Beoordeel topic bouw westernpaarden (qpa)? Max 2 foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Beoordeel topic bouw westernpaarden (qpa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 00:59

Is ook niet iets tekort komen, maar vaak een aanslag op het dier. Daar kom je gewoon niet onderuit. Maar een goed herstel is gewoon fijn voor later.

Er zijn reiners die heel oud worden zonder gebreken hoor. En er zijn heel veel all rounders die al snel kapot gereden worden. Vaak omdat ze net niet geschikt zijn voor het een of het ander. Of omdat er teveel voor de lol wordt gereden en er maar wat gedaan wordt.

Het serieuze trainen met echt geschikte paarden kijkt nauw in de reining en daar is men vaak echt wel zuinig op de dieren. Niet allemaal, maar als je de goede trainers en eigenaren ziet, ontbreekt het de paarden aan niks en gaat de training en het showen gewoon netjes en correct. Dat zie ik juist bij recreatie ruiters eerder mis gaan. Juist bij gebrek aan ervaring gaan er dingen mis bij de dagelijkse training, de juiste trainer keuze etc.

Er zijn heel veel toppaarden die het bij een mindere ruiter nooit zouden doen en veel ''gewone'' paarden die veel beter zouden presteren onder een goede ruiter. Het paard beoordelen is daarom soms lastig als het niet tot zijn recht komt, door slechte opfok, slechte training, slecht management etc.

Je moet ook een beetje mazzel hebben en kijken naar je paard en eigen wensen.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 01:02

superpony schreef:
Er zijn ook grotere die netjes stoppen en spinnen. Lange stops en hard spinnen is spectaculair, maar correct stoppen en spinnen is veel belangrijker als je voor je plezier rijdt en je paard lang mee wil laten gaan. Dan hoef je echt niet iets te vragen wat voor je paard onmogelijk zou zijn. Maar mits zij gezond is van lijf en benen kan ze alle oefeningen in de basis prima aan.

Als ene jong paardje ziek is geweest, helpt het soms om ze gewoon zo een zelfde periode langer de tijd te geven om te groeien en in opfok te laten staan, want veel trekt prima bij. En je ziet het vanzelf. Als ze lekker gek doet in de wei, vrolijk is, speelt met vriendjes etc, gaat het allemaal goedkomen.

Op naam en of kleur fokken blijven van die dingetjes. Naam geeft je wel een goed idee van wat voor vlees je in de kuip hebt. Maar het is lang niet altijd een match met je merrie.

Bij Gunner kijken veel mensen naar het leuke witte koppie. Maar de ene merrie zal een fijne Gunner nakomeling geven, waar de ander loopt als een houten Klaas.
En naast dat; zet 2 paarden naast elkaar waar de een wel goede opfok heeft gehad en de ander niet en de verschillen zijn al te zien vaak. Als dat te lang duurt, halen ze het niet meer in helaas.



Zeker mee eens. Ik was een paar jaar terug ook helemaal fan van Gunner-nakomelingen, maar de afgelopen twee jaar ben ik daar echt op terug gekomen. Er zijn er zo ontzettend veel...

Maarja fokken op naam levert vaak meer geld op -O- Mocht ik ooit een veulen fokken met mijn merrie dan kies ik voor eentje die goed bij haar lichaamsbouw aansluit en eentje met een goed, relaxed en cool karakter. De naam maakt mij dan niet zo veel uit, zo lang ze maar niet te groot zijn :+

Ik vraag me af welke bloedlijn in de reining je nog meer liever niet ziet, en waarom niet? :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 01:09

superpony schreef:
Is ook niet iets tekort komen, maar vaak een aanslag op het dier. Daar kom je gewoon niet onderuit. Maar een goed herstel is gewoon fijn voor later.

Er zijn reiners die heel oud worden zonder gebreken hoor. En er zijn heel veel all rounders die al snel kapot gereden worden. Vaak omdat ze net niet geschikt zijn voor het een of het ander. Of omdat er teveel voor de lol wordt gereden en er maar wat gedaan wordt.

Het serieuze trainen met echt geschikte paarden kijkt nauw in de reining en daar is men vaak echt wel zuinig op de dieren. Niet allemaal, maar als je de goede trainers en eigenaren ziet, ontbreekt het de paarden aan niks en gaat de training en het showen gewoon netjes en correct. Dat zie ik juist bij recreatie ruiters eerder mis gaan. Juist bij gebrek aan ervaring gaan er dingen mis bij de dagelijkse training, de juiste trainer keuze etc.

Er zijn heel veel toppaarden die het bij een mindere ruiter nooit zouden doen en veel ''gewone'' paarden die veel beter zouden presteren onder een goede ruiter. Het paard beoordelen is daarom soms lastig als het niet tot zijn recht komt, door slechte opfok, slechte training, slecht management etc.

Je moet ook een beetje mazzel hebben en kijken naar je paard en eigen wensen.


En dat is precies waarom ik wat afstap van de reining. Gewoon omdat ik zie dat Joy niet een hele nette reiningbouw heeft. Het hoeft het natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik ga er niet krampachtig aan vast houden.

Gunners ben ik nooit zo'n fan van geweest :) .

Liever niet: Peek a Boom. Maar dat is eigenlijk vanwege het karakter. Ook dat is heel subjectief. Geldt overigens ook voor Burnt Starlight. Alhoewel ik daar weer een fantastische nakomeling van ken. Dus ook dat is geen garantie.

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 01:17

Gimme_Spurs schreef:
superpony schreef:
Is ook niet iets tekort komen, maar vaak een aanslag op het dier. Daar kom je gewoon niet onderuit. Maar een goed herstel is gewoon fijn voor later.

Er zijn reiners die heel oud worden zonder gebreken hoor. En er zijn heel veel all rounders die al snel kapot gereden worden. Vaak omdat ze net niet geschikt zijn voor het een of het ander. Of omdat er teveel voor de lol wordt gereden en er maar wat gedaan wordt.

Het serieuze trainen met echt geschikte paarden kijkt nauw in de reining en daar is men vaak echt wel zuinig op de dieren. Niet allemaal, maar als je de goede trainers en eigenaren ziet, ontbreekt het de paarden aan niks en gaat de training en het showen gewoon netjes en correct. Dat zie ik juist bij recreatie ruiters eerder mis gaan. Juist bij gebrek aan ervaring gaan er dingen mis bij de dagelijkse training, de juiste trainer keuze etc.

Er zijn heel veel toppaarden die het bij een mindere ruiter nooit zouden doen en veel ''gewone'' paarden die veel beter zouden presteren onder een goede ruiter. Het paard beoordelen is daarom soms lastig als het niet tot zijn recht komt, door slechte opfok, slechte training, slecht management etc.

Je moet ook een beetje mazzel hebben en kijken naar je paard en eigen wensen.


En dat is precies waarom ik wat afstap van de reining. Gewoon omdat ik zie dat Joy niet een hele nette reiningbouw heeft. Het hoeft het natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik ga er niet krampachtig aan vast houden.

Gunners ben ik nooit zo'n fan van geweest :) .

Liever niet: Peek a Boom. Maar dat is eigenlijk vanwege het karakter. Ook dat is heel subjectief. Geldt overigens ook voor Burnt Starlight. Alhoewel ik daar weer een fantastische nakomeling van ken. Dus ook dat is geen garantie.

Niks mis met het karakter van mijn pab kleindochter ;)


Afbeelding

Afbeelding
https://boktimg.nl/img/m/hhVdNX.jpg
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 13-08-18 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1 foto omgezet naar link.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 01:45

Gimme_Spurs schreef:
En dat is precies waarom ik wat afstap van de reining. Gewoon omdat ik zie dat Joy niet een hele nette reiningbouw heeft. Het hoeft het natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik ga er niet krampachtig aan vast houden.


Beetje off topic, maar puur uit interesse: waarom zou je? Dat is een beetje alsof een Engels rijdende recreatieruiter zegt geen dressuurwedstrijden te kunnen doen omdat het paard qua gangen en bouw nooit in de hoogste kader mee zal kunnen komen op Grand Prix niveau.

Reining is niet goed of slecht, en reining wedstrijden zelfs ook niet. Uiteindelijk is het niet meer of minder dan een gestileerde vorm van western gebruiksrijderij, net zoals FEI dressuur dat ook is. Als je niet geobsedeerd bent door winnenwinnenwinnen, dan is er geen enkele reden waarom je niet gewoon recreatief reining wedstrijden mee kunt pakken. Een paardenlichaam is niet gebouwd op extreem strakke en snelle spins, maar je kunt ook prima wedstrijden meerijden met een rustige spin of een relaxtere sliding. Wedstrijden rijden kan altijd, in elke western discipline, tenzij je echt alleen maar meedoet om het winnen, want dan word je door je mentaliteit beperkt tot alleen die disciplines waar je paard de perfecte bouw voor heeft, maar anders ligt de hele wedstrijdwereld voor jullie open.

gaucho

Berichten: 9533
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:40

Emita schreef:
Interessant topic! Ik ga zeker volgen :)

gaucho schreef:
Leuk paardje Sirius. Vind het nog best lastig om van deze foto's zo iets te zeggen. Foto van voor staat ze denk ik niet recht waardoor de beenstand vertekent. Van opzij valt mij met name op dat ze een vrij kort kruis heeft met een steil achterbeen. Ik weet niet of dit typisch is voor jaarlingen en later nog bijtrekt. Je ziet het vaker bij met name halter paarden. Geeft over het algemeen wat minder soepele gangen en wat meer moeite met verzamelen en een verhoogde kans op spat.


Laatst zei iemand dat ook over mijn jaarling in een fototopic. Misschien was jij het ook wel, maar het kan ook een andere bokker geweest zijn. Wellicht is het toch een jaarling-dingetje? Ik vind het lastig in te schatten... Het was me namelijk nog nooit opgevallen maar toen het me eenmaal gezegd werd zag ik het wel meteen. Wat denk jij van deze bouw? Reining cutting gefokt (Like A Diamond x Spat Olena)

Op deze twee foto's is ze net 13 maanden:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En op deze foto is ze 1 jaar en 4 maanden (ze staat niet helemaal recht...) :
[ Afbeelding ]


Was ik niet :-)
Vind het op jouw foto's moeilijker te zien maar zo wel die van jou als die van G_S hebben wat meer hoek in het spronggewricht dan het paardje van Sirius.

troi
Berichten: 17016
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 07:47

Super interessant al!

Wat maakt een wat steiler achterbeen eigenlijk uit?

Overigens vindt ik de jonkies nog lastiger is te schatten.

Merrie van cissie vind ik prachtig! Maar van de aparte onderdelen kan ik lastig wat zeggen :o

Een oude foto van treas (pas na de winter en wat weinig spier). Treas is reining/pleasure gefokt, allround dus. Eerder een wat elegant model dan geblokt.

Afbeelding

GGFJ

Berichten: 74
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Re: Beoordeel topic bouw westernpaarden (qpa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:25

Oh dit vind ik ook heel interessant allemaal. Ik volg ook mee:)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:55

Die overo paint hierboven vind ik heel steil op het achterbeen. De bruine is iets beter, maar wat grootramig. De vos had wat meer achterhand mogen hebben, maar die vind ik niet verkeerd.
Steil achterbeen vind ik ongewenst. Veel kans op spat en niet ideaal voor een reiner.
Wat vinden jullie van deze? Het is een reiner, maar cuttingpapier. Little Gump X Grays Starlight. Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Beoordeel topic bouw westernpaarden (qpa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:00

Wat onwijs interessant dit, ik ga vanmiddag eens even recente fototjes van mijn reinertje opzoeken :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:43

xyzutu2 schreef:
Gimme_Spurs schreef:
En dat is precies waarom ik wat afstap van de reining. Gewoon omdat ik zie dat Joy niet een hele nette reiningbouw heeft. Het hoeft het natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik ga er niet krampachtig aan vast houden.


Beetje off topic, maar puur uit interesse: waarom zou je? Dat is een beetje alsof een Engels rijdende recreatieruiter zegt geen dressuurwedstrijden te kunnen doen omdat het paard qua gangen en bouw nooit in de hoogste kader mee zal kunnen komen op Grand Prix niveau.

Reining is niet goed of slecht, en reining wedstrijden zelfs ook niet. Uiteindelijk is het niet meer of minder dan een gestileerde vorm van western gebruiksrijderij, net zoals FEI dressuur dat ook is. Als je niet geobsedeerd bent door winnenwinnenwinnen, dan is er geen enkele reden waarom je niet gewoon recreatief reining wedstrijden mee kunt pakken. Een paardenlichaam is niet gebouwd op extreem strakke en snelle spins, maar je kunt ook prima wedstrijden meerijden met een rustige spin of een relaxtere sliding. Wedstrijden rijden kan altijd, in elke western discipline, tenzij je echt alleen maar meedoet om het winnen, want dan word je door je mentaliteit beperkt tot alleen die disciplines waar je paard de perfecte bouw voor heeft, maar anders ligt de hele wedstrijdwereld voor jullie open.


Ik zeg niet dat ik het helemaal niet meer zal doen hoor. Maar voordat ik een paard kocht was ik iets meer zwart/wit dan nu. Ik wil haar all round beleren en dan pas starten met de reining oefeningen als haar lichaam er ook echt klaar voor is. Het heeft niet meer prio 1. Ik sta er sowieso niet in om te winnen, dan had ik een ander paard moeten kopen :o , tenzij Joy natuurlijk onwijs veel talent blijkt te hebben, en het ook leuk vindt.

Bedoel je grootramig bij die van mij Sevke? Want dat vind ik ook wel hoor. Alhoewel het al veel minder is geworden nu ze wat meer is uitgezwaard. Maar het is echt een Magic nakomeling, dat zie je zo :+

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:52

xxwienekexx schreef:
Wat onwijs interessant dit, ik ga vanmiddag eens even recente fototjes van mijn reinertje opzoeken :D

En terwijl je foto's aan het doorzoeken ben kom je er achter dat je eigenlijk geen recente stand foto hebt.. ehh dus ik heb mn best gedaan om jullie een zo goed mogelijk beeld te geven. Dit is Footworkdunitgreat, een 9 jarige merrie.

Zelf was ik voor Grace een pleasureruiter, maar tegelijkertijd ben ik graag van alle markten thuis. Dus Grace kennis laten maken met balken en met de horsemanship, ze vind het geweldig en loopt nu zelfs zonder aansturing over de balkjes heen als ze er liggen (want dan krijg ik een beloning lijkt ze te denken, in vorm van een aai over dr hals natuurlijk) :)

Dus mijn reinertje breng ik naast de reining (waar we gemiddeld rond 68,5 rijden) ook uit in de horsemanship, trail, in hand trail en omdat het leuk is ook wel eens in de pleasure. :)
In de in hand trail hebben we laatst een 70 en 70,5 gescoord, we vinden dit beide ook onwijs leuk! Op het NK namen we brons in het L2 en zilver in het L1 mee naar huis.

Iets wat Grace ook helemaal geweldig vind zijn koeien }:0 ik heb dit ooit een keertje met d'r gedaan en ze staat echt te trippelen als ze aan de slag mag en de koeien ziet :Y) Zelf ben ik hier echter helemaal niet in thuis dus dit doen we eens in de zoveel tijd omdat paardlief t zo leuk vind :D

Nou nu hebben jullie een beetje achtergrond, ik ben benieuwd wat jullie van dr vinden (ondanks dr verbeterpuntjes ben ik in ieder geval helemaal weg van dr haha) :D

Afbeelding

De meest recente standfoto die ik heb.. van ruim een jaar geleden :')
Afbeelding

En deze zijn tussen een maand en 3 maanden terug gemaakt :)

https://i.imgur.com/c7e7pVq.png

https://i.imgur.com/fNtqjE3.png

https://i.imgur.com/xNBnglb.png
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 13-08-18 17:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: 3 foto's omgezet naar link. Maximaal 2 zichtbaar.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:54

En wat vinden jullie van deze?

Afbeelding

Afbeelding

(Ik zal van de week wel een betere maken. )

Hij is niet zo heel bijzonder gefokt. Beetje reining bloed maar voornamelijk allround.
https://boktimg.nl/img/m/0tCbXx.png

Stokmaat ligt ongeveer op 1,55m. Beetje cowsense maar dat mag nog wat verder ontwikkelen. Hij is nog niet zo lang aan de slag met koeien. Onder het zadel laat hij aanleg voor reining/ranchriding zien. Bij reining is zijn grootste knelpunt spinnen. Buiten is het een dappere die zelden schrikt. Nieuwe locaties of publiek zijn geen probleem. Zeer rustig van karakter en klein beetje lui aangelegd. Zeer vriendelijk naar andere mensen/paarden/dieren. Wel claimerig over een merrie maar andere kunnen hem dan weer niks schelen.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 13-08-18 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1 foto omgezet naar link.

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:01

Ik volg ook leuk om alle verschillende bouw types te zien hihi heb er zelf geen verstand van was gewoon verliefd toen ik hem zag haha

Zijn moeder is quarter reiner type 1.48 en zijn pa een paint allround type 1.60 of hoger geen idee hihi waardoor ik mijn nu 2,5 jarige paint heb van al dik 1.60 := Afbeelding
Afbeelding
https://boktimg.nl/img/m/09ptq2.jpg
https://boktimg.nl/img/m/xLeOcv.jpg
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 13-08-18 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: 2 foto's omgezet naar link.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Beoordeel topic bouw westernpaarden (qpa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:37

Misschien is het een idee om eerst wat van de foto's boven je te zeggen alvorens je zelf een foto plaatst? Anders wordt het een foto topic zonder commentaar ;-)
Als we beloven aardig te blijven kunnen we er allemaal wat van leren toch?

troi
Berichten: 17016
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 14:45

ClauH schreef:
Misschien is het een idee om eerst wat van de foto's boven je te zeggen alvorens je zelf een foto plaatst? Anders wordt het een foto topic zonder commentaar ;-)
Als we beloven aardig te blijven kunnen we er allemaal wat van leren toch?


Lijkt me een goed plan!

Zullen we zeggen de 5 voorgaande ofzo?

Team_Sublime

Berichten: 1288
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:47

moet het perse een quarter zijn ? of mag een ander (western) ras, die wel voor western gebruikt (gaat) worden?

Ik heb een knappe morgan merrie, waarmee ik graag western wedstrijden wil starten. ik vraag me dan soms wel of zij kwa bouw hier voor geschikt is en of er dan bepaalde disciplines zijn waar zij minder of meer geschikt voor zou zijn door haar bouw?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:54

Je kan je voorstellen dat een paard met een stijl achterbeen, anders beweegt, dan een paard die daar al wat meer gebouwd is om de achterhand sterk te gebruiken. In mijn ogen is dat dan niet alleen het been, maar ook de rug en het kruis waar je naar kijkt.

Spinnen, stoppen, back up, roll back etc vraagt wel wat van het lijf. Als je nog niks weet of kan zien, is de bouw en beweging het enige. Dan probeer je te sorteren op wat je ziet en wat een paard daarmee in vrije beweging laat zien. Daarna is het goed management en goede training.

Bij een paard die zijn bouw en beweging minder mee heeft, moet je gewoon gaan trainen en kijken wat het paard daarmee doet/kan. Ik zie echt meer dan genoeg mensen op een paard rijden die eigenlijk niks mee hebben voor de reining, maar toch correct stoppen en spinnen. Het is dan minder spectaculair misschien, maar correct is altijd het belangrijkste.

En dan zie je mensen trainen die hun paard echt de soep in rijden en dat blijven doen. Dat hou je toch. Slecht stoppen bijv is echt funest.

Als je foto's plaatst, moeten het eigenlijk wel echt goede foto's zijn, want anders zijn ze lastig te beoordelen. Even een paard netjes neerzetten zoals die van sevke.
Wieneke als voorbeeld, jouw merrie staat erg ver naar achter met haar achterbenen bijv. Kun je wel doorheen kijken, maar kan ook net iets vertekenen.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:56

Sirius_ schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Gunners ben ik nooit zo'n fan van geweest :) .

Liever niet: Peek a Boom. Maar dat is eigenlijk vanwege het karakter. Ook dat is heel subjectief. Geldt overigens ook voor Burnt Starlight. Alhoewel ik daar weer een fantastische nakomeling van ken. Dus ook dat is geen garantie.

Niks mis met het karakter van mijn pab kleindochter ;)


Hier ook een hele leuke Peek a boom in het bezit, prachtig karakter, echt een klein leergierig doorzettertje :D


Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:58

sevke: Mooi paard om te zien, zou ik op slag verliefd op kunnen worden haha ;) Voorbeentje vind ik iets stijl maar niet storend voor werk. Achter lijkt iets franse stand te hebben, maar dat kan vertekenen omdat ik het niet goed kan zien door het gras :)

troi: Ook een leuk paard, vind de schoft iets hoog en daar op aan sluitend de halsaanzet wat moeilijk, dat lijkt me daardoor best een moeilijke met bijvoorbeeld de pleasure :)


superpony: Klopt daarom gaf ik inderdaad ook al aan een zo goed mogelijk beeld te proberen te schetsen maar verbaasde ik mezelf erover dat ik geen recente standfoto had :Y) (ik ben eigenlijk altijd wel van foto's maken/shoots/alles opslaan dus ik had wel verwacht dat ik wat zou hebben) , helaas op dit moment niemand in de buurt op stal die even een fototje kan maken dus het is genoteerd op de to do lijst *\o/* :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:59

Als het om de bouw gaat, is ze zo niet te beoordelen. Nu ken ik haar en heb haar zelf juist vanwege haar achterbenen en bouw niet gekocht. Maar het is en blijft een heel leuk paard.

Je zou eigenlijk je paarden netjes neer moeten zetten en dan kun je ze zelf ook vergelijken. Als je dat ziet, kan je het met rijden en trainen ook herkennen. De een doet dat makkelijker of beter en de andere weer iets anders.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:02

superpony schreef:
Als het om de bouw gaat, is ze zo niet te beoordelen. Nu ken ik haar en heb haar zelf juist vanwege haar achterbenen en bouw niet gekocht. Maar het is en blijft een heel leuk paard.

Je zou eigenlijk je paarden netjes neer moeten zetten en dan kun je ze zelf ook vergelijken. Als je dat ziet, kan je het met rijden en trainen ook herkennen. De een doet dat makkelijker of beter en de andere weer iets anders.


Dat is dan weer een gelukje voor mij hehe, heb al ruim 2 jaar gigantisch veel plezier met d'r :D

Paarden naast elkaar zetten en vergelijken waar je het over hebt gaat hier lastig, ik ben de enige met een Quarter op stal en de andere Quarter staat op een andere stal en de pleasure quarter die ik had (Mea) heb ik 2 maanden terug in moeten laten slapen, dus dan zou ik met dressuurgefokte (en gereden) KWPNers moeten gaan vergelijken :')
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 24-07-18 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:03

Heeft iemand een foto beschikbaar van een "perfect gebouwd" reiningpaard, of een cutter?

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Beoordeel topic bouw westernpaarden (qpa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:10


Team_Sublime

Berichten: 1288
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:10

Dit zijn de meest recente standfoto's van mijn merrie
ik zou graag de voorgangers willen beoordelen, maar ik heb hier eerlijk gezegd nog geen zicht op

Hier mijn morgan horse, bedoeling is haar in 2019 te starten in de in hand trail en horsemanship , 2018 zijn we lekker bezig om haar om te scholen.

Afbeelding




Afbeelding

https://boktimg.nl/img/m/lQMQ7F.jpg
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 13-08-18 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1 foto omgezet naar link