. Alleen zal dat een hoop geregel zijn en dan is het wel erg lastig die afstand natuurlijk.

Lynn_Nikita

Berichten: 25462
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 16:33

Sterkte belker

MarjanB schreef:
Driedubbel gefeliciteerd Horsii! Verjaardag, geslaagd en hond ophalen *\o/* Y)(^)

LN bielzen ingraven? Wel irritant dat ze dingen in de onschuld sloopt..
*




ik had een dikke eiken balk op 1 mtr diep in de grond en gewoon doormidden

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 16:51

@belker: sterkte met moeders. Die afstand is dan niet leuk om vaak te moeten doen. Hopelijk snel een oplossing.

Ik had een paar m2 waar het gras best hoog stond, dus beide meiden aan een touwtje laten maaien :) Konden ze wel waarderen.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:01

En mijn Magnolia is nu op zijn mooist <3

Afbeelding

Afbeelding

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 18:44

Sterkte Belker! Met zulke regeldingen kan je heel druk zijn.

De Magnolia wordt zeker mooi.
De tuin begint hier ook echt mooi uit te lopen. Kan ik ook echt blij van worden :o

Mijn vriend en ik hebben beide de paarden van een vriendin gereden. Mijn vriend voor het eerst op een vrij sensibele Kwpn merrie. En dat ging hem goed af.
Hij mag haar vaker gaan rijden. En ik reed de ander al af en toe. Dus hij is helemaal blij :o

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 18:54

Sterkte Belker!
Ln oeps >;)
DF mooi!
Fijn boemel, allebei wat te rijden

Wij gingen wandelen. Vriendlief had lewie en vroeg al snel om Hera _O- iets wat ie eerder nooit zou doen maar ze is erg braaf met wandelen. Lewie probeerde hem elke keer te bijten hihi

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:08

@marjan: Kleine dondersteen :)

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 17:54

Buienradar zit er hier weer eens goed naast. Op BR geen wolkje te bekennen, maar ondertussen kan ik het geen miezer meer noemen.
Ben blij dat ik met de auto naar het dorp ben gegaan :)

Ik had gehoopt dat het op de parkeerplaats wat rustiger zou zijn rond 4 uur, maar dankzij het hele gebeuren vanochtend (gijzeling kroeg) kwam alles wat later op gang blijkbaar.
Maar ik had wel een plekje gelukkig én ze hadden bij de Action waarvoor ik naar het dorp moest
https://action.com/hostedassets/CMSArti ... quality=75

Dus morgen kan ik mijn woonkamer weer een nieuwe (zomerse) look geven :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25462
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:37

Fijne paasdagen allemaal

Hier zijn de stallen al schoon, ga zo iets aan mijn afdak afwerken en wil er straks nog 2 rijden,
heerlijk weertje vandaag en geen verplichtingen vandaag
, <3 <3

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:00

Fijne paasdagen allemaal.
Geniet ze LN. Hier geen plannen, paarden zijn klaar, vanmiddag de hooinetten nog vullen en dan verder weinig wat moet.

rover_
Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:04

Fijne paasdagen allemaal.

Lees heerlijk weer bij jou LN, ook zon?
Hier net pas klaar met mesten en voeren omdat het urenlang geregend heeft….en vanaf half 3 geeft hij weer fikse buien op. Tot zo ver het beloofde mooie weer voor vandaag. Bleh

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:11

Ik ben geen LN maar zit wel redelijk in de buurt. Al de hele ochtend een heerlijk lentezonnetje. Het heeft wel geregend maar dat is al even geleden.
Ook hier op mijn gemak de stallen gedaan en vandaag een lekker rustig aan dagje.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:13

Ook van hieruit fijne paasdagen!

Ik had Boon haar jas aangelaten omdat BR regen voorspelde, maar dat is alweer verdwenen en nu zal ze het wel warm hebben. Ik moet ook nog uitmesten, maar dat doe ik straks met voeren wel.
Ben nu druk met de huiskamer veranderen :)

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:31

Fijne paasdagen allemaal.

Heerlijk weer hier.
Mirtje vond de Pasen wel een mooie gelegenheid om uit zichzelf meerdere keren te gaan springen :D

Groep Mountainbikers maakte dat Diekke helemaal uit dr plaat ging toen ik met haar aan het stappen was.
Dat boeit Mirtje dan weer niet, die staat heel rustig te kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joyce83

Berichten: 5210
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 12:20

Hier al een wandeling met collega's achter de rug. Dalijk gaan ze bij mijn ouders eieren zoeken en lunch. Daarna maar bij de paardjes aan de slag.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 12:36

De zon komt hier eindelijk door. Het was de hele ochtend grijs.

Ik ben vandaag alleen thuis. Gisteren veel tuinplanten van mijn moeder gekregen uit haar tuin. Dus als het droog blijft. Ga ik straks lekker planten in de tuin en langs het paarden pad zetten. Van de zomer mooie bloeiende randen langs het pad!

En Roos krijgt vandaag voor het eerst haar zadel op tijdens een training. Dus ik kijk ook erg uit naar die update. Volgende week hopelijk op bezoek bij haar. Ik mis de prinses wel.

DuoPenotti

Berichten: 29504
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 12:38

Fijne Pasen allemaal. Heerlijk weer.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 12:52

@malenka: hoe doet Nilay het in zijn uppie ??

Het is heerlijk buiten, met net nog een lekker windje om het bij de paarden ook lekker te houden.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:10

Fijne Pasen!

Het was vanmorgen heerlijk bij ons, lekker in m’n t shirt kunnen rijden. Hera was vandaag vlot, schrikkerig en wakker. Twijfel nog steeds of het wel echt een match is, ze staakt niet meer maar ik wil eigenlijk onbezorgd naar het bos kunnen. Nu lag ik er zowat naast toen ik dr stil zette om af te stappen en ze ineens weg schoot. :+ nu aan het bedenken om dr anders weg te brengen voor training en dat ze echt bomproof gemaakt wordt. Maar ja, zal zo’n gevoelig dier ooit bomproof worden?

En er 1 bij voor t buitenrijden _O- denk dat m’n vriend dan kortsluiting krijgt..

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:20

@marjan: je kunt het iig als laatste optie nog proberen.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:21

Marjan, ik weet zeker dat je een heel fijn buiten rij paard terug krijg als je haar naar mijn oude smid brengt.
In de buurt (Noord Limburg) en echt gouden handen en zoveel rust.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:22

DubbelFun, het gaat eigenlijk verbazend goed. Maar ik laat hem dan ook wel twee keer per dag aan de hand grazen, ga een stukje met hem wandelen, zet hem op stal savonds, geef hem voor het slapen gaan zijn emmer lucerne pas etc. Dus hij krijgt wel echt veel meer aandacht nu. Aan de buurpaarden heeft hij niks. Die roepen wel naar hem maar hij reageert niet eens. :oo hij heeft er dus ook geen enkel probleem mee als zij weg gaan. Hij is mij wel duidelijk meer in de gaten aan het houden. Als ik ergens in de tuin bezig ben komt hij kijken, ga ik op een bankje zitten dan gaat hij bij mij staan dutten en hij kijkt vaak naar binnen om te kijken waar ik ben. Maar verder struint hij gewoon op zijn gemak door de paddock en ziet er tevreden uit. Dus het is natuurlijk niet optimaal. Maar voor een tijdelijke situatie eigenlijk heel goed.

Marjan, met training is wel heel erg veel voor elkaar te krijgen. Paarden kunnen een stuk zekerder van zichzelf worden en leren zich staande te houden inplaats van te springen of rennen. Maar zeker hele fitte paarden zijn echt een kwestie van elke pas opletten en blijven rijden.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:51

MarjanB schreef:
Fijne Pasen!

Het was vanmorgen heerlijk bij ons, lekker in m’n t shirt kunnen rijden. Hera was vandaag vlot, schrikkerig en wakker. Twijfel nog steeds of het wel echt een match is, ze staakt niet meer maar ik wil eigenlijk onbezorgd naar het bos kunnen. Nu lag ik er zowat naast toen ik dr stil zette om af te stappen en ze ineens weg schoot. :+ nu aan het bedenken om dr anders weg te brengen voor training en dat ze echt bomproof gemaakt wordt. Maar ja, zal zo’n gevoelig dier ooit bomproof worden?

En er 1 bij voor t buitenrijden _O- denk dat m’n vriend dan kortsluiting krijgt..


Als ze zo super braaf is aan de hand zou ik het vooral tijd geven. Je hebt het nog weinig geoefend toch?

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:27

@DF, het hout wordt nog wat donkerder met de tijd.
Mooie magnolia <3

@Samir, het is okan hardhout.

@Marjan, een Yanmar YM1601.
Het zegt mij helemaal niets maar mn buurman is meegeweest en die zei dat het een goede is haha. Hij krijgt nog een grote beurt en dan kan ik hem ophalen :D

@horsii, gefeliciteerd met behalen van je diploma!

@Belker, sterkte met je schoonmoeder! Pittig, zeker met die afstand erbij :(:)

@Malenka, fijn dat het zo goed gaat!

Fijn Pasen iedereen!

Wij zijn vandaag met onze zoon naat de Hot Wheels Monster Truck Glow in de Dark show in Ahoy geweest.
Veel herrie maar wel tof om te zien :D

Verder alleen maar regen en regen dus buiten mesten en voeren niks gedaan op paardengebied.