Amerikaanse Appaloosa "gebreken"?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Amerikaanse Appaloosa "gebreken"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 23:13

Ik weet dat ze erg gek is op het koele karakter van Quarters en van meerdere kanten heeft ze gehoord dat Appies dat dus ook hebben. Vandaar dat ze ook bij een appie wil gaan kijken en zich niet alleen op Quarters wil richten. Hoe is jullie kijk daar dan op, het verschil tussen Quarters en Appies qua karakter?

@Quarter H: Het gaat hier om een paardje van nog geen 2000 euro, maarja, als ze er bij wijze van spreken elke maand mee naar de DA moet.... Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling ;)

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: Amerikaanse Appaloosa "gebreken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:59

Appies zijn naar mijn inziens net zo cool als een quarter, alleen wat minder "gezeglijk". Met degene die ik rij heb ik een overleg cultuur en dat werkt prima voor ons. Ze zijn slim en soms moet je ze er echt van overtuigen dat iets moet gebeuren. Daarbij kan je niks afdwingen en die van mij is ook nog kieskeurig. Als ze je niet moet gaat het gewoonweg niet gebeuren. Maar als je haar vertrouwen hebt doet ze alles voor je. Ik kan er werelds mee, maar zij is niet een paard voor iedereen.

Maar elke appie is anders, elk paard is anders. Ga gewoon lekker kijken en als je vriendin er wat mee heeft is dat top en anders is er wel een ander paard of dat nou een quarter of appie is.

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:16

testen laten doen! bij animal genetics hebben ze complete appie testen!

Ik heb een zeer leuk en lief appie gehad van iemand, die kon door haar eigen omstandig heden niet meer zorg dragen voor haar.

De dag dat ze bij mij op stal stond meteen haren getrokken en opgestuurd.
en jawel pssm1 en lp met csnb, dus niet goed!

Nu gaat zij zeker niet weg, maar wel moeten er veel aanpassingen gedaan worden, als zij maar lekker in haar vel zit!

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Amerikaanse Appaloosa "gebreken"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 21:27

Ze is uiteindelijk niet gaan testen. Op de dag dat we haren ging trekken voor de test, stond het paard met een super dik been. Bleek begin van het jaar in het draad te hebben gehangen en nog regelmatig reactie te hebben op de plek waar het been beschadigd was geraakt. Dus het paardje laten staan.

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Amerikaanse Appaloosa "gebreken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:40

ok...slim , want dat kan lang duren