Smokeyblack X Vos Quarter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:38

Roos_1994 schreef:
Ja koop een paard voor een vriendenprijsje van 4000 euro. heb ik zelf gespaard hoor nooit gewerkt..


Prijs is geen garantie dat je een gezond paard zonder erfelijke aandoeningen in handen krijgt....

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 01:39

Murosch schreef:
Ik kwam toevallig in dit topic terecht en ik zou niet weten wat voor kleurtjes eruit kunnen komen (ik hoop een leuke voor je TS), maar ik kan me erg goed voorstellen dat TS zo geen zin meer heeft om op jullie in te gaan. In de topictitel en de eerste post staat toch prima de vraag omschreven? Waarom is het dan zo ontzettend moeilijk om daar gewoon op in te gaan? TS zegt nergens of ze wel of niet iets heeft getest of wat dan ook, ze stelt gewoon een heel andere vraag en jullie gaan maar door, zo ongeveer veroordelend en bevelend, terwijl jullie geen idee hebben of TS dit wel of niet heeft gedaan. Ik zou er denk ik ook geen antwoord meer op geven.


Ze doen of ik gewoon niet heb opgezocht wat al die erfelijke aandoeningen zijn of dat beide ouders gezond zijn. ze doen gewoon of ik geen ''zin'' heb me erin te verdiepen. vind ik erg jammer want dat heb ik Wel gedaan. dit is haar eerste veulen ze is nu 8 jaar en ik heb voor deze hengst gekozen omdat ik er kwa kleur dan een leuke verassing uit krijg. Maar als ik zou weten dat deze hengst vanalles had had ik er heus wel een andere hengst voor gezocht. Het is jammer dan mensen zo over mij denken terwijl ze mij niet kennen en dan eindelijk krijg ik van jou een goede reactie.. 1tje die me het gevoel geeft dat ik er wel me best voor heb gedaan. Ik heb me weldegelijk verdiept in alles want anders was ze vorig jaar al wel gedekt.

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:39

maar superpony, er werd geen advies hierover gevraagd. De vraag ging over de mogelijke kleuren. Fijn dat het goed bedoeld is, maar er wordt meteen vanuit gegaan dat TS zich niet heeft verdiept erin, en dat weet niemand. Als ik vraag hoeveel 1 plus 1 is en een ander vraagt mij daarop of ik wel weet dat 2 + 2 4 is, dan zou ik daar ook geen antwoord op geven. Simpelweg omdat het niet mijn vraag was.

Als iemand een topic ergens over opent, dan is diegene toch niet zomaar ergens schuldig aan totdat zijn of haar onschuld is bewezen?
Laatst bijgewerkt door Muronia op 16-12-14 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 01:40

spicegirl schreef:
lijkt mij niet, aangezien men denkt, dat je "ziet" dat een paard gezond is.
iemand die weet wat voor ziektes dat dat zijn, weet ook, dat je dat alleen "ziet "met een test.
en de tegenreactie had ook wel anders geweest.


Het klopt dat we ze zien met testen daarom weet ik ook dat het goed is!! Ik heb me overal in verdiept maar zulke reactief hoef ik niet..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Smokeyblack X Vos Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:42

Wat is de reden dat je denkt dat bokkers telepathisch zijn en weten dat je hebt getest en dat de hengst op van alles is getest voordat je je topic hier plaatst?

Deliana1993

Berichten: 938
Geregistreerd: 14-06-13
Woonplaats: Duitsland

Re: Smokeyblack X Vos Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:45

Wat is de reden dat bokt altijd alles beter weet, Cassidy

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:45

Murosch schreef:
Ik kwam toevallig in dit topic terecht en ik zou niet weten wat voor kleurtjes eruit kunnen komen (ik hoop een leuke voor je TS), maar ik kan me erg goed voorstellen dat TS zo geen zin meer heeft om op jullie in te gaan. In de topictitel en de eerste post staat toch prima de vraag omschreven? Waarom is het dan zo ontzettend moeilijk om daar gewoon op in te gaan? TS zegt nergens of ze wel of niet iets heeft getest of wat dan ook, ze stelt gewoon een heel andere vraag en jullie gaan maar door, zo ongeveer veroordelend en bevelend, terwijl jullie geen idee hebben of TS dit wel of niet heeft gedaan. Ik zou er denk ik ook geen antwoord meer op geven.



Dat komt omdat het op het moment nogal een hot item is in de Paint-Quarter-Appaloosa wereld. Zoals ik al eerder zei blijken er de laatste tijd veel Paint-Quarter-Appaloosa's te zijn met vooral de genetische aandoening PSSM. Omdat dit toch wel een serieus probleem lijkt te worden, is het belangrijk dat deze aandoening een halt wordt toe geroepen. Gaat men verder fokken zonder te testen dan loopt er over een aantal jaren geen gezonde Paint-Quarter-Appaloosa meer rond. De reactie van liefhebbers van deze rassen kan ik me dus heel goed voorstellen. Zoveel mogelijk mensen op de hoogte stellen van wat er nu speelt en openheid is heel belangrijk.

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 01:47

Cassidy schreef:
Roos_1994 schreef:
Ja koop een paard voor een vriendenprijsje van 4000 euro. heb ik zelf gespaard hoor nooit gewerkt..


Prijs is geen garantie dat je een gezond paard zonder erfelijke aandoeningen in handen krijgt....


was toch sarcastisch. jullie doe of ik niks weet, mij nergens in verdiept heb, niks van de papieren heb, de vader niet goed heb bekeken of er iets vanaf weet (terwijl ik die elke dag zie). Ik wilde mijn merrie vorig jaar al laten dekken. Maar 1 heb wel een jaar lang een hengst uit lopen zoeken en lopen testen of alles goed was om het überhaupt te kunnen doen.. ik heb ook geen zin in infecties, aandoeningen of whatever. Ik heb me er zeker wel in verdiept. Is er iemand hier die dat gelooft?? Ik ga geen trotse antwoorden geven als mensen zo oordelen Bah

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:47

Dat begrijp ik wel, maar het advies is gegeven en daarna begint het veroordelen en bevelen..... Dat kan ik geen inlichten of adviseren noemen. En daarbuiten is het diegenen dus niet bekend of TS wel of niet getest heeft. Ze vraagt om iets anders en daar gaat verder bijna niemand op in. Dat is gewoon storend, off topic ook.

Deliana1993

Berichten: 938
Geregistreerd: 14-06-13
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:47

Nou zolang jullie je dan aan de regeltjes houden en ze allemaal keuren zullen de "gezonde" quarters niet uitsterven. Misschien is het verstandig om een punt er achter te zetten want k denk dat jullie punt nu wel gemaakt is en begrijpt de TS nu wel waar jullie op doelen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:49

Lieve schat, de laatste keer dat ik bij mezelf te rade ben gegaan heb ik nog geen telepathische vaardigheden bij mezelf kunnen ontdekken. En nu doe ik een aanname, maar ik ga ervan uit dat anderen dat ook niet hebben. Wij gaan ervan uit wat JIJ verteld en als jij niets zegt gaan wij aannames doen en dingen zelf invullen. Als je daar niet blij mee bent is het misschien tijd om zelf aan te geven wat je vooraf hebt getest voordat je die combinatie hebt gemaakt?

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 01:50

astridklomp schreef:
Murosch schreef:
Ik kwam toevallig in dit topic terecht en ik zou niet weten wat voor kleurtjes eruit kunnen komen (ik hoop een leuke voor je TS), maar ik kan me erg goed voorstellen dat TS zo geen zin meer heeft om op jullie in te gaan. In de topictitel en de eerste post staat toch prima de vraag omschreven? Waarom is het dan zo ontzettend moeilijk om daar gewoon op in te gaan? TS zegt nergens of ze wel of niet iets heeft getest of wat dan ook, ze stelt gewoon een heel andere vraag en jullie gaan maar door, zo ongeveer veroordelend en bevelend, terwijl jullie geen idee hebben of TS dit wel of niet heeft gedaan. Ik zou er denk ik ook geen antwoord meer op geven.



Dat komt omdat het op het moment nogal een hot item is in de Paint-Quarter-Appaloosa wereld. Zoals ik al eerder zei blijken er de laatste tijd veel Paint-Quarter-Appaloosa's te zijn met vooral de genetische aandoening PSSM. Omdat dit toch wel een serieus probleem lijkt te worden, is het belangrijk dat deze aandoening een halt wordt toe geroepen. Gaat men verder fokken zonder te testen dan loopt er over een aantal jaren geen gezonde Paint-Quarter-Appaloosa meer rond. De reactie van liefhebbers van deze rassen kan ik me dus heel goed voorstellen. Zoveel mogelijk mensen op de hoogte stellen van wat er nu speelt en openheid is heel belangrijk.


De reacties gaan met verwijten richting mij Dat IK me er niet in verdiept heb dat IK het allemaal wel niet zou weten. dat kon ook anders

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 01:51

Cassidy schreef:
Lieve schat, de laatste keer dat ik bij mezelf te rade ben gegaan heb ik nog geen telepathische vaardigheden bij mezelf kunnen ontdekken. En nu doe ik een aanname, maar ik ga ervan uit dat anderen dat ook niet hebben. Wij gaan ervan uit wat JIJ verteld en als jij niets zegt gaan wij aannames doen en dingen zelf invullen. Als je daar niet blij mee bent is het misschien tijd om zelf aan te geven wat je vooraf hebt getest voordat je die combinatie hebt gemaakt?


Nogmaals deliana is niet de topic starter dat ben ik.

Deliana1993

Berichten: 938
Geregistreerd: 14-06-13
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:52

Lang leve bokt! :}

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:52

Roos_1994 schreef:
De reacties gaan met verwijten richting mij Dat IK me er niet in verdiept heb dat IK het allemaal wel niet zou weten. dat kon ook anders


Probeer even je ego in de kast te zetten, en geef duidelijk aan op welke erfelijke aandoeningen je hebt getest en je hebt alle negatieve commentaren in een beweging meteen de nek omgedraaid.

Dus heb je vooraf laten testen en is de hengst getest voordat je de combi hebt gemaakt?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:54

Een 5 panel test kan alleen door haren met wortel op te sturen. Kijken naar een paard of hij gezond is, zegt niks. OOk zou een klinische keuring bijvoorbeeld geen idee geven van de erfelijke aandoeningen.

TS geeft zelf de antwoorden.

Ik zou meteen trots vertellen dat de ouders n/n zijn op de 5 paneltest. En dan is daarnaast ook de rest belangrijk zoals klinisch en rontgen.

Als dit paard eventueel ooit verkocht moet worden, wat ALTIJD kan, zit er geen papier bij. Als het paard dan later iets zou vertonen, weet men niet waar te zoeken misschien in eerste instantie.
Of NOG erger, het is een merrie en men gaat weer leuk een veulentje fokken.

Het is nog niet zolang bekend allemaal en nog niet iedereen test, maar de ontwikkeling gaat snel. OOk hier op Bokt is er veel over te lezen. Er is een topic over een hengst die vele nakomelingen heeft en waar men ook al nakomelingen heeft laten inslapen.

Ook al vraagt de TS naar een kleur, er werd iets simpels gevraagd, maar TS reageert uiterst kinderachtig.

Deliana1993

Berichten: 938
Geregistreerd: 14-06-13
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:54

Cassidy schreef:
Roos_1994 schreef:
De reacties gaan met verwijten richting mij Dat IK me er niet in verdiept heb dat IK het allemaal wel niet zou weten. dat kon ook anders


Probeer even je ego in de kast te zetten, en geef duidelijk aan op welke erfelijke aandoeningen je hebt getest en je hebt alle negatieve commentaren in een beweging meteen de nek omgedraaid.

Dus heb je vooraf laten testen en is de hengst getest voordat je de combi hebt gemaakt?

Vraag is off-topic en hoeft niet op gereageerd te worden

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 01:54

Ja er is getest
Ja ik weet wat mijn merrie draagt (niks dus)
Ja ik weet dat de hengst 100% gezond is
Hij staat niet officieel als dekhengst (van een kennis)
Image haar dracht verloopt super
Ik hoop op een mooi en gezond veulen.....
\
Tot ziens en bedankt voor al deze reacties.. Zal wel een ontzettend slechte eigenaresse zijn als ik nieteens in een topic vertel dat mijn merrie getest is (sarcastisch voor de blonde onder ons.

Succes met het zeuren in het volgende topic maar nietmeer in mijna

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:54

Ts, als de paarden getest zijn, waarom zeg je het dan niet gewoon meteen ipv eromheen te draaien?, had toch weer een pagina discussie gescheeld. Het is best een normale vraag, er zijn namelijk genoeg mensen die echt niet van de ziektes af weten...
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 16-12-14 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisa

Berichten: 114
Geregistreerd: 27-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:55

Er wordt alleen gevraagd of de ouders panel 5 getest zijn. Tot nu toe kom je alleen met ontwijkende antwoorden en met dat je je erin verdiept hebt. Of de ouders panel 5 getest zijn daar geef je geen antwoord op dus logisch dat iedereen er dan vanuit gaat dat je niet getest heb. Er wordt niks verweten er wordt alleen geïnsinueerd op je ontwijkende antwoorden.

Deliana1993

Berichten: 938
Geregistreerd: 14-06-13
Woonplaats: Duitsland

Re: Smokeyblack X Vos Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:55

Topic getemd

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:57

Deliana1993 schreef:
Lang leve bokt! :}


Ja, inderdaad, want nu kan TS haren opsturen van het veulen en weet ze of dit veulen een erfelijke aandoening heeft. Je weet niet half hoe blij ze mag zijn met die info als je totaal niet weet wat er kan gebeuren.
Naast de normale dingen die altijd kunnen gebeuren. Dit was te voorkomen, maar voor de toekomst weet ze dat ze nu kan testen. Of eventueel nu al van beide ouders haren opsturen. Dat is de enige manier van testen.

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 01:58

Narobi schreef:
Er wordt alleen gevraagd of de ouders panel 5 getest zijn. Tot nu toe kom je alleen met ontwijkende antwoorden en met dat je je erin verdiept hebt. Of de ouders panel 5 getest zijn daar geef je geen antwoord op dus logisch dat iedereen er dan vanuit gaat dat je niet getest heb. Er wordt niks verweten er wordt alleen geïnsinueerd op je ontwijkende antwoorden.


Omdat mijn hele topic daar niet over gaat... wees blij dat ik het doe en ik ben nieteens een echte fokker moet je nagaan. Ik wil een veulen ook een toekomst gunnen

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 01:59

superpony schreef:
Deliana1993 schreef:
Lang leve bokt! :}


Ja, inderdaad, want nu kan TS haren opsturen van het veulen en weet ze of dit veulen een erfelijke aandoening heeft. Je weet niet half hoe blij ze mag zijn met die info als je totaal niet weet wat er kan gebeuren.
Naast de normale dingen die altijd kunnen gebeuren. Dit was te voorkomen, maar voor de toekomst weet ze dat ze nu kan testen. Of eventueel nu al van beide ouders haren opsturen. Dat is de enige manier van testen.


Wat staat er nou?? JA dat is gedaan

Deliana1993

Berichten: 938
Geregistreerd: 14-06-13
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:59

Goh en al zou de TS de paarden niet getest hebben, is dat niet jullie zorg toch? Dit is een keuze die zij zelf maakt en de consuqenties liggen daarom ook bij haar.

Heeft ze ze niet gekeurd, prima best. Maar je kan niet iemand wat afdwingen om te doen!