Hoevaak longeren als die niet rijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IkFtMickey

Berichten: 16
Geregistreerd: 09-03-06

Hoevaak longeren als die niet rijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 23:07

Haay!
Ik heb een verzorgshetje die niet rijd..Hoevaak mag ik hem dan gaan longeren en hoe lang?!
XX

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:43

Ligt er een beetje aan hoe oud ie is en wat je er nog mee van plan bent.
Maar 3 keer in de week is voldoende om hem in conditie te krijgen.
20 tot 40 minuten.
Zorg er wel voor dat het niet gaat vervelen, dat is bij mijn shet soms het geval. Ik probeer het wat afwisselend te houden, stukjes wandelen en tijdens longeren wat balkjes op de grond, heel soms een laag sprongetje. Die van mij kan ook goed naast de fiets lopen...maar dat geeft wel risico's!!
Goed afwisselen links en rechtsom en ik prbeer het rondje zo groot mogelijk te houden, anders wordt het zwaar voor de pezen.

elinebakker

Berichten: 5547
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Deventer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:44

Je hebt helemaal gelijk Lise! K hep ook een shetje, houd super veel van springen. Als ze helemaal bezweet is wil ze nog meer springen.. dus ik stop vaak van te voren:P Ongeveer 1 x in de maand ga ik een hele lange buitenrit maken naast de fiets, kan ze super goed en vind ze ook leuk! Ik longeer haar om de dag, en 2 keer in de week met een sprongetje, anders wordt ze te druk. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt!!
XxX Eline

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:01

Hoe vaak? Geen idee, ik heb alleen wel gehoord dat je niet te lang mag longeren.. Dus iets van 15- 30 minuutjes. Geen uren dus.