Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:28

Okee, dat geeft al meer duidelijkheid! Dankjewel voor de uitleg. Ik dacht dat het meer te maken had met ziektes :D Dus vandaar dat ik ook niks kon vinden op google want wist niet dat er Overo achter moest! :)

@ Rina, ik had wel gelezen dat je er niet mee door 1 deur kon, maar dacht dat er misschien ook andere redenen waren. Zoals bijvoorbeeld zwakkere benen dan andere lijnen of iets in die trant. :)

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:31

Ik ben het meeste voor 1 en 4 :p ik zou op een hete reining/cutting merrie geen whiz of Lena zetten..

Qua bloedlijnen zou ik persoonlijk dan eerder voor de Dual peppy gaan, koelt meestal goed af en diegenen die ik ken allemaal heel prettige karakters, waaronder onze Arany. .



Normáál gezien zouden alle AQHA hengsten die dit jaar veulens krijgen getest moeten zijn he.. Als ze die resultaten niet willen vrijgeven zou ik dat maar verdacht vinden..

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 13:16

Heet is ze niet. Zo lui als de nete is eerder het woord. Maar sensibel, en de fokster in de USA zei een paar jaar geleden dat de QT lijn vaak wat sneller opgewonden zijn. En dat klopt wel. Ja Het DP bloed koelt over het algemeen mooi af, dat is ook wat mij zo in die hengst aantrekt. De Topsail Cody uit mijn Reminic merrie is ook veel sensibeler dan de rest uit die lijn. De Reminic merrie was overigens de moeder van mijn QH merrie, niet van deze Paint. En die had net als de rest van dr kids best wel een kop van zichzelf :D

Een hengst die kwa kop ed mss ook nog wel zou passen is Betcha doc hicks. Die stond vroeger in Zeeland. Maar dat is ook al een oudere hengst, en ik zou niet weten waar die nu is. Zij hebben hem in ieder geval niet meer op hun website staan. Als die een beetje op zijn broer lijkt :D :D :D Broer zou een optie zijn als hij nog hengst was geweest. Die staat ook ergens in Belgie. Is de vader van mijn QH merrie, en die combi met die Reminic merrie, wauw wat een karakterpaarden :P [ok zoekpartijtje meld dat ook die geruint is ;( ]

Nicky nee hoor niks kwa beenwerk oid. Het is het interieur waar ik niet mee kan worden ;) Het is het type paard wat het voor je doet of niet. En als niet heb je een aardig probleem. Ik val in die categorie :D

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:36

Oh oke, nou dan volg ik gewoon verder mee! :) Aangezien mijn spaarpot bezig is voor mijn eigen QH. En ik wat meer wil leren over de lijnen en de karakters ervan :)

Wranglerbutt

Berichten: 10387
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:41

rina schreef:
WB ja ik zag JT al voorbij komen op FB. Heb half nog lopen denken, kan ook de hengst kopen ipv alleen een dekking, maar dat geeft oorlog hier thuis :D

Dat doet Robyn Schiller beter ;)

Afbeelding

:+

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 14:48

Dat horse is het punt niet, maar dat hengst wel :+

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:08


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 15:19

hannelover schreef:
ik heb geen verstand van paint horses en kleur genen maar dit ziet eruit als een mooie hengst zonder skipper of impressive in de lijn http://www.silverspursequine.com/Big_Chex_To_Cash.php


Ehmm heb je het dekgeld al bekeken?? Daarnaast die staat dus in Amerika, betekend frozen semen als het al in Europa te krijgen is ;) Een USA hengst kan niet zomaar even een paar rietjes produceren voor Europa, daar gaat heel wat aan vooraf. quarantaine, testen op ziektes enz enz.

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:22

ohw... hihi :D :')

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:33

Plus dat Big Chex to Cash Herda drager is...

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:38

+ BCTC zijn meestal ook tanken van paarden. En herda drager. En splash drager :P
Maar is idd wel skipper/impressive vrij he?

Mijn merrie is dit jaar drachtig van een zoon van hem, die in Duitsland staat, maar is dit jaar blijkbaar verdwenen. Is verkocht en wordt niet meer aangeboden via dat dekstation.. DJ Tinselcash

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 19:36

Tank ed heb ik gewoon buiten beschouwing gelaten aangezien het dekgeld al dusdanig is.
Herdadrager heb ik minder moeite mee als de hengst super past. De merrie is n/n.

Tinniie dat schijnt in Dld wel vaker voor te komen :+ Een betrouwbare hh vinden is echt een punt. Hoop voor je dat je straks geen gedonder om de papieren krijgt.

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:04

Ja ik hoop het ook... Ik heb er onlangs al voor gemaild en volgens hen was er geen probleem en was het onderweg. Maar die van onze eigen hengst zijn al màànden in orde, dus ik vond het toch maar raar :)
Nu maar even afwachten tot het veulen er is (deze/volgende week) en dan nog maar eens mailen he..

Ja dekstation zou toch hun verantwoordelijkheid moeten nemen als ze hengsten aanbieden en hier dus ook boekingskosten etc voor aanrekenen..

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:45

Is de quarter Tivio Tiny Toon niets voor jouw merrie?
Alhoewel hij buckskin is, dit wil je geloof ik niet.
Ik probeer mee te denken zover het gaat ;)

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:35

Whizasunnysailor BB!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 00:20

Leuk dier Gisela, maar voor een eerste veulen mij een beetje te gek kwa dekgeld. Daarnaast de Wizzlijn wat niet mijn eerste keuze zou zijn gezien het karakter van de merrie. En ja je moet hem echt zoeken, ik heb Skipper in de lijn gevonden O:)

TTT heeft ook Skipper in de lijn :P

Tinniie ja je zou het verwachten, maar dat doen ze dus niet. En als de eigenaar met de noorderzon vertrekt, tja dan mag je achter je papieren aan. Zij doen niks.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 01:13

hier staan er meerdere:
http://www.eifelgoldranch.be/breedingstation/stallions

zelf heb ik nu de 2e nakomeling van Don Quixote Escapes en daar heel tevreden mee, vooral qua karakter.
ook niet zo duur en vers.
maar, wellicht iets te breed voor jouw merrie als je dat brede niet wilt. hij maakt wel mooie korte nakomelingen in de rug vind ik.

Colored Colonel B is wellicht ook een optie hier?

sannevs1990
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-13

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 01:18


Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:28


ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:33


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hengst voor Paintmerrie (wat zouden jullie kiezen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 16:14

Loes de jouwe ken ik toch. En ja die komt niet in frage vanwege het HZ zwart. Ik ga geen risico aan met een HZ zwarte hengst. Niet met die merrie. Zwart drukt wit weg in het bonte, dus de kans op een slipped is erg groot.

Maar ik ben eruit :D Heb een leuke hengst gevonden. Een Palomino kwartje. Zien of het gaat lukken dit jaar.

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:59

rina schreef:
Loes de jouwe ken ik toch. En ja die komt niet in frage vanwege het HZ zwart. Ik ga geen risico aan met een HZ zwarte hengst. Niet met die merrie. Zwart drukt wit weg in het bonte, dus de kans op een slipped is erg groot.


Weet ik, maar ik wilde hem toch nog even noemen ;) , zou op zich wel een leuke combi zijn met jouw merrie :D . Fijn dat je een passende hengst gevonden hebt!

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:06

Spannend! Hopelijk heb je haar snel dragend! Gaat een leuk veulentje worden :)

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:13

rina schreef:
Maar ik ben eruit :D Heb een leuke hengst gevonden. Een Palomino kwartje. Zien of het gaat lukken dit jaar.

linkje? foto? O:)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 01:07

Suzanne :D

Afbeelding