mijn pony trekt bij het longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte_

Berichten: 1820
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust.

mijn pony trekt bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 09:23

mijn pony van 4 jaar trekt altijd naar buiten bij het longeren.
ik longeer in de wei want ik heb geen bak.
het probleem is ook dat er meerdere ponys zijn en daar naar trekt ze dan. maar ik kan geen plek vinden waar ik uit hun buurt ben.
het is ook nog eens zo dat ze aan de ene kan (waar die pony's staan) enorm trekt en stapt, en daarna draaf ze keihard zodat ze lekkersnel aan de andere kant is en dan begint het weer van voren af aan.
HELP!!!

wheezie

Berichten: 60
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Geldermalsen

Re: mijn pony trekt bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:14

als je in de wei longeert zou je een stuk kunnen afzetten. daar blijft ze dan waarschijnlijk zonder problemen binnen. probeer het verder leuk voor d'r te maken zodat ze het gaat zien als een soort spelen. en heeeeeeeel veel belonen met snoepjes helpt ook! niet verwend maken natuurlijk he hihi

Liedje_

Berichten: 4856
Geregistreerd: 11-12-04

Re: mijn pony trekt bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:21

Het is wel logisch dat ze trekt. Ik neem aan dat ze overdag in het weiland lekker aan her grazen is. En dan zie je je vrienden lekker eten en jij moet werken. Wat Wheezie zei zet is een stuk af, of desnoods als je een rijbak hebt daar? Iets waardoor ze niet in een bekend terrein is, meestal helpt dat wel.

Mirte_

Berichten: 1820
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust.

Re: mijn pony trekt bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 13:23

het is alleen maar een wei en we hebben geen bak.
ik kan wel vragen of ik een stukje af mag zetten maar de wei is niet van mij, dus dat word ook moeilijk!

Liedje_

Berichten: 4856
Geregistreerd: 11-12-04

Re: mijn pony trekt bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:44

Hebben de andere mensen er geen last van dan? Zoja is het toch alleen maar fijn, het idee toch al dat als je aan het longeren bent er een paard zo doorheen wilt lopen..? Dat hoort toch niet? Tong uitsteken Ik zou het eerst vragen aan de andere eigenaren (van de paarden) of zei er nou ook last van hebben, zoja vragen aan de eigenaar van het weiland of je een stukje af mag zetten Lachen

Liedje_

Berichten: 4856
Geregistreerd: 11-12-04

Re: mijn pony trekt bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:45

Oja nog even iets:P Het hoeft niet eens zon groot stuk te zijn he! Ergens in een hoekje is al voldoende Lachen

Amina_

Berichten: 953
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: België

Re: mijn pony trekt bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:49

Altijd nemen en geven en nemen en geven zodat hij mooi op cirkel blijft en niet gaat razen.
Als je blijft trekken maakt het ook niet veel uit.
En ff off-topic; Borisjuuh, je hoeft niet op àlle topics te antwoorden hoor, ik zag daarnet 13 topics onder elkaar waar je ff op geantwoord hebt met enkele topics 'daar ben ik mee akkoord', maakt niet zo veel uit hé

Mirte_

Berichten: 1820
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust.

Re: mijn pony trekt bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 14:57

dank jullie wel! ik ga de tips proberen ! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: mijn pony trekt bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:50

Niet blijven trekken, dan trekken ze terug. En ik heb goede resultaten met longeren aan een touwhalster. Dat is wat scherper, maar daar moet je dan wel mee om kunnen gaan (dus nooit mee losgooien of vastzetten, en niet blijven trekken op het moment dat het paard toegeeft)