Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:05

Ieder zijn mening.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:17

Bonny4life schreef:
kan ze zo met de neus over de grond onder het longeren, dus hoezo de neus er niet uit?


Neus over de grond (of moet ik zeggen richting grond? ) kan ook met LRD methode van Anky. Ze gaan zover richting grond dat ze ahw tussen hun voorbenen door kunnen kijkenn Haha!.
Voorwaarts - neerwaarts betekend ook dat ze hun neus naar voren uit kunnen strekken, en dat zie ik hier niet. Maar misschien vertekenen de foto's en is het op een filmpje beter te zien?

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 20:09

Cassidy schreef:
Bonny4life schreef:
kan ze zo met de neus over de grond onder het longeren, dus hoezo de neus er niet uit?


Neus over de grond (of moet ik zeggen richting grond? ) kan ook met LRD methode van Anky. Ze gaan zover richting grond dat ze ahw tussen hun voorbenen door kunnen kijkenn Haha!.
Voorwaarts - neerwaarts betekend ook dat ze hun neus naar voren uit kunnen strekken, en dat zie ik hier niet. Maar misschien vertekenen de foto's en is het op een filmpje beter te zien?


weet jij hoe dat moet? ik vind zelf echt dat ze niet verkeerd loopt, ze kan haar neusje echt wel eruit schuiven maar als het niet hoeft doet ze het ook niet zo snel, dus misschien dat het daardoor meer zo lijkt?

Simeun

Berichten: 121
Geregistreerd: 27-07-06

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:44

ik vind het op de foto's uitzien alsof het gewoon net wat te strak zit maar dat kan natuurluk ook aan de foto's liggen misschien dat je eens moet proberen alleen voor wat langer te maken hoeft niet veel te zijn 5cm maakt al een heel verschil uit.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:52

Bonny4life schreef:
weet jij hoe dat moet? ik vind zelf echt dat ze niet verkeerd loopt, ze kan haar neusje echt wel eruit schuiven maar als het niet hoeft doet ze het ook niet zo snel, dus misschien dat het daardoor meer zo lijkt?


Maak het nu maar een beetje langer en zie het verschil. Ik kan me niet voorstellen dat het neusje niet naar voren gaat als ze meer ruimte krijgt.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 18:00

dus bontje hetzelfde en voorkant losser?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:00

Yep.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 21:37

Cassidy schreef:
Yep.


Nou ik zal het nog eens proberen dan een stukje langer, maar ik denk dat ze er dan alleen maar meer in kan gaan hangen, het bontje zit ook aardig los namelijk maar wil t best proberen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:57

In hangen kan al niet, want het zit niet vast. Just give it a try.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:10

Cassidy schreef:
In hangen kan al niet, want het zit niet vast. Just give it a try.
ok zal je laten weten als ik m iets langer heb gezet en kijken hoe ze dan liep!

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 21:20

hey mensen,

omdat er zoveel zeiden dat mn pessoa te strak stond heb ik hem vandaag een stuk langer gedaan, gewoon ff kijken hoe het ging.

ik had wel het idee dat ze meer door haar hele lijf liep en meer voorwaarts van achter. maar ik vond ook wel dat ze makkelijk haar neus in de lucht kon steken, dat deed ze dus ook zo af en toe, maar als ze dan nagaf ging ze wel met het neusje over de grond, stelling was ook wat moeilijker met langere touwtjes maar gelukkig kon ik inwerken met de longeerlijn, was af en toe wel nodig. ze wilde weer graag galoperen en was lekker vw maar ook helemaal met neus over de grond, dan heb ik zelf het idee dat ze op de voorhand valt of lijkt dit maar zo?
de touwtjes en bontje hingen nu wel aardig los, beiden met een beetje een boog erin, is dat niet erg dan? als ze heel laag liep was ik soms wat bang dat ze erin kon komen, gebeurde gelukkig niet. ik vraag me af zou ik het zo beter hebben gedaan of niet? ik geef toe er was minder krul te zien maar ze liep meer door haar lijf..hoop dat ik het goed heb gedaan of denken jullie dat ie toch iets strakker moet? sorry had geen fotograaf bij de hand. heb wel 30 minuten gelongeerd was beetje te enthousiast, aan het eind zonder iets sprong ze links verkeerd aan en wilde niet meer terug... daarna wel lekker los in mega draf Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 00:04

Klinkt heel goed, en boogje in bontje en touwtjes is niet verkeerd. Beter te los dan te strak. Ik ben blij dat je de raad hebt opgevolgd en hem wat losser hebt gezet, en vooral dat je zelf zag dat er verandering was.

Onthou maar: losser is beter. En een paard wat lekker door het lijf loopt, is beter dan die krul. Ik ben benieuwd of je morgen bij het rijden verbetering/verandering voelt. En met deze losse instelling kun je ook proberen of wat hoger ingesteld nu wel lukt (maar neem daar nog even de tijd voor)

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 17:59

Cassidy schreef:
Klinkt heel goed, en boogje in bontje en touwtjes is niet verkeerd. Beter te los dan te strak. Ik ben blij dat je de raad hebt opgevolgd en hem wat losser hebt gezet, en vooral dat je zelf zag dat er verandering was.

Onthou maar: losser is beter. En een paard wat lekker door het lijf loopt, is beter dan die krul. Ik ben benieuwd of je morgen bij het rijden verbetering/verandering voelt. En met deze losse instelling kun je ook proberen of wat hoger ingesteld nu wel lukt (maar neem daar nog even de tijd voor)


dankje
ik houd je op de hoogte hoe het gaat! naarmate ik denk dat ze eraan toe is zal ik de hoge instelling eens gebruiken.. en kan het kwaad als ik het bontje iets hoger doe of is dat niet slim?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:14

Zou het bontje niet hoger doen, hij hoort precies in de hoek te zitten. Het bontje heeft hetzelfde effect als dat jij staat, je been gespannen houdt en er schuift iemand een stoel in je knieholte. Dan is jouw reflex ook dat je je knie buigt. Zou iemand die stoel halverwege je been schuiven, heb je de reflex niet. Hetzelfde is bij het paard. Het bontje op de goede plek creeert de reflex dat het paard zijn been buigt, hoger instellen van het bontje heeft in mijn ogen geen zin.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 21:27

Cassidy schreef:
Zou het bontje niet hoger doen, hij hoort precies in de hoek te zitten. Het bontje heeft hetzelfde effect als dat jij staat, je been gespannen houdt en er schuift iemand een stoel in je knieholte. Dan is jouw reflex ook dat je je knie buigt. Zou iemand die stoel halverwege je been schuiven, heb je de reflex niet. Hetzelfde is bij het paard. Het bontje op de goede plek creeert de reflex dat het paard zijn been buigt, hoger instellen van het bontje heeft in mijn ogen geen zin.


dus hij zit zo wel goed ook al hangt ie wat los?

vandaag zou ik gaan rijden maar de buitenbak waar ik rijd was 1 zwaar zwembad,
leek me niet slim zo..
de bak waar ik gister had gelongeerd (die is kleiner denk zo'n 28 bij 15 ofzo jaja rare afmeting gewoon zand gestort Knipoog minder mooi zand met beetje puin maar beter iets dan niets want hier kunnen ze swinters ook in buiten ) was wel aardig droog dus ik dacht als ik daar wat nageeflijkheid vraag in stap en draf dat moet kunnen, ze liep lekker! was sneller ontspannen, nog wel moeite op links maarja het heeft tijd nodig, daarna nog ff stukje buiten gereden ff rechtuit want tja het was wel steeds op de volte, maar je moet toch wat als je ff wil trainen in dit weer.. en t ging goed als ze er niet lekker in had gelopen had ze wel geprotesteerd! Haha!
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 02-08-06 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:28

Hoi hoi, fijn dat je hem inderdaad losser hebt gezet. Als ze omhoog komt met haar hoofd kan het soms helpen haar iets meer impuls van achter te geven. Dus een drijvende hulp geven met de longeerzweep.

Groetjes!

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 21:29

MariekeA schreef:
Hoi hoi, fijn dat je hem inderdaad losser hebt gezet. Als ze omhoog komt met haar hoofd kan het soms helpen haar iets meer impuls van achter te geven. Dus een drijvende hulp geven met de longeerzweep.

Groetjes!


oke zal het proberen, ik dacht ik kan jullie raad altijd proberen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat is het beste (ik longeer met pessoa)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:53

Fijn dat je ook bij het rijden verbetering voelde. En hulde voor jou dat je toch hebt geprobeerd om de Pessao losser te zetten! Fouten maken is op zich niet zo erg, maar je moet er wel van leren.