Graasmasker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mandje

Berichten: 937
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 18:50

Na heel veel lezen en zoekmachine te gebruiken heb ik nog steeds wat advies nodig over een graasmasker.

Hoe meten jullie welke maat je paard nodig hebt aan een graasmasker. Of bestellen jullie op de gok?

Ik heb de cheepo graasmakers met neusgaten op het oog. Dit word onze eerste graasmasker. Nu twijfel ik over de maat voor mijn haflinger. Ze heeft maat cob als halstermaat de website zelf adviseerde om daarop af te gaan maar ik twijfel te veel.

Wie kan mij helpen?

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:56

Ik heb dezelfde maar heb voor mijn tinker toch een maatje groter genomen dan nodig is. De cob zat goed in stilstand maar leeg hij enorme open schuurplekken van. Bij de full heb ik er een padje in gemaakt tegen het schuren en blijft hij goed zitten ondanks dat hij te groot is.

mandje

Berichten: 937
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 18:42

Dank je wel voor je antwoord. Weet jij toevallig of zou je willen meten wat de omtrek van haar neusje is zonder beweging? Hoe heb je een padje erin gemaakt?

xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:54

Ik heb voor mijn haflinger kruising een maat cob van de harry’s horse muzzle air!
Afbeelding
Afbeelding

mandje

Berichten: 937
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 21:36

Ik heb nog even gezocht op de harry’s horse muzzle air opzich ook interessant komt een beetje op hetzelfde neer. Wel zie ik overal maten s,m,l,xl. Heb jij hiervan dan de M?

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:38

Ik heb altijd die standaard dingen voor onze shetlanders maar ik zou zeker groter bestellen. Al onze shetlanders hebben maat Cob wat betreft graasmasker

xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:19

mandje schreef:
Ik heb nog even gezocht op de harry’s horse muzzle air opzich ook interessant komt een beetje op hetzelfde neer. Wel zie ik overal maten s,m,l,xl. Heb jij hiervan dan de M?


Ja ik heb maat M! Mijn pony heeft niet een heel groot neusje :)

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:57

Ik heb een L! Ik zal morgen een foto maken. En kijken of ik de neus opgemeten krijg. Hij heeft wel een brede neus die van mij.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 00:03

Ik heb bij paardeerlijk besteld en daar konden ze me maatadvies geven.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:04

Dit is die van cheepo
Afbeelding
Blijkt HH te zijn maar ben er zeer tevreden over. Gewone korf kreeg ze wondjes van en deze niet.
Wel een maatje "te groot" maar daardoor heeft ze wel ruimte bij haar mond en het halster was klein genoeg af te stellen.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:14

Welke maat heb je voor je pony Azmay en hoe groot is ze? Ik ben al een tijd op zoek naar die versie, maar is in veel webwinkels uitverkocht..

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:17

__elise__ schreef:
Welke maat heb je voor je pony Azmay en hoe groot is ze? Ik ben al een tijd op zoek naar die versie, maar is in veel webwinkels uitverkocht..

Dit is een minishet van zeker geen 90cm. Cheepo zei dat het maat mini was maar op het kaartje stond maat shet. Achteraf kon ze het wel hebben al zit het metaaltje wel tussen haar oren.

mandje

Berichten: 937
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 17:15

Jullie gaan dan van de halstermaat uit?

mandje

Berichten: 937
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 21:29

Heb inmiddels de maat L besteld en vandaag binnengekregen. Helaas is deze echt veel te groot. Nu moet ik dus een maat M bestellen en krijg hem op zijn vroegst pas maandag binnen. Helaas want ben hem echt snel nodig. Ze gaan van het weekend het rijke gras op. De EJ in de buurt is alles uitverkocht. En Divoza heeft ze niet ook marktplaats niet. Iemand nog een idee?

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:50

Marktplaats

xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:58

Hypostore had laatst nog een aantal toen ik daar was!

mandje

Berichten: 937
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 22:20

Bedankt voor het meedenken.
Hypostore is helaas ook te ver rijden. Ook nog op de site gekeken en maat M niet meer in voorraad. Marktplaats ook niet deze graasmasker te vinden. Voor nood wel naar anderen gekeken maar nog geen reacties gekregen.

xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:02

mandje schreef:
Bedankt voor het meedenken.
Hypostore is helaas ook te ver rijden. Ook nog op de site gekeken en maat M niet meer in voorraad. Marktplaats ook niet deze graasmasker te vinden. Voor nood wel naar anderen gekeken maar nog geen reacties gekregen.


Bij hypostore klopte de voorraad laatst niet op de site. Was nog 1 m, dus ik erheen gereden hingen er nog een stuk of 6. Je kan er altijd even heen bellen!

mandje

Berichten: 937
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 15:23

Iedereen bedankt voor het meedenken. Inmiddels maat M binnen die zit goed. Mooi ruim in ieder geval.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:19

Goede ervaringen met de masker van Harry's Horse hier, de opening bij de neusgaten vind ik erg prettig. Die knipte ik er voorheen zelf in.

Helaas was de maat voor mijn shetlander niet ideaal. Koop ze altijd een maat groter zodat er genoeg ruimte is bij de neus. Helaas was deze niet genoeg verstelbaar waardoor het halster te groot was. De korf was qua ruimte perfect om de neus.

Nu weer Epplejeck eigen merk en extra gaten geknipt voor de neusgaten.