[LO] Paard gaat op longeur af, wie heeft tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:08

Als je paard niet dreigend naar binnenkomt maar dit uit gewoonte doet om bijv te ´knuffelen´, dan maak je kronkelende bewegingen richting de schouder van het paard, zodat je het paard naar buiten drijft!

boontjj
Berichten: 35
Geregistreerd: 23-02-06

Re: [LO] Paard gaat op longeur af, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 18:27

Allemaal heel erg bedankt voor jullie tips.. iik ben blij dat jullie me deze aan wijzingen hebben gegeven..
grOetjuhs boontjj

Laurine

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: ´t Harde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:07

gebruik je een zweep? die zou je misschien wel kunnen gebruiken niet om je paard te slaan maar dat die weet dat je een zweep in je handen hebt!!! en misschien kun je met 2 lijnen proberen te longeren maarja ik zou het eerst met de zweep proberen als je die nog niet gebruikt en niet slaan of mee zwiepen maar gewoon laten zien dat je een zweep hebt en misschien hopelijk blijft die dan weg

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:58

Mijne deed dat eerst ook,nu ik met dubbele longe longeer doet hij het niet meer.Want je kan hem met de buitenste longe naar de buitenkant sturen en je kan hem altijd nog een tikje erbij geven,succes

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: [LO] Paard gaat op longeur af, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:45

Actief houden, en als het paard dominant is, kan het volgens mij geen kwaad om een keer met een longeerzweep een tik te geven.

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:45

KiWiKo schreef:
Jeutje Boontjj, wat een ongelooflijke verstandige jongedame ben jij! kunnen een hoop mensen een puntje aan zuigen


inderdaad!
Keep up the good work

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:16

gekkesies schreef:
KiWiKo schreef:
Jeutje Boontjj, wat een ongelooflijke verstandige jongedame ben jij! kunnen een hoop mensen een puntje aan zuigen


inderdaad!
Keep up the good work

Amen


Leuk al die mensen met die zweep ideeën
En wat als je nou een paard heb die tijdens het longeren gewoon wegloopt, en dat je er met zn 4en achter kan skieën en dat als je dit straft of onmogelijk maakt (door aftezetten, longeercircel) ze je dan gewoon aanvliegt?
En hoe groter jij je maakt, hoe harder ze trapt, en gericht. Hoe harder je slaat met de zweep, hoe harder zij terug slaat.
Menig persoon die dacht dit eruit te krijgen is uiteindelijk toch de bak uitgerend. En dat waren toch mensen met ervaring met verpeste /dominante paarden..

het was gelukkig niet mijn paard, maar toen ik met die bezig was kwam er in mij op dat niet álle paarden snel genoeg respect hebben.
Sjee, he, wat kan een paard eigenlijk eng zijn!

wouterpaard

Berichten: 3144
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: [LO] Paard gaat op longeur af, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:48

ff terug komen op het probleem. Waarom direct slaan???
Ik kan mijn eigen paard sinds anderhalf jaar niet longeren, hij zat toen vast en ervaart het longeren als naar en snapt het niet meer.

Hij komt ook op je af enz. dat is frustratie omdat hij mij niet snapt en ik hem niet dan heeft slaan een averechts effect!
We zijn nu pas weer begonnen, je moet het langzaam opbouwen en goed je eigen stand in de gaten houden, en de zweep is voor druk niet voor slaan enz.