hoe aanleren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

hoe aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 17:22

heey Doei!
ik wil heel graag aan VD beginnen , maar ik heb een shetlander van 3,
ze kan:
-mennen
-en dresuur;achteruitlopen, aan de teugel, *(Maar ik rijd voor al met haar buiten Knipoog en ze gaat er vaak van door, om nou te zeggen dat het echt serieus dresuur is_)
-longeren; ook al luister ze wel naar stap, draf, (een heel klein beetje naar galop en ho maar dan ook een heel klein beetje) ze loopt wel steeds naar binnen , opzich snapt ze het wel maar ze is gewoon eigenwijs Knipoog
maar de basis kent ze ...(< zelf invullen na beschrijving ^^ Koe en ik wil al heel graag beginnen met voet geven...
maar hoe kan ik het haar beter aanleren..? en daarna voet op het blok zetten en uiteindelijk meer(eerst maar is kijken of het lukt), ,
ik denk dat ik zonder zweep doe anders ben ik bang dat ik het verpest en haar voor straf , moet het met of zonder snoep? is ze er geschikt voor? wat moet ik doen als ze het niet begrijpt? alle tips zijn welkom Knipoog

dit is tessa:
Afbeelding
Afbeelding

Renee

Berichten: 3126
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Re: hoe aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:28

ze is gewoon geschikt voor VD mijn advie is om te beginnen met een voetje vragen en er naar te wijsen en dan op te pakken., en dan een kleine beloning geven. Maar niet te veel belonen daar gaan ze van bijten! EN daarna zal ik buigen leren door een lekkernij tussen de voorbenen te houden. Als ze dat kan leer het compliement door te buigen en daarnaa een voetje te vragen! En zou zou ik het doen! VEEL SUCSES!!!

aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

Re: hoe aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 18:32

heel erg bedaknt!!

Renee

Berichten: 3126
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Re: hoe aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:01


aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

Re: hoe aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 23:26

ginisasweety schreef:
aleen kunnen leren steigeren en buigen

whahaha noem dat maar niks Knipoog knap hoor! Knipoog wat had jij een leuke pony! Lachen

Renee

Berichten: 3126
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Re: hoe aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:49

Tong uitsteken

aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

Re: hoe aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 09:14

iemand nog tips..? Tong uitsteken

moonshine88

Berichten: 974
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Noord-Sleen

Re: hoe aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:17

Die van mij krijgt gewoon zijn halve eten als beloning. Ik oefen dan elke dag ongeveer 5 min. ofzo en dan gaan er twee handjes biks doorheen, elke keer als het goed is krijgt hij een of twee bikjes. Later krijgt hij gewoon de rest van zijn eten.
Heb hem in twee dagen voetje leren geven door aanraking van de zweep op zijn been (aan bijde kanten). Had niet verwacht dat dat ging gebeuren want mijn paard is echt de nieuwschierigste van de eeuw!!! (waaat is daaat???? hoezo ik wil niet alles weten wat er om mij heen gebeurt)
Doe wel alles aan twee kanten, leuker voor je paard en dan worden zijn spieren aan beide kanten evenveel belast.
Je kunt ook werken met een klikker, weet niet precies hoe het werkt maar dan klik je als hij het goed heeft gedaan oid. en daarna krijgt hij pas iets lekkers of andere beloning. Handig voor pony's die gaan bijten als je ze uit de hand voerd.

aur0ra_h0rse
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-05

Re: hoe aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 07:46

maar wat als ze niet reageerd,,
moet je dan het been gewoon op tillen..??
en moet je er dan wel of geen beloning geven?? Tong uitsteken