Nieuw paard, boomloos of western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Nieuw paard, boomloos of western

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:06

Wat is je budget ongeveer? Eeen zadelpassessie van boomlooszadelpassen.nl is niet zo bijster duur en dan weet je meteen wat wel en niet goed bij jou en je paard past. Een investering die het echt wel waard is. Doorrijden met een niet passend zadel kan je paard enorm veel problemen geven, psychisch en lichamelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:06

Misschien over een andere boeg, maar heb je wel eens aan een 'Spaans' zadel gedacht? Ik heb daar een tijd terug als rugpatient mee gereden en wauw, dat vond ik echt een verademing om mee te rijden <3
Afbeelding

Ik weet zo even geen merknamen, maar de zadels zijn ook nog zo duur niet. En dit is dan maar een voorbeeld maar je kunt ze helemaal naar wens laten aanpassen evt. En dan met een bontje erover zit het helemaal fantastisch!
Nog even gezocht, en ik kwam deze tegen :) https://www.puranobleza.com/

MacKai
Berichten: 147
Geregistreerd: 21-06-18
Woonplaats: Bilzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 21:17

dank je
budget is nu rond de 400 euro voor een beginners zadel

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Nieuw paard, boomloos of western

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 00:23

hier ook een Freemax Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Nieuw paard, boomloos of western

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:31

@TinkerTak: het zadel wat je op het oog hebt is geen westernzadel; het heeft geen knop en skirts van betekenis. Er zitten alleen westernfenders aan, that's all.

Voor 400 euro zul je op degelijk boomloos gebied weinig vinden. Nieuw zeker niet en 2e hands misschien als je geluk hebt.

Zoek eens naar het boomloze topic wat op Bokt loopt. Daar zitten veel mensen met gebruikservaringen én ook de passervices die met veel boomloze zadels aan huis komen.

Overigens... een halve quarter?? Weet je wie de Quarter-ouder is want bij QPA's is het belangrijk om te weten wat de staat is van eventuele van genetische aandoeningen, iig is de 5-paneltest geen overbodige luxe!!

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:43

zou eerst lekker spieren opbouwen vanaf de grond, ondertussen lekker verder sparen.
Mijn ervaring is een goed western boomzadel het fijnste (bedenk echter wel dat die welliswaar heel lekker zitten, maar loeizwaar zijn en red je dat met je rug?). Kan je evelien van Eurohorse aanraden om te passen, het moet zowel voor jou als voor je paard lekker zitten. Een fatsoenlijk westernzadel kost 2e hands toch wel gauw zo'n 600 tot 800 euro.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:12

Dat zadel is inderdaad geen western zadel. Meer zoiets als de barefoot cheyenne met western fenders. De barefoot cheyenne heb ik zelf op een van mijn paarden.

Afbeelding


Als je western wil kan ik de freemax echt aanraden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Met de FRA geen ervaring. Zag net wel deze aanbieding van de Belgische dealer .

Afbeelding

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Nieuw paard, boomloos of western

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:29

@Jolien - zit je ook vast in zo een spaans zadel?

Ik zoek iets voor buitenritten waar ik steviger in zit dan een engels zadel. Lijk met een heerlijk zadel zo van de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:02

FatCat schreef:
@Jolien - zit je ook vast in zo een spaans zadel?

Ik zoek iets voor buitenritten waar ik steviger in zit dan een engels zadel. Lijk met een heerlijk zadel zo van de foto.

Je gaat geen kant op :))

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Nieuw paard, boomloos of western

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:08

;) TOP!

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:31

Of een trekker classic. Daar ga je ook geen kant mee op. En volledig aanpasbaar voor jou en voor je paard.
Afbeelding

Mijn bijrijdster heft fibromylagie en kan er uren mee rijden zonder last te krijgen. Zo stabile zit ze erin.