ik snap er de zak van!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hansje
Berichten: 263
Geregistreerd: 26-12-05

ik snap er de zak van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 17:16

En ja, ik heb hier alle mogelijke topics rond de pessoa teugel doorlopen! Bloos

Heb hem hier dus net binnen gekregen mijn pessoa teugel. Nu snap ik wel het botje, vanaf het bontje naar boven en vastgespen en een ander touw vertrekt van het bontje naar voor. En dan begint het. Aan de zijkanten heb ik telkens 3 katrollen zitten (heb er dus 6 in totaal).

Die ene dus vast aan het bit, touwtjes naar beneden onder haar voorbenen door en met de gewone musketonhaak vast aan de singel vanonder.
maar wat dan met de 4 katrollen die ik over heb????

of ben ik hier helemaal de mist aan het ingaan???

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: ik snap er de zak van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:18

dat jij dat durft.heb je weleens met de pessoa gelongeerd?Ik wil het graag gaan gebruiken bij mijn paarden maar ben nu eerst aan het uitzoeken hoe je dit het beste aan kunt pakken.Liefst zou ik een 'paar'lesjes krijgen dat ik in ieder geval zeker weet hoe het wel en niet moet.*volg dit topic*.

hansje
Berichten: 263
Geregistreerd: 26-12-05

Re: ik snap er de zak van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 17:22

dat ik wat durf???

Ik heb nog niet met de pessoa gelongeerd en vraag hier hoe je hem het best vastmaakt??
Is dit dan zo erg? Ik ben gewoon zo iemand die al 20 jaar in de paarden zit en niet vaak zo'n high tech toestanden gebruik. Maar op aanraden van de veearts (i.v.m ruggebruik) moest ik longeren met een pessoa.

en daarop hoef je me niet te veroordelen. Ik stelde een doodgewone vraag.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: ik snap er de zak van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:56

Ik heb maar 2 katrollen aan mijn pessoa zitten, maar ik weet dat er ook constructies zijn waar de touwen ook via katrollen bij de singel lopen. En als je twee katrollen bij de singel vastmaakt, hoef je ook niet de hele instelling te veranderen als je bij het longeren hoger wilt gaan met de houding. Gewoon de bovenste katrol omclippen, en klaar is kees.

Pessoa is overigens echt niet moeilijk, geen instructie voor nodig hoor, kun je gewoon zonder les doen, als je maar stapsgewijs opbouwt.

Edit: even gegoogled: afgezien van de katrollen aan het bit, kun je bij de singel de katrollen ook zo laten lopen:

Afbeelding

Maakt het mogelijk om het bontje bij de achterhand lager in te stellen, en het paard hoger opgericht te laten lopen. (foto van katrollen bij de dubbele longe)

hansje
Berichten: 263
Geregistreerd: 26-12-05

Re: ik snap er de zak van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 13:42

Dit was wat ik nodig had.
Hartelijk bedankt!!!

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: ik snap er de zak van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:44

hier heb je een duidelijk plaatje van de pessoa teugel
Afbeelding

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re: ik snap er de zak van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:49

hansje schreef:
dat ik wat durf???

Ik heb nog niet met de pessoa gelongeerd en vraag hier hoe je hem het best vastmaakt??
Is dit dan zo erg? Ik ben gewoon zo iemand die al 20 jaar in de paarden zit en niet vaak zo'n high tech toestanden gebruik. Maar op aanraden van de veearts (i.v.m ruggebruik) moest ik longeren met een pessoa.

en daarop hoef je me niet te veroordelen. Ik stelde een doodgewone vraag.


Volgens mij bedoelde ze gewoon dat ze het knap vond dat jij het wel aandurft om het zelf te doen, zonder eerst lesjes te volgen. Maar dat zij dat volgens mij niet zou durven zonder eerst geoefend te hebben met begeleiding!

In ieder geval, ik geloof dat je het nu snapt hoe het werkt...verder is dit dan ook eigenlijk niet meer van belang.