[LO]pony reargeert niet op de zweep :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

[LO]pony reargeert niet op de zweep :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 21:15

ik en henrieke ( Wan @ bokt) hebben 2 vz shetjes nou longeren we die weleens, maar nou is een zo'n shetje heel sloom aan de longe. we gebruiken onze stem goed maar daar let ze neit op ( ze kent het al wel !!)
nou tikken we haar aan maar dat helpt niet ze reargeert er gewoon niet op
ook het geluid van de zweep geen reactie.
ze wil alleen een beetje lopen als er iemand naast loopt,
maar als we x alleen zijn kunnen we haar dan niet longeren.
heeft misschien iemand tips om te zorgen dat ze iets meer reargeert op de zweep ?
alvast bedankt

MarijkeBun

Berichten: 1267
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:22

consequent zijn. pony neemt je waarschijnlijk gewoon in de maling.
zorg, dat de pony met alles respect voor je krijgt of je er nu op zit of naast staat.

kan ook best zijn, dat hij ergens last van heeft en daarom niet naar voren wil. ga eerst een kijken wat de rede is waarom hij niet naar voren wilt. door pijn of door gewoon niet willen luisteren?

gr en succes

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:37

Kun je niet eens een filmpje maken? Want het kan ook nog aan jullie liggen (bijvoorbeeld: waar staan jullie met longeren ten opzichte van de pony?)

_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 14:07

ja maar ik weet alleen niet hoe je die erop moet zetten maar als je gewoon naast loopt doet ze alles. maar met longeren is ze heel sloom ( we longeren haar maar 1x in de maand maar toch) en luistert ze totaal niet naar de zweep je kunt haar een tik geven of met de zweep (geluid maken )maar niks helpt

Saantje
Berichten: 944
Geregistreerd: 04-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:25

Ik ken het probleem. mijn verzorgfries reageerde ook nooit op de zweep toen we haar aan het longeren waren. Je kon haar een tik geven, maar mevrouw luisterde mooi niet.

Ik heb toen een keer een handje zand van de bak gepakt en op het moment dat ze niet reageerde op de zweep gooide ik het zand op haar kont. Toen vloog ze vooruit.
Het klinkt misschien dom, maar ze reageert er nu wel op. Ikheb het misschien 3 keer gedaan en het helpte echt. Dus de zweep moet je gaan gebruiken in combinatie met iets.
Je moet zorgen dat je het op de juiste manier doet. Ze moet immers niet bang voor je worden, of voor de zweep.

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:36

tja het zijn en blijven shet! Maar je moet met de zweep eens vlink acher de benen van je pony slaan. Dan schrikken ze een beetje(niet zielig, dit doen ze altijd) en gaan ze voorwaarts. maar ze kunnen het ook gewoon niet snappen...

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:47

Dit hoort bij UHZ. Ik tem even.

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:54

Saantje schreef:
Ik ken het probleem. mijn verzorgfries reageerde ook nooit op de zweep toen we haar aan het longeren waren. Je kon haar een tik geven, maar mevrouw luisterde mooi niet.

Ik heb toen een keer een handje zand van de bak gepakt en op het moment dat ze niet reageerde op de zweep gooide ik het zand op haar kont. Toen vloog ze vooruit.
Het klinkt misschien dom, maar ze reageert er nu wel op. Ikheb het misschien 3 keer gedaan en het helpte echt. Dus de zweep moet je gaan gebruiken in combinatie met iets.
Je moet zorgen dat je het op de juiste manier doet. Ze moet immers niet bang voor je worden, of voor de zweep.

er is geen bak maar het is een 'zandweiland'

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:01

Van rijtechnisch naar Uit het zadel+ tag toegevoegd.

_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 16:25

lois_fjordje schreef:
tja het zijn en blijven shet! Maar je moet met de zweep eens vlink acher de benen van je pony slaan. Dan schrikken ze een beetje(niet zielig, dit doen ze altijd) en gaan ze voorwaarts. maar ze kunnen het ook gewoon niet snappen...


dat wil helaas ook niet helpen hebben we al heel vaak geprobeert ( en dan echt heel dicht achterhaar of boven haar hoofd maakt haar helemaal niks uit )

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:55

uhm probeer je pony eens niet te longeren maar in de paddock later rennen. Misschien vind hij de longe saai

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:54

ja maar hij moet het toch een keer leren? (ik ben dus die andere verzorgster, maar ze hebben geen paddock ) en als je gewoon NAAST die pony loopt met een zweepje en je tikt haar aan dan reageert ze wél op die zweep maar niet als je met een zweep (zelfs een langere, speciale longeerzweep) tikt als ze aan de longe loopt

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:57

hmm misschien vind ze het echt gewoon saai en moet je iets anders proberen. En je hoeft niet perse in de paddock,, in de wei kan ook;-)

_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 16:19

ja we doen het ook in wei ( geen paddock ) het is een wei met inlooop stal maar als je haar bijv. opjaagt ( doen we niet!! maar dan reargeert ze ook niet ) heel apart allemaal

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:03

rijden jullie haar wel? Maar het is normaal hoor want onze shets doen het ook niet maar onze paarden wel

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:20

nee we rijden haar niet want we kunnen er niet op.. tis een klein shetje (onder de 1 m. weet de exacte hoogte niet) en ze is bijna 3, dus nog te jong (maar ook al was ze al ouder, dan hadden we er nog niet op gereden omdat wij te groot voor haar zijn

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:22

je moet niet met z´n tweeen longeren he? dat de een in het midden staat en de ander mee rent! dat vind die pony natuurlijk geweldig, probeer dat maar eerst eens te laten!
Veel succes nog!

_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 20:03

alvast bedantk voor de tips.
maar als er neimand mee rent hebben we weer probleem van :
ze wil weer niet vooruit

elinebakker

Berichten: 5547
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Deventer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:57

Ik heb precies hetzelfde probleem. K loop altijd achter haar, zodat ze weet dat ze door moet lopen, Instinctief zou ze dat moeten begrijpen. Maar wat ik ook doe, ze gaat niet vooruit. Ze is ook nergens bang voor, dus niks waar ik haar mee vooruit kan laten lopen. Soms gaat ze gewoon uit protest liggen rollen, staat ze weer op en blijft ze staan. Echt heel vaag. Voor de rest doet ze alles wat ik van haar vraag. Ook als ik het leuker probeer te maken doet ze het niet... WIE KAN ME HELPEN???

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:02

kas_flower schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem. K loop altijd achter haar, zodat ze weet dat ze door moet lopen, Instinctief zou ze dat moeten begrijpen. Maar wat ik ook doe, ze gaat niet vooruit. Ze is ook nergens bang voor, dus niks waar ik haar mee vooruit kan laten lopen. Soms gaat ze gewoon uit protest liggen rollen, staat ze weer op en blijft ze staan. Echt heel vaag. Voor de rest doet ze alles wat ik van haar vraag. Ook als ik het leuker probeer te maken doet ze het niet... WIE KAN ME HELPEN???



Same problem... zucht, shetlanders he

_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 21:47

maar ik heb haar bijna
miss. zielig maar zij reargeert erop ( gaat harder ) als ik een overwachte beweging richting haar maak. dus heel snel m'n been naar voren zetten. etc. dan schrikt ze even en loopt door zo wil ik het gaan terugbrengen naar alleen stem ( soms tikje ) misschien ook tips om eens te proberen ?