rechtsom longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Folkertje

Berichten: 101
Geregistreerd: 23-02-05

rechtsom longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 19:48

Ik heb een verzorg paardje maar ik krijg der niet rechtom aan de longeerlijn,, dan draait ze zich steeds linksom. Hoe kan ik der rechtsom aan leren??

Gr .Chamrules

maxxie

Berichten: 309
Geregistreerd: 16-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:02

zet een cirkel af, zodat ze zich niet linksom kan omdraaien.

Sempresfan
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:12

Mijn pony wilde ook nooit rechtsom aan de longeerlijn lopen. Ik ben hem toen met bijzet gaan longeren en hield de longeerlijn vrij kort. Je kunt dan nog wel grote voltes maken, maar dan moet je zelf meelopen. Als je hem rechtsom zet moet je zorgen dat je bij zijn achterhand staat en zo stimuleer je hem om door te lopen en kan hij eigk niet stoppen. Met je zweep sluit je hem goed op in een driehoek en het wordt praktisch onmogelijk voor hem om zich te draaien. Af en toe stond ik niet helemaal goed op te letten en wist mijn pony zich toch weer om te draaien. Dan zei ik op een boze toon tegen hem dat ik dat niet wilde en ging vervolgens gewoon rechstom weer verder. Als hij rechtsom gewoon door bleef lopen liet ik hem halthouden en kreeg hij iets lekkers. Belangrijk is als je je pony dit wilt afleren dat je zorgt dat hij zowel links- als rechtsom bij het halthouden in de richting blijft staan als hij liep. Mijn pony was echt heel vervelend met longeren en nu kun je er links- en rechtsom alles mee. Veel oefenen!

monsera
Berichten: 3082
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: rechtsom longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:48

Probeer ook met rijden hier goed aan te werken.Je pony wil niet rechtom omdat dat zijn slechte kant is.Hij is stijf en vind het vervelend om dan de spieren te belasten en draait aan de longe daardoor om.Met rijden kun je veel beter je paar los rijden en gymnastiseren.

Als je nu aan het longeren bent laat het touw dan niet te lang worden maar loop dan met de pony mee laat de pony niet een heel klein rondje maken dat vind hij nog moeilijker en zal nog lastiger worden.Loop schuin achter je pony jij moet op de hoogte lopen van het achterbeen van je pony zodat je hem voorwaarts kunt drijven.Ga ook niet te lang door in het begin is hij braaf dan weer even op links longeren en het nog een aantal keren herhalen op rechts.

Laurine

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: ´t Harde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:02

Ik zou ook even de longeerlijn kort nemen en dan een beetje bij de kont gaan lopen dat je pony bijna niet meer om kan draaien want als je bij het hoofd gaat lopen draaitdie zo om en als jij bij de achterbenen gaat lopen niet want dan draai jij gewoon mee met je pony!!

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:25

Mn hafje probeert rechtsom ook altijd te ontwijken... Maar ik geef niet op... Elke keer als ze een poging doet, neem ik haar bij mij en zet ik haar weer op de volte, rechtsom. Als ik het zie dat ze wil proberen omdraaien, dan verhef ik mn stem eens..

Goed proberen opsluiten tussen de longeerlijn en de zweep alleszins. En indien je de mogelijkheid hebt, een cirkeltje afspannen...

Folkertje

Berichten: 101
Geregistreerd: 23-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 13:38

heJ bedankt !! Kga t allemaal proberen..:D