Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:16

Hier paarden verhuisd toen tweederde van het dak op de stal zat _o- heb na afloop nog de drinkbakken aangelegd en de zijkanten betimmerd, verlichting is vorige week afgemaakt. De weide en bak zijn nog steeds niet af, bak is het volgende project. Overigens is het huis ook nog niet af, daar zijn we ook nog bezig met elektra en leiding werk. Denk dat je wel kunt stellen dat ik ook niet zo geduldig was :))

De sloot doen de buren bij ons, hun land ligt ongeveer een meter lager, en wij kunnen er ook niet echt bij vanwege de bomen langs de rand. Ik weet eigenlijk niet wat gebruikelijk is hierin, ze hebben het gewoon gedaan zonder iets te zeggen. Voor ons wel heel fijn natuurlijk, hebben het druk genoeg met de rest vooralsnog.

Utopia, mooi geworden zeg!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:33

Ohhhhh echt boehoehoehoe even een ego post hier. We hadden 66 kuub woudzand bijbesteld. En dat werd plots geleverd vanmorgen om 8 uur. Maar toen zat ik al op kantoor. En nu zag ik dit bij thuiskomst:

Afbeelding

Zandkenners hier?

Enne ik vind de schuilstal van Utopia heeeel mooi. En de plannen (en het geduld van Prairy) echt geweldig :-)

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:35

Het ziet eruit als straatzand... Ik zou het bedrijf even bellen.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:38

JudithO schreef:
Het ziet eruit als straatzand... Ik zou het bedrijf even bellen.


We hebben contact via de app (buiten kantoortijd), maar blijft angstvallig stil nadat ik een foto had gestuurd. Dus mijn vermoeden dat het een foutje is, is al bevestigd.

Mengen is ook niet handig lijkt mij. En ophalen heel duur. Gosh. Even zoeken naar straat zand plaatjes.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:38

Wát voor zand het is durf ik niet te zeggen, maar het lijkt grijzer te zijn dan het gelige zand wat al is uitgereden.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 19:44

Lijkt wel zand met leem

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:06

Mijn gok zou ook zijn straatzand op basis van deze foto. Mijn straatzand hier ziet er ook ongeveer die tint uit zo van een afstandje... Maar balen joh!
Edit; nog eens naar je foto gekeken, maar dit lijkt grijzer dan mijn zand, dat is meer wit volgens mij.

En ophalen heel duur... Is hun fout, mogen ze zelf oplossen dan lijkt me?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:30

Jeetje wat rot. Ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen.

Zo blij dat wij grotendeels op wit zand zitten en dat de poel al zoveel gescheeld heeft.

Vandaag met onze jonge pension paarden een wandeling / ritje gemaakt. Gezellig clubje zo <3

En kwam nog een bekende tegen die stalling zoekt dus die komt van de week even kijken :=

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:30

Volgens mij is woudzand geler / witter. Dit is grijs, dus lijkt meer op straatzand oid inderdaad. Maar eh, als je woudzand besteld hebt en ze leveren wat anders, mogen ze het op eigen kosten weer om komen ruilen hoor :evaw:

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:42

Oh dat ziet er inderdaad niet als het goede zand uit... wat een gedoe... maar ik zou ze ook zelf maar laten halen dan. Niet geleverd wat je besteld hebt immers

Wordt druk bij jullie Jolijn :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:47

Naja dan is het echt klaar hoor :+

We waren al niet meer aan het adverteren want het hoeft zeker niet zeg maar :=

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:50

Olympia96 schreef:
JudithO schreef:
Het ziet eruit als straatzand... Ik zou het bedrijf even bellen.


We hebben contact via de app (buiten kantoortijd), maar blijft angstvallig stil nadat ik een foto had gestuurd. Dus mijn vermoeden dat het een foutje is, is al bevestigd.

Mengen is ook niet handig lijkt mij. En ophalen heel duur. Gosh. Even zoeken naar straat zand plaatjes.


Zegt al genoeg dat ze niet meer reageren...

Zeker niet mengen, dit moeten ze gewoon omruilen voor het juiste zand. Hun fout, hun kosten.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:13

Hij geeft aan dat dat we even moeten wachten hoe het bijtrekt als het opgedroogd is. Zou het laatste uit de ‘bult’ zijn geweest. Maar wel woudzand dus. Maar woudzand is geel of rooiig geel maar niet grijzig. ;(
En bovendien werd het andere woudzand ook niet grijs met regen.

Heb er niet zo’n goed gevoel over eerlijk gezegd. Best sh*t want alle andere 50+ vrachtwagens waren wel goed een paar maanden geleden.

We hebben alleen niet meer eindeloos om eens te kijken wat voor kleur het wordt vanwege de deadline. Nou ja even nachtje over slapen. Wordt er niet meer anders van vanavond.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:22

Morgen binnen kantooruren gewoon bellen en eisen dat ze maar moeten komen kijken. Echt hoor, je betaalt er genoeg voor dus je staat volledig in je recht.
Succes!

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:33

Geen verstand van woudzand maar mijn 5kuub straatzand van laatst zag er precies zo uit..

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:17

Balen Olympia. Doet mij ook aan straat zand denken...en dat wil je niet hebben, ook niet mengen. Dat wordt een drek en houdt het water vast dus echt papperig. Je hebt het niet besteld, dus inderdaad eisen dat ze het omruilen. Hun fout. Dan duurt het maar wat langer voordat je het goede zand hebt toch?

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:33

Wat balen als het echt het verkeerde zand is, maar net wat gezegd wordt, is niet jouw fout dus mag het ook door hun opgelost worden

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:37

Even een ego post. Moet wat kwijt.
Nog niet zo lang geleden hebben we afscheid moeten nemen van Pablo en één van onze katten.
We hebben nog 2 katten. Broer en zus uit het zelfde nest en intussen 13,5 jaar.
De poes, Chasey, heeft haar hele leven al een hart ruis. HCM. Tijdje geleden postte ik al dat één van de pootjes verlamd was. Dit komt door bloedstolsels die in de bloedbaan komen.
Dierenarts zei toen al dat er niks meer van het hartritme te maken was. Narcose zou ze sowieso niet overleven.
Tijdje ging het wel weer aardig en ze kreeg zowaar af en toe weer last van de gekke 5 minuten.
Chasey is mijn knuffelpoes en slaapt altijd op ons bed. Maar ze trok zich terug de laatste tijd en was angstiger. Ook miauwt ze klagelijk als ze moet lopen. Komt de mand dus ook amper uit.
Daan en ik denken aan inslapen, want Chasey is Chasey niet meer. Maar man... ik trek het niet. Zoveel veranderingen de laatste tijd. En dan ook nog mijn geliefde poesje moeten laten gaan.
Maar wanneer doe je zoiets? En mag je als gezin afscheid nemen of mag er maar één persoon komen ivm Corona?
Of vragen of het aan huis kan?
Ik zit er even helemaal doorheen!!
Maar niets doen kan ook niet. Beestje lijdt...

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:43

kan de arts niet bij jullie thuis komen om in te laten slapen? Dat doen ze bij ons wel.
Moeilijk om zoveel keuzes op korte tijd te maken, been there done that, hond, 2 katten en een pony op hele korte periode maar wetende dat het beter voor ze is verzacht iets. Beestje merken het niet, is voor de eigenaar het moeilijkste. Als ik het verhaal zo hoor geeft de kat duidelijk aan dat ze op is. Bete wat je dan voor je geliefde huisdier kan doen is helpen, ook al is dat het laatste spuitje

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:03

Ach wat triest... Ik zou er inderdaad voor kiezen om haar te laten gaan en dan inderdaad te vragen of de arts bij jullie thuis wil komen. Ik weet natuurlijk niet hoe dat nu in coronatijd gaat, maar destijds is Nappie ook gewoon bij ons thuis op zijn favoriete plekje ingeslapen. Dat vond ik het prettigst, wil niet zeulen met een diertje in z´n laatste uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:03

Ik zou denk ik ook vragen of het thuis kan gebeuren maar wel de keuze maken.

Heb laatst mijn kat van 18 in moeten laten slapen, blijft een k-lote keuze maar ik ben liever te vroeg als te laat persoonlijk.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:34

Ook ik zou zeker vragen of het thuis zou kunnen als je die keuze maakt.. Ook minder stressvol voor de kat. Het is ook zwaar en emotioneel, zoiets. Maar jullie kennen de kat ook het beste en moeten de keuze maken met waar de grens ligt. Hoe dan ook, heel veel sterkte :(:)

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:45

Sterkte :(:) ik zou ook vragen of het aan huis kan dan, denk dat je er momenteel niet als gezin bij mag

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:08

Een gezin mag toch altijd nog samen zijn, de DA kan makkelijk een mondkapje op én het kan misschien ook wel buiten en anders even flink de ramen open zetten.

@chasey: iig sterkte, dit zijn altijd zulke moeilijke beslissingen en stressvolle tijden.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:12

Wat verdrietig dat het met Chasey zo slecht gaat. Ik zou contact op nemen met jullie eigen dierenarts.

Tijdens de eerste corona golf hebben wij onze oude hond in laten slapen en ik liep tegen de zelfde vragen aan. Onze dierenarts gaf aan dat ze bij inslapen net wat soepeler zijn met de regels, dat betekende voor ons dat ze wel aan huis komen (mits je zelf geen klachten hebt).
Ook mocht er bij ons officieel 1 persoon bij een normale DA afspraak zijn, maar bij inslapen zijn we gewoon alle twee er bij geweest, was geen enkel probleem.

Wat bij ons wel vooraf is aangegeven was dat tijdens diensten soms een DA van een andere praktijk dienst heeft, dan kan het zijn als je met spoed wil laten inslapen in het weekend dat ze minder flexibel zijn.

Hopelijk hebben jullie ook een lieve dierenarts die met jullie mee denkt.