Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7569
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:08

Faitherr,

Zoiets had ik inderdaad in gedachte. Goed om te weten dat het bij jouw paarden werkt. Hoe groot is het verschil in stokmaat?

Lynn_Nikita

Berichten: 25471
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:15

Succes Azmay, moet je nog veel afwerken en opknappen of zet je het zo te koop?

SP, hoe gaat het klussen
Claudia hoe gaat het bij jou? met de verkoop van de paarden?

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:16

Faitherr schreef:
niemand een idee/oplossing voor de modder? Hoe doen jullie dat allemaal?


Ik zit in de luxe positie dat ik daar geen ervaring mee heb. Ik zit op hoge droge Drentse zandgrond en het omkeren van de grond is voldoende geweest om de grootste regenbuien aan te kunnen. Ik heb 1 stuk waar ze lopen dat niet gekeerd is dat modderig is en daar ga ik kunststof grastegels leggen. Een goede kennis van mij heeft dat op een groot stuk klei of leemgrond gedaan voor de paarden en dat werkt perfect.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:33

Om even terug te komen op de hooiruif vragen.
Ik ben al bijna 2 jaar super gelukkig met dit type. Geen gedoe met vullen en ze kunnen er niet meer in mesten :Y)
Afbeelding

Hier helaas vuile kleigrond met ook nog eens grondwater die naar boven komt. We hebben kunstgras gelegd. Op zich een mooie oplossing, maar ik moet ze als het droog wordt gaan vastleggen, want rond de hooiruif zijn ze weg getrapt. Rond de hooiruif wil ik platen gaan leggen. Een vriendin heeft die al paar jaar liggen en dat lijkt zich wel te houden. Twijfel nog met paddockroosters, maar daar heb ik ook al wisselende verhalen over gehoord. Heb echt spijt dat ik hrt kunstgras niet heb vastgelegd, want tegenover vorig jaar is het echt een verademing.

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:43

Lynn_Nikita schreef:
Succes Azmay, moet je nog veel afwerken en opknappen of zet je het zo te koop?

SP, hoe gaat het klussen
Claudia hoe gaat het bij jou? met de verkoop van de paarden?


We zetten het zo te koop, het blijft toch een klushuis want helemaal afwerken gaat ons niet lukken, dan kunnen we het net zo goed zo laten :+

Gaat een spannend begin worden van het nieuwe jaar, verwacht dat we voor februari nog op funda staan :o

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:51

Malenka schreef:
Faitherr,

Zoiets had ik inderdaad in gedachte. Goed om te weten dat het bij jouw paarden werkt. Hoe groot is het verschil in stokmaat?

Ik heb nog geen shetlander, momenteel staat mijn haflinger(1.45) samen met een IJslander(1.38) de shet zal ongeveer rond de meter zijn, dus zo’n 45 cm verschil.

Laurae,
Ahh heerlijk zeg, daar ben ik jaloers op, die paddock/grastegels heb ik veel over gelezen ja, denk ook dat het zoiets gaat worden.

Betadine,
Ahh jij ook al dus, ellendig met dit weer. Staan ze bij jou ook 24/7 buiten? Kunstgras heb ik inderdaad ook gezien maar ik ben bang dat dit inderdaad teveel gaat verzakken. Hoe ben je van plan dit te gaan vastleggen?

Karin_deB

Berichten: 8253
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:07

@Faither,ik zit op zandgrond dus mijn modder valt mee.
In de wei alleen bij de ingang,rest droog.
Verder heb ik de uitloop wel bestraat. Mijn merrie kwam daardoor kort te staan en liep gevoelig dus die heeft ijzers.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:27

Lynn_Nikita schreef:
Succes Azmay, moet je nog veel afwerken en opknappen of zet je het zo te koop?

SP, hoe gaat het klussen
Claudia hoe gaat het bij jou? met de verkoop van de paarden?


Veel reacties, vooral op Puck, maar geen 1 die komt kijken.

Laatste dagen ook weinig op mp gekeken naar alle reacties.
1e kd met spoed poes in laten slapen :(
Waarschijnlijk aangereden.
We stonden net op het punt naar mijn ouders te gaan, tot we een kat heel hard hoorde mauwen.
Lientje lag naast het huis. Vanaf halverwege de rug verlamd, alleen het kopje en de voorpootjes deden het nog.
Toen ze me zag probeerde ze nog naar me toe te kruipen.
Heb gelijk dierenarts gebeld en gezegd dat hij meteen moest komen met een spuit.
Ik durfde haar echt niet op te pakken, terwijl er aan de buitenkant eigenlijk niks te zien was.
DA was er gelukkig met een kwartiertje, maar wat leek dat lang te duren.
Kreeg zelfs nog kopjes van dat gekke beest toen ze de injectie kreeg.
Maargoed, fijne dagen weer ;( kon er ook nog wel bij.

Van de week maar eens de advertentie van de pony's op mp omhoog plaatsen.

Malenka

Berichten: 7569
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 00:38

wat naar! Sterkte.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 00:45

Faitherr schreef:
Betadine,
Ahh jij ook al dus, ellendig met dit weer. Staan ze bij jou ook 24/7 buiten? Kunstgras heb ik inderdaad ook gezien maar ik ben bang dat dit inderdaad teveel gaat verzakken. Hoe ben je van plan dit te gaan vastleggen?


Nee s nachts op stal. Een vriend die tuinman is zegt dat we het best net zoals voor een tuin moeten vastleggen paal in de grond en de mat erbovenop bevestigen. Ik had zelf meer het idee om U vormige pennen in de grond te slaan. Ja hier in de regio is het overal wel modder. De meeste paarden komen dan amper buiten. Het is echt kiezen tussen 2 kwaden.
Ben op zich wel blij hoor met het kunstgras. Ze kunnen hierdoor altijd droogstaan en ze liggen er ook op. Enkel rond de hooiruif was de grond van vorig jaar zo verzakt dat ik dat iets beter had moeten voorbereiden met aanvulgrond en dan mat er vast op bevestiggen. Het enige nadeel aan het kunstgras is het uitmesten. Dat is echt een rotklus tenzij je het dagelijks kunt bijhouden. Hier is het wekelijks zeker 1 uur paddock uitmesten. Maar ze staan tenminste geen halve meter diep meer, het was niet meer om aan te zien.

Echt jaloers als ik de zandgrond paddocks zie. Zwemmen is veel leuker als ploeteren :D

Claudia: Veel sterkte met het verlies. Wat een nachtmerrie om je dier zo aan te treffen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 09:55

oh bah, wat ontzettend naar claudia. Arme poes!

Maartje_M

Berichten: 9370
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:24

Oh Claudia wat naar. Sterkte

Lynn_Nikita

Berichten: 25471
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:25

Wat naar om mee te maken, sterkte

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:49

Oh oliebol, wat vreselijk sneu, arm poezebeest :(:) .

Hier vanmorgen een blij momentje.... Mijn grote oude vriend, die vorige winter flink ziek is geweest 40 gr koorts enzo, staat er vandaag de dag nog zo bij! Onder het motto; een vies paard is een blij paard, presenteer ik mijn 23 jaar oude, vriendelijke reus:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:50

Ah wat fijn dat ie er nu een stuk beter bij staat! :D

rover_
Berichten: 1362
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 11:03

Wat verdrietig Claudia, sterkte voor jullie.

Fijn dat goed gaat met je oude vriend [***].

Fangio

Berichten: 2561
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:10

@ Faither, ik heb je een pb gestuurd met hoe ik mijn haf en shetter uit elkaar kan houden.

Mijne staan in de winter snachts op stal. Ik vind het een voorwaarde voor 24/7 buiten te staan dat ze ook comfortabel kunnen liggen en dat kan ik ze momenteel niet bieden buiten, dus gaan ze snachts op stal. In de zomer staan ze wel altijd buiten, dan is het niet meer zo'n blubberbende :')

@ Claudia, veel sterkte

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:02

Wat sneu, Claudia.

Hier geen tips voor apart voeren. Ik heb wel 1 van de Shetlanders die een hogere voerbehoefte heeft dan de andere twee. Om dat te compenseren zet ik ze 's avonds in hun eigen mini paddockje waar ik ze bijvoer. Miracle en Punette krijgen dan alleen een handje vitaminebrok, Jolly nog wat meer om de vetjes op de botten te houden. Dat gaat eigenlijk heel goed.

Ik ben echt heel blij met het koude vriesweer. Het is al een heel stuk droger. En de pony's zijn er ook blij mee, Miracle liep op de plek te stuiteren toen ik vanochtend ging voeren :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:12

De enige tip die ik kan geven voor apart voeren is 2 bakken op de grond zetten en jezelf als schild gebruik wanneer er eentje eerder klaar is :o?
Hier gelukkig niet vaak nodig gehad, maar zo moest ik het oplossen. Als Dexter klaar was moest ik tussen ze in gaan staan en dan probeerde hij langs alle kanten me voorbij te lopen. Beetje gelijk koeien drijven, maar dan met mij

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:54

Hè wat naar Claudia, sterkte!

Hier liepen ze ook te stuiteren vanochtend, aurelia moest even haar Spaanse bloed laten zien maar vergiste zich en lag in de modder :+

Net weer een rondje gereden en moet eigenlijk nog mesten maar mijn elleboog loopt weer moeilijk te doen...

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:27

Claudia :(:) sterkte wat een rot feestdagen zo...

[***] je oudje staat er goed bij!


Mijn oudje had van de week ineens een dik oog..... Dat soort dingen komen altijd voordat je zelf bijna met vakantie gaat....

Kitten gaat maandag ochtend naar de kliniek en zal waarschijnlijk dinsdag gesteriliseerd worden, dan halen wij haar zondagavond weer op opweg naar huis. De andere kat blijft gewoon buiten, als hij het aandurft ( :') ) kan hij nog via het kattenluikje naar binnen.

Libera

Berichten: 3979
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:49

Wat sneu Claudia!

Huer worden ze alleen op stal, dus apart, gevoerd. Overdag eten ze gewoon gras en ‘s nachts 3 x hooi en 1x krachtvoer

Malenka

Berichten: 7569
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:54

Bij mij zullen ze niet op gras komen. Nilay kan daar niet goed tegen. Dus dat probleem (weide goed managen) heb ik gelukkig niet.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:22

Ik vang hier het verschil in voerbehoefte ook voornamelijk op met apart bijvoeren (naast de onbeperkte toegang tot ruwvoer - deels in de vorm van gerstestro). Ze krijgen 1x per dag een voeremmer en daarin krijgt de Fuchs dan wat extra energierijk spul (lijnzaadolie en tot het op is nog wat extra kokosmeel).

Toen mijn warmbloed begin van het jaar nog leefde voerde ik die twee keer per dag bij en dan ook echt een flinke bubs (slobber met veel Copra Coolstance en ook lijnzaadolie, dat werkte voor hem veruit het beste).

Oh wat heeeerlijk dat het nu echt even droog is *\o/*
Bijna al het water is gelukkig ook al weer weg. Alleen de "zwakke plekken" zijn nog wat blubbig, maar dat is maar een heel klein percentage van de track.

De zonsopkomst vanochtend <3

Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:29

Ik weet dat ze bij Lelymare (opfokbedrijf) ook bijvoeren met zo'n voeremmer die je vastmaakt, dan hoef je er niet als een soort koeiendrijver/waakhond bij te staan. Misschien is dat nog een idee?