paard kijkt naar buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:14

Cindy dat is in een longeercirkel

jotteke
Berichten: 19
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: befeld

Re: paard kijkt naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:07

ik doe dan altijd longeertouw door binnenste bitring en dan aan de longeersingel vast maken dan kun je stelling naar binnen vragen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:13

esziiY schreef:
Cindy dat is in een longeercirkel


dan nog zou ik hem met zo'n ding om niet los mlaten lopen, stel je voor dat ie het in de kop krijgt?
Maargoed dat moet ieder voor zich weten.
Alleen ik vind het te gevaarlijk
Als ik mijn paardjes los longeer hebben ze ook niks om

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:26

ze loopt netjes over de rug en voorwaarts dat even voorop.

Maar ik denk dat je wel hulp nodig hebt wat betreft het recht richten om dat je hier zelf nog geen ervaring mee hebt (aangezien je vraag). Natuurlijk medische redenen uitgesproken!!

maar goed, ik ben verder wel een fan van de pessoa. Ik zou alleen de voorkeur leggen op het eerst rechtrichten en de soepelheid van beide kanten (Spieren) trainen, en dan het bijzetten. (dat vergt wel wat training en handigheid als je dat gaat uitvoerer en dus ook instructie bij nodig hebt, ik ben zelf ook niet zo'n fan van het gewoon los longeren zonder je paard bij te zetten omdat dit eigenlijk weinig effect op de spieren heeft...maar zoals ik al zei dan moet een paard wel recht zijn.)

Anoniem

Re: paard kijkt naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:06

Longeerlijn eraan (sowieso he, dit is best gevaarlijk)
en dan door de binnenste bitring halen en dan aan de longeersingel. (niet laag) Dan kun je met je longeerlijn stelling en buiging vragen.
Ik zou de pessoa ook anders doen als ik jou was; maar iedereen doet dat verschillend!

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re: paard kijkt naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:27

Alacairion schreef:
Longeerlijn eraan (sowieso he, dit is best gevaarlijk)
en dan door de binnenste bitring halen en dan aan de longeersingel. (niet laag) Dan kun je met je longeerlijn stelling en buiging vragen.
Ik zou de pessoa ook anders doen als ik jou was; maar iedereen doet dat verschillend!


dit is een optie, alleen als je het op deze manier doet zonder dat je het paard op 4 benen kan laat lopen zal hij dus volledig op zijn binnen schouder vallen.

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:31

Margot_VH schreef:
ik zet zowiezo nu niemadn op haar ik wil dr eerst helemaal los hebben in dr rug etc op deze foto's valt t idd wel mee hoe erg ze naar buiten kijkt maar heb nog wel foto's waar ze het erger doet en ik denk idd dat ik dubbele longe ga probeeren



dus ik kan mag ook niet op haar?
maarre ik snap eigenlijk niet waarom je er een topic over maakt, omdat je pas net 3 weken met de passoa bezig bent dan gaat het natuurlijk niet gelijk perfect

ClauDiiaa

Berichten: 110
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Wijchen

Re: paard kijkt naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:46

Cowgirl schreef:
Het is alleen erg jammer te lezen dat met zulke paarden met stelling wil laten lopen.

Zolang je paard niet recht is zal de stelling alleen maar meer spanning opleveren en het probleem verergeren.

Ik heb hetzelfde probleem en met de pessoa werd het alleen maar erger.
Hij ging gewoon lekker op het bit hangen met de kop naar buiten en met een pessoa is dit niet direkt te corrigeren.(geld in mijn ogen voor elke hulpteugel)

Ik heb de pessoa dus weer in de kast gegooid en ben weer terug gevallen op de dubbel longe.
Nu kan ik direct ingrijpen als dat nodig is.

Wellicht kun je de pessoa weer gerbuiken als hij goed recht is.


Mooi paakt met een hele mooie kleur dekje echt super..