ouders gezocht van mijn paint veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hailey1974
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-08-13

ouders gezocht van mijn paint veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 19:38

Ik ben op zoek naar de ouders van mijn paint veulen. De ouders zijn allebei western beleerd en hebben op de indian summer ranch gestaan in stroe. Ons veulen haar vader heette buffy en moeder Bailey. Ik heb nog foto's van ons veulen haar ouders. Voordat ik een stamboom kon aanvragen van ons veulen waren haar ouders al weg. Graag zou ik nog een stamboom van haar willen hebben.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:49

Voor het aanvragen van papieren zul je van de eigenaren van de merrie en hengst een handtekening nodig zijn. En dus is het zaak uit te vinden wie dat ten tijde van de dekking waren. Daarvoor ben je wel de officiele namen van de ouders nodig. Buffy en Bailey zullen wel niet hun registratienamen zijn.
En dan zal de eigenaar van de moeder en vader wel mee moeten willen werken. Als die hun handtekening niet willen zetten, om wat voor reden dan ook, zul je nooit papieren bij je veulen krijgen. Of als 1 van de ouders zelf niet geregistreerd is.
Het papierwerk richting de APHA heeft nog wel wat voeten in aarde ;) Ik ben toevallig nu net voor iemand bezig om papieren bij een veulen te krijgen waarvan moeders nog geen registratie heeft.

Oja en als tip, een registratie via DNA werkt dus niet bij de APHA. Daar doen ze in Amerika niet aan mee. Er moet echt een registration application ingevuld en ondertekend worden door de merrie en hengstenhouder.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38781
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: ouders gezocht van mijn paint veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:32

Verplaatst van [WN-AM naar WN-FA]

troi
Berichten: 17021
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: ouders gezocht van mijn paint veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:15

Lastig! Heb je de indian summer ranch benaderd en gevraagd hoe het zit?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: ouders gezocht van mijn paint veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:11

De Indian Summer Ranch bestaat al jaren niet meer... Mijn voormalige paint kwam hier ook vandaan

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: ouders gezocht van mijn paint veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:10

Ze heeft al alle info (via PB) die ze nodig is ;)

Ryder
Berichten: 1492
Geregistreerd: 30-01-13

Re: ouders gezocht van mijn paint veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:01

TS, laat even weten hoe dit afloopt. Je zult niet de eerste zijn die een zgn 'Paint veulen' koopt (die vaak duurder zijn dan papierloze bonte ponies) waar uiteindelijk geen papier voor kan worden aangevraagd. In dat geval heb je wsl teveel betaald. Ik hoop van harte voor je dat dit niet het geval is!

svanniek
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:14

Hallo,
ik kan je misschien helpen. mag ik de foto's zien van de ouders en van jou veulen. Ik weet waar ze staan. Nog steeds in stroe.

cissy

Berichten: 19837
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: ouders gezocht van mijn paint veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:32

Voorheen liepen er in Stroe ook regelmatig bonte kruisingsproducten dus ik zou wel zekerheid willen hebben dat er Paint ouders achter zitten.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: ouders gezocht van mijn paint veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:20

Cissy deze is wel vol Paint. Maar de papieren erbij krijgen gaat niet lukken. Daar hebben de TS en ik via PB al alle mogelijkheden besproken.

Svanniek de merrie en hengst zelf gaan dus niet helpen met de papieren erbij krijgen. Daarvoor moet je de eigenaars ten tijde van de dekking hebben ;)

IndianVegas

Berichten: 596
Geregistreerd: 16-07-08

Re: ouders gezocht van mijn paint veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:50

Ook ik kan bevestigen dat het een volle paint is. Alleen kan ik ts helaas ook niet helpen. Zo jammer.

Happy16

Berichten: 4613
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: ouders gezocht van mijn paint veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:51

Ik ken wel een paint die Bailey heet, een zwartbonte!