Paard steigert als hij geen zin meer heeft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Srtha

Berichten: 591
Geregistreerd: 28-12-05

Paard steigert als hij geen zin meer heeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 19:44

No ik ging laats longeren zonder extra dingen maar hij wou eerst niet gaan lopen dus ik beetje gaan wapperen met me hand dat hij moest lopen hij beetje bokken en toen ging hij omhoog :S ik gelijk een ruk aan het halster gegeven! want dat pik ik niet en zeker niet van een hengstje Maarja hij had dus geen zin om even te gaan lopen. ik heb hem wel zo ver gekregen dat hij op de linkerhand zijn best had gedaan. Maar toen wou ik hem nog even op de andere hand hebben maar meneertje had daar geen zin in en ging lopen duwen en ik weet dat hij de zweep wel respecteert maar hij ging zelfs daarvoor niet weg! ik gebruik aleen de zweep als hij niet op mijn hand gebaren en stem reageert. Dus ik was eerst een rondje gaan lopen met hem want ik wist dat dat zijn moeilijke kant was, hij liep ook de heletijd binnedoor als ik naast hem liep. Ik denk dat ik volgende keer hem gewoon eerst op de moeilijke kant zet mischien dat hij dan niet zo vervelend doet ik hoop het. En ik hb nog een klein probleempje hebben jullie er mis tips voor. Oke um als hij in draf zit dan wilt hij niet in stap overgaan ik blijf dan dehele tijd doorgaan met hoooo ho zegen enzo en dat hij moet gaan stappen en dan als hij eindelijk stapt beloon ik hem goed enzo met goed zo dat is stap enzo en dat hij een brave knul is. Weet iemand nog iets?

Kusje

AnitaJoeri
Berichten: 66
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Paard steigert als hij geen zin meer heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:53

Ik zou idd beginnen op de moeilijkere kant, het protest met omwisselen zal dan iig een stuk minder zijn.

Van draf naar stap is hier ook nog weleens een probleem, vooral als ze lekker druk zijn en er zin in hebben,meestal laat ik ze dan gewoon wat langer door draven en misschien zelfs galoperen, pas als ik merk dat ze wat rustiger worden begin ik dan met terug gaan naar stap,dan weet ik iig zeker dat het echt lukt.

Steigeren heb ik 1 keer meegemaakt,en een tik voor gegeven met de zweep, daarna niet meer.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Re: Paard steigert als hij geen zin meer heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:46

Vraag eens aan iemand met veel ervaring om je eens te helpen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Paard steigert als hij geen zin meer heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:36

Als je paard niet wil stoppen, hem rechtuit tegen het hek of de omheining aan zettten, niet accepteren dat hij doordramt.
Als je paard gaat steigeren, hem heel erg duidelijk maken dat je daar niet van gedient bent. Niet door rukjes aan het halster, maar een hele harde mep met de zweep. Hoef je maar een keer goed te doen, daarna doet hij het nooit meer.

Liedje_

Berichten: 4856
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Paard steigert als hij geen zin meer heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:18

Probeer niet alles in je eentje te doen, vraag iemand anders om hulp die ook wat meer ervaring heeft, waarvan je paard weet van o oliebol ik moet nu opletten Knipoog