Hengstenkeuze 2016!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Hengstenkeuze 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 13:04

Zoals de titel al zegt, welke hengst heb je voor komend jaar gekozen voor je QPA? En waarom?

Zelf ben ik er nog niet uit, rond 30 maart verwacht mijn merrie haar eerste veulen (Magic Power Special x Great Kid Whiz). Dus eerst maar even kijken hoe deze er uitziet.

Heb er wel een paar op het oog maar ben bang dat ik toch in het buitenland uitkom... Zou graag met een Custom Chrome fokken...

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:05

Spannend, ben benieuwd naar je veulentje :) Misschien ook een Cromed Out Mercedes volgende keer he? :D

Hier wordt het
Shine N Mister X Twist With Mercedes
GP Mister Dual Jac X Brokers Black Diamond


Maar ze moeten dus ook eerst nog bevallen dit jaar :P
(Twist With mercedes X GP Mister Dual Jac en Brokers Black Diamond X DJ Tinselcash)

Hengsten die op mijn 'ooit' lijstje nog staan: Dun Gotta Gun en Best Spook :)

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Hengstenkeuze 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 14:49

Best Spook is leuk! En uit een Custom Chrome merrie....

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:09

Idd, maar al volgeboekt dit jaar. Je moet altijd heel snel zijn voor hem, zijn dekkingen zijn altijd al de deur uit voor zijn seizoen goed en wel begonnen is :D

Anick

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:48

Afgelopen jaar gefokt met A Radical Intimidator. Veulen kan ieder moment geboren worden ( A RADICAL INTIMIDATOR X JJ HINTS COOL TE )

Voor het 2017 veulen heb ik gekozen voor Midnight Asset DH. Mooie grote hengst en hele mooie vlakke gangen en ben verliefd op zijn achterbeen in galop!

Voor mijn andere merrie heb ik dit jaar ook A radical intimidator gebruikt. Wat een gave hengst is dat ook! Super werkwillig en een sterk achterbeen. Ook goed gebouwd! (A RADICAL INTIMIDATOR X SENSATION IN ART). Dit veulen wordt pas begin juni geboren. In 2017 laat ik haar weer insemineren door Only Inviational.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Hengstenkeuze 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 11:16

Mooie hengsten heb je gekozen Anick. Fok je voor jezelf of zijn ze voor de verkoop?

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Hengstenkeuze 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:18

sunny, hoe is je merrie gefokt en wat zou je eraan willen verbeteren? niet onbelangrijk bij fokken...
er wordt steeds meer naar de merrie gekeken bij de koop en dan ook vooral wat de merrie zelf heeft gepresteerd en hoe haar nakomelingen het doen in de show.
als ze dit niet echt heeft, heeft het weinig zin er een hele duren hengst op te zetten als het voor de verkoop is

Noisy

Berichten: 5406
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:53

Hier ook een Quarter baby in de maak :)
Ik heb gekozen voor SW Champagne Fantasy. Een hele rustige, foundation gefokte hengst. Bijkomstigheid is zijn aparte kleur, hij is nl een gold champagne.
Zijn dekgeld was ook te behappen. Ik wilde voor een eerste veulen geen hengst van :$1000 of meer gebruiken aangezien ik helemaal niet weet wat Joan geeft en hoe ze het doet, ze is maiden.
Als eerste ben ik afgegaan op karakter. Mijn merrie heeft een behoorlijk sterk karakter en wil altijd gaan. Op zich prima maar ze heeft wel een beetje teveel go in haar lijf en dat maakt dat ze soms moeite heeft met wachten.
De hengst is de rust zelve, en geeft zijn rustige karakter ook goed door.
Verder hoeft hij niet te verbeteren op mijn merrie. Hooguit ietsjes meer lengte in de rug maar dat is ook echt minimaal.
Hij is ook zeer correct gebouwd. Niet te zwaar in de hals/schouderpartij wat je veel ziet en mooie quarter billen. Grote hoeven en veel bot.
Daarom heb ik dus voor deze hengst gekozen :)

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Hengstenkeuze 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 14:58

Wat een mooie merrie heb je Noisy! Heb je nu ook kans op cremello?

Noisy

Berichten: 5406
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Hengstenkeuze 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:48

Nee, de vader draagt alleen het champagne gen. Verder geen verdunning.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 13:40

Mijn merrie is inmiddels drachtig gescand van What a Wave. Het veulentje komt zo half mei 2017, en ik heb weer hetzelfde besteld als afgelopen jaar: een zwart merrietje!!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:08

Eindelijk zijn ze allemaal voor de eerste keer drachtig gescand !!
We hadden twee Great Sunburst gepland, maar het is helaas anders gelopen omdat de merries niet drachtig raakten.
Nu in blijde verwachting van :

Fritzy Bright Star ( Ricky Stardust X Bar Flit Fritz) X BA Superjac
BH Giuadunita ( Broadway BH X Hollywood Dun It) X BA Superjac
Pretty Mega Kiss (Smooth N Kohinoor X Skipper W) X BA Superjac
Gump Sneaky Peeky BB ( Little Gump X Grays Starlight) X Exxcaliber
Really Smart Jae (Colnel Freckles X Smart Chic Olena) X Wimpy Little Black
BH Frosty Lena (Broadway BH X Smart Chic Olena) X Wimpy Little Black

We hebben er lang over gedaan om een serie goede kwaliteitsmerries bij elkaar te krijgen, maar het is nu toch gelukt, en we zien uit naar volgend veulenseizoen !!

Anick

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Hengstenkeuze 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:06

Sunny,
Sorry, ik zie bericht nu pas. Ik kreeg geen meldingen van dit topic.
Ik fok voor verkoop, maar wil ook graag zelf één houden als nieuw paard voor mijzelf.
Beide veulens zijn dit jaar gezond geboren. A RADICAL INTIMIDATOR X JJ HINTS COOL TE. Is 11 maart geboren. Bay hengstveulen: MR COOL IMPRESSION.
A RADICAL INTIMIDATOR X SENSASTION IN ART. 29 mei geboren. Bay tobiano (homozygoot tobiano) hengstveulen: INVESTMENT IN ART.

JJ HINTS COOL TE is op het moment weer drachtig van MIDNIGHT ASSET DH. Een grote pleasure/hunter gefokte hengst uit Duitsland met een redelijk indrukwekkend showrecord voor zijn jonge leeftijd.

BLACKS BOSTON DELUXE is drachtig van ORIGINAL COWBOY. Een pleasure gefokte AQHA/APHA pleasure hengst van LAZY LOPER.

De dames zijn volgend jaar uitgerekend op 26 maart en 2 april.