longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nienketjeh
Berichten: 15
Geregistreerd: 17-06-15

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 19:21

Hahaha ja zo was ik eerst ook gwn leuk v beide maar ik opende deze tooic om te kijken of er mis toch een oplosing is en andrs gwn weer terug naar het oude losgooien ;)

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:21

Qoso schreef:
Mijn shet doet dat ook altijd, gewoon losgooien, vinden ze meestal naar mijn idee ook veel leuker! Deze dingen kun je gewoon amper oplossen, je kan met bit longeren, maar goed, dat is je eigen keus. Je kunt ook kijken of het lukt om met je lichaamstaal te gaan longeren. Dan loopt een shet soms van zichzelf rondjes om je heen, een soort onzichtbare longeerlijn :D Werkt bij mij heel goed ik heb geen bit, longeerlijn, of zweep nodig :o .

tuurlijk vinden ze losgooien leuk... dat is spelen. longeren is werken. en shets die nu eenmaal snel dik worden horen aan het werk.

Ts ik zou van iemand ouder hulp inroepen. heb je geen oudere broers of zussen of vriendinnetjes met een beetje kennis? iend van 18 kan al makelijk sterk genoeg zijn om de shet uit dit patroon te halen.
Met een ruiter erop zou ik dit zeker niet doen! Dt kn gevaarlijke situaties opleveren

nienketjeh
Berichten: 15
Geregistreerd: 17-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 19:26

Ja klopt mn zus v zeventien komt volgende week ff langs bij de paarden ik ga kijken

Zij rij ook alweer 7 jaar dus ervaring genoeg!

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:27

maar heeft ze ook ervaring met longeren? dat is namelijk een vak apart :p

nienketjeh
Berichten: 15
Geregistreerd: 17-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 19:30

Jaaa dat ook jaaaa
Enne nog iets als jullie de shet willen zien en haar grote vriendin vera de hafliner kunnen jullie me volgen op instagram nouja een acc over hun het heet: vera_en_dorret

M_maxx

Berichten: 416
Geregistreerd: 03-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:30

dit deed mijn hengstje ook als ik hem ging longeren, bij mij werkte het om er goed op te letten en zodra hij ging heel goed vast te houden zodat hij niet verder kon. nadat het hem 3 keer niet lukte gaf hij op en konden we rustig verder met longeren :) (als je niet sterk genoeg bent haar vast laten houden door iemand die haar wel houd)

mijn hengstje heeft trouwens wel veel respect voor mij en zal nooit door me heen lopen of iets. hier lag het bij mij dus niet aan.

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:32

trouwens hoe groot laat je de circel als de shet wegspringt? hoe kleiner de volte hoe meer controle

nienketjeh
Berichten: 15
Geregistreerd: 17-06-15

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 19:36

Ze rent dan recht uit van een volte geen sprake op zo'n moment :\ p

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:41

ik heb je even een bericht gestuurd met uitleg en foto's. ik heb zuulke oto's liever niet online vandaag de pb. Ik leg daarin uit hoe je hem het best kan aanpakken.

Je zet hem trouwens best op ene erg kleine volte door eerste zelf langs hem te wandelen terwijl je de longe vasthebt en langzaam vergroot je de afstand tussen hem en jou. hou hem dan eerst op een kleine volte rond je zodat jij alles controleerd

nienketjeh
Berichten: 15
Geregistreerd: 17-06-15

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 19:43

Jaaa bedankt voor de foto's!!!