Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spider1905
Berichten: 18
Geregistreerd: 01-06-14

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 11:45

zo zou het moeten zijn...

gentle_fan

Berichten: 45
Geregistreerd: 16-12-08

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:40

savath als ik het goed begrijp hebben jou merries pssm 1 dus ga je er gewoon mee fokken??

hobbelheks

Berichten: 8845
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:43

nee ze zijn juist vrij van die zaken.
goed bezig savath, chapeau!

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:53

Waar is de like knop als je hem zoekt :D ?

Popstra
Berichten: 13833
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:11

crazycactus schreef:
@Annemoortje hij hoefde alleen maar mooi te staan en een stukje te stappen en draven dus heel ingewikkeld was het niet.


En toch blijf ik mij verbazen dat mensen zo graag met een betrekkelijk zeer jonge hengst willen fokken die een keer wint door alleen maar mooi hoeven te staan en dat stukje te stappen!!

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:29

rapido schreef:
crazycactus schreef:
@Annemoortje hij hoefde alleen maar mooi te staan en een stukje te stappen en draven dus heel ingewikkeld was het niet.


En toch blijf ik mij verbazen dat mensen zo graag met een betrekkelijk zeer jonge hengst willen fokken die een keer wint door alleen maar mooi hoeven te staan en dat stukje te stappen!!

En die gegarandeerd tobiano nakomelingen levert O:)

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:07

Wranglerbutt schreef:
rapido schreef:
En toch blijf ik mij verbazen dat mensen zo graag met een betrekkelijk zeer jonge hengst willen fokken die een keer wint door alleen maar mooi hoeven te staan en dat stukje te stappen!!

En die gegarandeerd tobiano nakomelingen levert O:)

met potentieel een grappig kleurtje om de vlekken heen :D

Het was serieus een mooie hengst. Bouw, kleur ... maar hij kon ook nog eens goed bewegen. Bovendien had hij een heel fijn karakter.
Echt heel erg zonde dus want buiten de PSSM had hij echt wel wat te bieden voor de fokkerij vind ik persoonlijk.

Waarmee ik eigenlijk wil zeggen: het is niet zo dat de hele hengst nu ineens niet deugt omdat hij PSSM had!

Pigino
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:13

Er is niks mis met zijn hengst dat zal ook niemand zeggen
Het is de keuze welke de eigenaar heeft gemaakt betreffende het pssm toen hij op de hoogte was gesteld door meerdere klanten

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 03:56

Nou, als je het zwart wit ziet dan deugt ook de hele hengst niet vanwege de pssm. ;)

en de eigenaren van zijn nakomelingen zullen dit beamen.Want zij zitten met de ellende.

spider1905
Berichten: 18
Geregistreerd: 01-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 08:15

Onze Spider zou dan ook niet meer deugen, omdat hij Pssm heeft? Natuurlijk wel...

Fantasy was een prachtige hengst. Hij heeft super knappe veulens gegeven...alleen...ze zijn ziek.
Het blijft een rotgevoel.

Wij hebben onze Spider vanaf zijn 4 maanden. We zorgen al drie jaar voor onze vriend en zullen dat blijven doen... Heb ik spijt dat ik hem gekocht heb destijds nu ik weet dat hij PSSM heeft?
NEEN !!!
Ik hou van dat beest en we zullen proberen er samen het beste van te maken. Punt.

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:12

Ik heb het ook niet over sentimentele waarde, die is niet te betalen, dat begrijp ik. Bovendien vind ik het heel mooi zoals jij met je paard omgaat en om hem geeft. Ik wil je daarom niet beledigen.

Ik had het meer over de commerciele waarde, en in dat geval is hij idd niets meer waard, omdat hij zieke veulens geeft.

Extra zuur nog dat hij zelf zo'n super karakter heeft en dat ook doorgeeft aan zijn nakomelingen.

Uberhaupt allemaal zuur..

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:13

Precies zo sta ik er ook in met mijn merrie spider. Ik heb haar al 10 jaar en heb van alles met haar gedaan, totdat ze symptomatisch werd. Wordt het daardoor ineens een minder goed en lief paard? Nee, natuurlijk niet! Alleen moet je er niet mee willen fokken. Als FUF nog had geleefd, was hij als ruin net zo mooi en goed geweest en wie weet was hij nog jarenlang een hartstikke fijn rijpaard geweest :-) .

Pigino: het probleem zit 'm idd in de communicatie. Al deze hoepla en gespeculeer op de sociale media was te voorkomen geweest door gewoon openheid van zaken te geven.

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:22

nogmaals, ik wil niemand beledigen. ik bedoel meer dat er voor mij nu niets meer aan deugt omdat ik geen veulen van hem ga kopen vanwege de pssm.

Ik snap dat dat voor jullie anders ligt, omdat jullie weleen nakomeling hebben met zijn fantastische karakter, wat het extra zuur maakt.

Een geweldig karakter heb je niks aan als je zieke paarden geeft.

dat was het eigenlijk. Y;(

spider1905
Berichten: 18
Geregistreerd: 01-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 11:12

ringelberg schreef:
nogmaals, ik wil niemand beledigen. ik bedoel meer dat er voor mij nu niets meer aan deugt omdat ik geen veulen van hem ga kopen vanwege de pssm.

Ik snap dat dat voor jullie anders ligt, omdat jullie weleen nakomeling hebben met zijn fantastische karakter, wat het extra zuur maakt.

Een geweldig karakter heb je niks aan als je zieke paarden geeft.

dat was het eigenlijk. Y;(


Je moet je niet verontschuldigen, hoor.. Ik weet dat je het goed bedoelde. Onze Spider is gelukkig geruind ondertussen, dus een ongelukje met een naburig merrie is uitgesloten ;-).

hobbelheks

Berichten: 8845
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:37

ik snap je heel goed ringelberg!
Als ik van te voren geweten had dat mijn merrie pssm had, had ik haar nooit gekocht.
nu gaat ze (mede door de pssm) nooit meer levend hier weg.
Maar de stress en ellende die het paard en eigenaren bezorgd kun je beter voorkomen.

gentle_fan

Berichten: 45
Geregistreerd: 16-12-08

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:19

Ik snap je ook, wij hadden onze ace ook niet gekocht als we het hadden geweten, het is gewoon zuur omdat het zo'n mooi paard was en lief en talentvol.
Ik kan nog steeds woest erop worden op mensen die doelbewust de zieke paarden aan een ander verkopen en degene die er doelbewust mee fokken zou hun het liefst de ziekte geven en niet de onschuldige lieve paarden

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:28

Wij hebben onze "PSSMer" 10 jaar geleden gekocht. Toen was PSSM nog helemaal niet bekend. De DNA test bestond toen ook nog niet. Ook zij blijft bij ons tot het niet meer gaat. En ook ik koop never nooit meer een PSSMer hoor! Wat een ellende!

Toen ik wist dat Pepsi positief was, heb ik contact opgenomen met de nieuwe eigenaresse van haar dochter (Pepsi was drachtig toen we haar kochten). Deze was ook positief. Zij was zo symptomatisch dat ze haar vorig jaar hebben moeten laten inslapen. Zo snel verspreid je zo'n aandoening dus, zonder dat ook maar iemand zich er destijds van bewust was wat er aan de hand was!

Overigens heb ik de testuitslag ook teruggekoppeld naar Pepis's fokster zodat zij de ouderdieren evt ook kon laten testen. Zij had deze inmiddels verkocht, maar heeft wel contact opgenomen met degenen waar ze ze aan verkocht had. Dat vond ik top +:)+

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:49

Jeetje meiden, wat een ellende.

Ik kan ook niemand kwalijk nemen wat er zoveel jaar geleden is gebeurd, maar jullie zijn er wel eerlijk mee om gesprongen, respect daarvoor.

Daarom kan ik me ook zo verbazen over de makkelijke houding in de tinkerwereld. Wie weet hoe de ziekte zich manifisteert over tien jaar.

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:28

gentle_fan schreef:
savath als ik het goed begrijp hebben jou merries pssm 1 dus ga je er gewoon mee fokken??

Mijn merries zijn Negatief voor pssm 1
Ik fok met gezonde fokpaarden....

Axel_Valerie

Berichten: 3044
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:23

Mac schreef:
Wij hebben onze "PSSMer" 10 jaar geleden gekocht. Toen was PSSM nog helemaal niet bekend. De DNA test bestond toen ook nog niet. Ook zij blijft bij ons tot het niet meer gaat. En ook ik koop never nooit meer een PSSMer hoor! Wat een ellende!

Toen ik wist dat Pepsi positief was, heb ik contact opgenomen met de nieuwe eigenaresse van haar dochter (Pepsi was drachtig toen we haar kochten). Deze was ook positief. Zij was zo symptomatisch dat ze haar vorig jaar hebben moeten laten inslapen. Zo snel verspreid je zo'n aandoening dus, zonder dat ook maar iemand zich er destijds van bewust was wat er aan de hand was!

Overigens heb ik de testuitslag ook teruggekoppeld naar Pepis's fokster zodat zij de ouderdieren evt ook kon laten testen. Zij had deze inmiddels verkocht, maar heeft wel contact opgenomen met degenen waar ze ze aan verkocht had. Dat vond ik top +:)+


Zo had het ook moeten gaan bij Far Ute Fantasty. Was de enige goede handelswijze geweest.

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:08

Op marktplaats staat nu een paint te koop van jaargang 2011

Als afstamming staat Buckskin Roddens kiss vermeld. Deze Roddens kiss geen hengst maar een merrie , de naam van de hengst staat nergens bij in de advertentie.
Er staat bij dat het dier nog hengst is en voor de fok gebruikt kan worden en dat er te weinig tijd is en dit niet eerlijk is tegenover dat dier.

Voor mij lijkt dit dier erg op de FuF zoon Fantasy’s First Edition die ook bij de fokker op de site staat.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:34

Maar die wordt niet door de fokker te koop aangeboden?
De fokker heeft 1 advertentie en daar staat FUF gewoon vermeld als vader van sommige veulens die hij verkoopt.

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:38

Ja klopt Frensie , iemand die deze draadjes Bokt over FuF en PSSM niet kent maar gaat zoeken op google vind toch de info over FuF en PSSM. .
maar in die advertentie staat het (toevallig?) niet vermeld dat FuF de vader is.Er staat alleen iets over Bucksin Roddens Kiss.

IndianVegas

Berichten: 596
Geregistreerd: 16-07-08

Re: Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:01

Als je fotos vergelijkt zou het idd zo maar kunnen. Als het niet zo is zijn ze gewoon identiek.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:37

Roddens Kiss is volgens mij een sorrel.