Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8250
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:56

Her gisteren ook een flinke bui en veel regen!
De boeren die 2 dagen ervoor hun gras gemaaid hadden voor het hooien zullen minder blij zijn geweest..

Zijn jullie bang voor/houden jullie rekening met hooi wat van een land komt in de buurt van eiken? Ivm de rups.
Las laatst een artikel dat dat afgeraden wordt om te hooien.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:58

Ik heb geen idee. Het stikt hier van de eiken en rupsen nesten. We ontkomen er niet aan. We doen gewoon ons ding, we kunnen er niks tegen doen.
De paarden grazen ook onder de eiken met rupsen. Het kan niet anders. Want het staat hier zo vol met die bomen + rupsen dat ik ze nergens anders kan neerzetten.
Ja op stal. ;)
edit. Ik zie ze wel steeds krabben. En de hond heeft er ook behoorlijk last van. Traanogen en continue krabben, krabben, krabben... heeft ook helemaal rode slijmvliezen en bultjes.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:08

Hier heeft het gisteren een half uurtje geregend, waarvan een kwartier keihard met hele harde wind.
Al lag mijn weiland niet naast eiken, dan is gisteren met die harde wind de boel er wel ingewaaid.
Elke eik die ik tegen kom zitten ze in.

Idem met hooiland, overal in het dorpje staan eiken dus ik kan mijn hooiboer niks kwalijk nemen als er haartjes in het hooi zijn gekomen.

Melles hals zit nog steeds vol bulten maar hij schuurt er inmiddels wel minder aan.
Rocky schuurt constant zijn neus aan boomstronken.
Ik kan bij hem geen bultjes oid ontdekken maar er staan 3 grote eiken naast de wei dus ongetwijfeld dat hij er ook last van heeft.

Mijn buurvrouw had gisteren net voor de bui haar hooi binnen :')
Van mijn hooiboer nog niks gehoord dus ik verwacht dat hij eind deze week gaag maaien

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:22

Hier komen de paarden toch ook echt bij de eiken met (kleine) nesten te staan. Andere mogelijkheid is er ook echt niet en die haartjes kunnen dus jaren blijven hangen.

Op stal zitten nog meer rupsen, alleen een metertje of 50 verderop, al blijkt dat dus ook niet uit te maken :+

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:34

De haartjes kunnen enorm ver weg waaien met wind.
Dus al staat er geen eik direct in de omgeving, ze dwarrelen toch wel rond in ee lucht.
Het zijn er dit jaar zooo veel.

Buurvrouw was ik dinsdag.
Ze zegt, nou ik heb nog geen nest gezien in onze eiken.
Ik kijk omhoog naar de eik naast ons en spot gelijk een nest.
Jammer buuf :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:36

Hahahaha ja precies. Mijn vriend stuurde een foto van 2 nesten bij zijn werk, die zijn echt huge gewoon!
Net alsof er een grote volle vuilniszak aan de boom hangt :oo

Wij hebben dinsdag team uitje gehad op het werk, zijn wezen solexen, al mijn collega´s last van de bulten en jeuk, ik heb nergens last van _O-

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:42

Ugh ja sommige zijn echt enorm.
Die hier in de paddock onder aan de boom was ook flink.
Deze zijn inmiddels voor de helft uitgeroeid en de rest is hoger gekropen om te gaan verpoppen denk ik.
Binnenkort maar eens wat nestkastjes voor de mezen scoren.
Ze vreten ze indd op.
Heel grappig want ze slaan met de rups ergens tegenaan zidat de haren loslaten.
Zag het van de week in de paddock.

Edit: wij hebben hier vooralsnog zelf vrij weinig last van en de honden heb ik ook nog niks aan ontdekt.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 20-06-19 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:43

Wij hebben al superveel meesjes kwamen wij achter sinds die coniferen voor een deel omliggen. Zag er gisteren 5 in 1 boom rondhuppelen. Heb goede hoop voor volgend jaar dus.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:18

ClauH schreef:
DA net weg. Er is niks stuk. Waarschijnlijk zit of zat er wat in, maar doordat het zo dik is kon ze eigenlijk niet kijken.

Dus flink gespoeld.

Zalven en pijnstiller geven, en vrijdag controle.


Hmm.. jammer dat ie niet goed kon kijken, hopelijk knapt ze op door het spoelen en zalfje smeren!
Ach die foto... :(:) Arm ding...

beatje schreef:
Je hebt dan wel een huis op het oog?Lastig als je meerdere paarden hebt en afhankelijk van een ander bent.


Ja dat wel! Voorlopige koopcontract is ook al getekend, nu hypotheek enzo regelen :):) Het is inderdaad lastig om voor zoveel paarden (en 2 hengsten) een plekje te vinden...

Lynn_Nikita.. wat belachelijk van de Mediamarkt :n Ik heb de laatste tijd ook alleen maar negatieve ervaringen met webshops in het algemeen... ben er helemaal klaar mee.. als iets niet leverbaar is, zeg dat dan op tijd.. of biedt iets anders aan ofzo inderdaad... :r
Hier ook inderdaad wel regelmatig dingen bij Coolblue besteld, als ik dan apparaten nodig heb.. :P

Belachelijk Judith, dat mensen zelf het draad opzij zetten... :n Laat je je paarden ook niet met een fijn gevoel achter...

Nou superpony, dit weerbericht klopte ook gewoon niet hoor.. ik dacht ook dat de bui in de loop van de middag zou komen, dus had Jay (zonder deken) buiten laten staan, liggen we nog in bed, ineens keiharde onweer en regen... :oo Ineens 1 grote klap en flits tegelijk.. bliksem ingeslagen. Krijg ik van een vriendin een appje dat ie is ingeslagen in een huis in de buurt van de boerderij waar Jay staat: uitslaande brand. Maar zij hebben ook zo'n 20 paarden op stal.. dus uit bed gesprongen en er naartoe geracet.. brandweer had het allemaal alweer onder controle, maar mannn wat een ravage!! Wat is onweer dan een geweld zeg jeetje... maargoed, die bui was niet aangegeven... en ik had rekening gehouden met daarna alsnog een bui in de middag inderdaad, en die kwam niet :') Thanks KNMI... top! +:)+

Wat een gedoe ook met die rups joh... ik heb echt nog niet 1 eik gezien met zo'n nest.. of ik kijk gewoon niet goed :') Vind het eigenlijk maar raar dat er ogenschijnlijk zo weinig aan gedaan wordt...

Ik ben verliefd.... we zijn gisterochtend Brego wezen ophalen... wat een heerlijk beestje is dat al zeg... zo lief!! <3 Maar ook al zo zelfstandig, en eigenlijk al nagenoeg zindelijk.. :+: Vindt het helemaal niet erg om 'alleen' te zijn, heerlijk <3 Lekker speels :+: En zo knap!! :oo <3 <3 Dusss... bereid je voor: PUPPYSPAMMMM :+: :):) <3

In de auto onderweg naar huis <3

Afbeelding

Thuis gelijk wat mooie foto's gemaakt <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poezenmandje was aantrekkelijker dan de mand die we voor hem hadden gemaakt.. maar die is ook wel op de groei gemaakt en is 1m. bij 70cm. haha, dan is dit mandje nu meer zijn maat :')

Afbeelding

Lekker spelen :+:

Afbeelding

En omdat ie 't al zo goed doet, gelijk maar de vuurdoop en mee naar de boerderij waar Jay en Kevin nog staan :P Die vond ie toch nog wel erg groot.. maar de eerste kennismaking ging rustig en de paardjes waren lief voor 'm :+:

Afbeelding

Afbeelding

Ben nog even op het bankje gaan zitten en toen kwam hij, zoals een echte Berner betaamd, lekker onder het bankje bij me liggen <3

Afbeelding

In de mooie bloemetjes <3

Afbeelding

Maar vooral doet ie nog veel lekker slapen <3 :+: En dan het liefst gewoon buiten..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:40

Hahaha, ja nu past ie nog in die peozen mand.
Veel plezier met de nieuwe hond!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:52

Nog wel haha.. zal over een maandje al wel weer anders zijn :P
Dankjewel! :D :+:

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:06

ClaudiaHS schreef:
Melles hals zit nog steeds vol bulten maar hij schuurt er inmiddels wel minder aan.
Rocky schuurt constant zijn neus aan boomstronken.
Ik kan bij hem geen bultjes oid ontdekken maar er staan 3 grote eiken naast de wei dus ongetwijfeld dat hij er ook last van heeft.


Oh hmm... Koos schuurt inderdaad ook z'n neus. Ze staan inderdaad onder eiken. Helemaal niet aan gedacht dat dat misschien ook de rups kan zijn. Goede "tip". Maar hier inderdaad ook overal eiken, denk dat we er niet aan ontkomen.

Ooooh Brego is heeeel lief :D

Karin_deB

Berichten: 8250
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:20

Wat een schatje <3

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:28

Ahhh Utopia, wat een schatje.

Heftig als het ergens inslaat en helemaal als er dieren staan. Waren gister ook best wat mensen overvallen met het weer en geraakt.

Ik zei ook tegen m'n man, normaal vind ik het irritant dat m'n zoon te laat is, maar nu was het echt in ons voordeel dat hij 10 minuten later pas belde, anders hadden we precies in die harde bui op de fiets gezeten. Nat worden is niet erg, maar dat onweer vind ik dan echt minder..

Ik ga maar even naar de eiken langs het pad bij stal kijken. Bij ons schuur 1 ruin en die heeft steeds wondjes. Geen idee waar hij schuurt, maar er moet ergens iets uitsteken. Helaas zijn 2 bomen ingepakt met gaas en daar al vaak wat tegengekomen. Is het nadeel dat het niet van ons is en we dat niet mogen veranderen.

Lynn, zoektocht ligt wat stil. Heb toch sterkte twijfels. We moeten steeds budget zien op te hogen voor huizen die eigenlijk 2e of 3e keus zijn.

Lynn_Nikita

Berichten: 25466
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:30

Dat vlekje op zijn neus! wat schattig!!

De betonvloer is gestort *\o/* *\o/*
Vanavond het grondwerk om te bestraten en dan morgen en zaterdag tegels erin en dan opslag en stal erin en bijna klaar en kunnen ze over
*\o/* *\o/* Erg blij mee zeker omdat oma paard nog steeds afvalt en ik nu meerdere porties per dag kan gaan aanbieden en haar beter in de gaten kan houden
Ze jeukt niet meer dus nu over op de pulp en zemelen en een vitamineboost gegeven. benieuwd of dat iets doet

Er was brand bij ons om de hoek, 2 woningen volledig uitgebrand ik heb niks gehoord vannacht :o Kreeg vanmorgen een nieuwsbericht doorgestuurd

Superpony, als jullie eisen en verwachtingen realistisch zijn is het een kwestie van tijd tot jullie iets geschikts vinden

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:36

Je hebt hard gewerkt Lynn. Mag nu eindelijk weleens meezitten.

Onze wensen waren heel realistisch, maar toen we begonnen hadden we keus en hebben we door omstandigheden een en ander laten lopen.

De prijzen zijn sindsdien zo enorm gestegen en de huizen gaan nog steeds wel snel of met open dagen en bieden.
We hebben ons budget 2z omhoog kunnen doen, maar daarvoor krijgen we niet meer wat aan onze wensen voldeed. Dus dan ga je water bij de wijn doen.
We twijfelen of dat met het oog op de toekomst wel altijd verstandig is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25466
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:02

Hier is de woninggekte iets aan het afnemen merk ik
dan is het of afwachten toto het bij jullie ook gebeurd of een keuze voor nu maken en als je het kan betalen doen.
Jullie zitten nu gehuurd of moet je ook nog eerst verkopen?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:59

Ohhh die pup <3
Kevin mag er ook zijn trouwens :o

Hier ook 2 huizen waar de bliksem was ingeslagen. Ik ben altijd blij dat ik de paarden niet opgesloten heb staan met zulk weer. Stel dat de bliksem inslaat kunnen ze in ieder geval weg...

SP, er komt vast wel wat op je pad met een beetje geduld. Ooit ergens halverwege de jaren 90 waren wij ook iedere keer te laat en gingen huizen boven de vraagprijs weg. Toch toen een heel fijn huis kunnen vinden.
Volgens mij gaat nu hier ook de ergste gekte al over.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:00

Bregoooo <3

Ik hoop hem snel te ontmoeten hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:00

<3 Oh wat een cuty :* :*!
Net of het een speelgoedbeertje is!
Fijn dat hij zich zo lekker op zijn gemak voelt.
Veel plezier met hem!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:18

Lynn, nee we kopen nu.

Er zijn nog wel huizen die we kunnen betalen, maar ze voldoen niet meer helemaal aan de wensen en we moeten meer betalen dan we van plan waren.
Mijn man werkt erg veel, dus ben voor 2 dingen een beetje bang, A) dat hij dan niet minder kan gaan werken ivm leeftijd, lijf etc. en B) dat de markt instort en als we weg willen of moeten ( bijv als financieen veranderen ) dat je dan met een enorme restschuld blijft zitten.

Buiten dat, is mijn persoonlijke smaak en wens totaal anders en eigenlijk niet Nederlands en dan mis je ook elke keer iets bij huizen en plekken.

ClauH, ja, het wisselt nog enorm per plaats en omgeving. Wij keken tussen hier en het Noorden waar we hebben gewoond. Maar daar zijn ze volgens mij wat later wakker geworden en gaan de huizen nu echt ver boven de normale waarde en allemaal met open huizen dagen, bieden etc.

Ik heb met de hondjes gelopen en mn was net buiten gehangen. Ik weet het qua weer niet meer hoor en doe maar wat.........Nu schijnt de zon iig :)

rover_
Berichten: 1360
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:12

Schrikken met die uitslaande brand!
Wat een schatje is Brego Utopia. Fijn dat het zo goed gaat.

Gaat opeens hard Lynn, fijn voor jullie!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:25

Dank allemaal voor de lieve en leuke reacties op Brego <3 Ben nu al zó gek met 'm :+:

ClauH schreef:
Ohhh die pup <3
Kevin mag er ook zijn trouwens :o


Haha ja Kevin is ook zo leuk! :+: Voor een Shetter vind ik 'm ook erg knap haha lekkere bos manen <3

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:33

Oooh wat een skeet die pup <3

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:55

Is dat iets van de laatste paar jaar, die rare rupsen? Voor zover ik me kan herinneren hadden wij daar vroeger nooit last van, heb ze volgens mij ook nog nooit gezien :?

Superpony, het perfecte plekje vinden is heel lastig. Maar bedenk dat je vooral het perceel en de omgeving koopt, het huis kun je altijd veranderen naar je smaak! Met de ligging en omvang van het land gaat dat moeilijker.... vooral als je geen standaard smaak hebt, zal het erg moeilijk zijn om iets te vinden waar je niets aan hoeft te veranderen. Dus in dat opzicht zijn je verwachtingen misschien toch iets onrealistisch?