longeerproject met shetlanders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marianvh21

Berichten: 7
Geregistreerd: 09-08-21

longeerproject met shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 20:13

hoihoi,

laat ik mij eerst even voorstellen: ik ben Marian, 14 jaar en heb 2 een shetlanders.
ik heb de shetlander genaamd Bas 1,5 jaar verzorgt en nu is hij van mij. hij staat bij iemand aan huis die ze elke dag 3x voert en ze een paar keer poetst (ze waren eerst van haar en zijn gewoon thuisblijven staan bij haar) en dan is er nog een andere shetlander genaamd Bram. ze zijn allebei 23 jaartjes jong :)Bram verwen ik meestal met een uitgebreide poetsbeurt en dan doe ik wat grond werk, verder geniet hij gewoon van z'n oude dag. met bas doe ik veel vrijheidsdresuur en longeren vindt hij super leuk! hij gedraagt zich als een 6 jarige. nu ben ik eigenlijk al heel lang bezig met de basis van het longeren denk bijv. aan: stap, draf en galop en het vertragen van tempo ook ben ik heel lang bezig geweest om hem ontspannen te laten longeren zonder stres. meestal als ik een tijdje bezig ben(15 min.) dan gaat hij ontspannen lopen, kauwt op het bit en geeft stelling en buiging. hij doet dit alleen maar in stap heeft iemand tips voor mij om dit ook in draf en galop aan te leren?
groetjesss,
Marian
owhja hier nog wat foto's van mn schatjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding