[CT] wat is een clicker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:50

Maar aangezien Mirei alles ontzettend snel leert maakt het voor haar dus blijkbaar niet uit dat "braaf" wat milliseconden langer duurt dan een klik Bij háár zou clickeren dus volgens mij niet echt een meerwaarde hebben op clickeren met clicker

Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:56

Nannes > Het heeft niet met de tijdsduur van de click te maken. Het gaat om het beloningssignaal en of je daar nu een clicker of een geluid of woord voor gebruikt, dat maakt niet uit. Zolang je je paard maar leert dat alleen na dat beloningssignaal een beloning komt. En het beloningssignaal geeft idd het juiste moment van de oefening aan. Een snoepje krijg je er niet ingestopt als je paard op zijn achterbenen staat dus het beloningssignaal zegt "nu doe je het goed en het snoepje wat je dadelijk krijgt was als beloning voor het steigeren"

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:38

weet eindelijk eens wat een clicker is
dacht eerst dat dat een term was voor belonen met brokjes..
enig idee hoe duur ze zijn?

×××

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: wat is een clicker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:44

Ilindra schreef:
Maar die beloning kun je toch ook gewoon aan een woord koppelen.
Als ik "goed" tegen mijn hond zeg weet hij ook wat ik bedoel, bovendien ben je verbaal altijd sneller.
Heb die clickers nooit echt begrepen (ja, wel dat het commercieel interessant is )


Met die clicker haal je het goede gedrag uit een hele reeks van gedragingen. Mijn ervaring met de honden is dat je met je stem altijd net minder snel bent. Ik weet niet of jij bedoelt dat een stembeloning genoeg moet zijn of dat je je "braaf" aan een snoepje koppelt. Ik denk dat je met die clicker en dat snoepje nét even meer "commitment" krijgt. Mijn hond haalt in ieder geval alle oefeningen in één keer uit de kast als ze die clicker in het vizier heeft.

Hoezo is die clicker commercieel interessant? Dat dingetje kost maar 2 euro ofzo En grote prijsverschillen in hondentrainingen heb ik (nog) niet vast kunnen stellen.

marissa_

Berichten: 99
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [CT] wat is een clicker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 20:42

Oke bedankt allemaal
ik weet nou helemaal wat het is en waar het goed voor is

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:13

haha ik was er ook al benieuwd naar maar nu weet ik het ook mooi

Bernardo
Berichten: 182
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: IJsselmuiden, Overijssel, The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:10

LOL bij onze hond gebruikten we ook zo'n klikker.

Als je nu met je tong klikt, dan flipt ie nog steeds !