vliegendeken RAMP !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:14

Dreeke schreef:
Die deken ik ook gewoon te krap. Je ziet duidelijk bij de borstkas dat hij amper dicht kan. Of je nu veel of niet veel over hebt aan de achterkant, als hij bij de borst te strak zit zal je echt een maatje of 2 groter moeten nemen. Dit zie je vaak bij paarden met een bredere borstkas en zo te zien zijn dit geen iele paarden.

Rolleyes
De deken is niet te krap!!
De pasvorm is gewoon slecht. De hals is veel te ruim waardoor de deken nar achteren zakt.
Dat zie je ook vaak met dekens met een elastische stof (deze ook misschien?)
Een goede pasvorm is erg belangrijk. De dekens met hals zitten over het algemeen al wat beter.
Zoals gezegd is de Pagony erg goed van vliegen/coolerdekens en de Bucas en Rambo.

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:53

poppekontje schreef:
Dreeke schreef:
Die deken ik ook gewoon te krap. Je ziet duidelijk bij de borstkas dat hij amper dicht kan. Of je nu veel of niet veel over hebt aan de achterkant, als hij bij de borst te strak zit zal je echt een maatje of 2 groter moeten nemen. Dit zie je vaak bij paarden met een bredere borstkas en zo te zien zijn dit geen iele paarden.

Rolleyes
De deken is niet te krap!!
De pasvorm is gewoon slecht. De hals is veel te ruim waardoor de deken nar achteren zakt.
Dat zie je ook vaak met dekens met een elastische stof (deze ook misschien?)
Een goede pasvorm is erg belangrijk. De dekens met hals zitten over het algemeen al wat beter.
Zoals gezegd is de Pagony erg goed van vliegen/coolerdekens en de Bucas en Rambo.


Da's jou mening, maar mijn mening is dat hij te krap is! Bovendien zie je het maar op een foto
dus laten we het maar in het midden houden dan, te krap en een slechte pasvorm! Schijnheilig

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 16:14

hij kan nog maar een maat groter wandt dit is maat 195 en de paardenverkoper zij dat deze goed is alleen de maat 205 ( als het goed is ) is er nog denken jullie dat die dan misschien ook goed zit ! ?

racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:38

Ja je ken hem altijd nog proberen.. !! Ze zien er wel iets aan de krappe kant uit..

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:29

Ik zou het gewoon doen dan weet je in ieder geval zeker dat hij helemaal achter de schoft zit en dat hij niet alleen op de schouder trekt maar ook een paar gaten in de schoft maakt.

*zucht, gaat zich niet meer met dit topic bemoeien.*

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:28

waarom koop je een deken die alleen maar het lichaam bedekt. ze kunnen nu nog op de hals gaan zitten, onder de buik omdat het geen buikvlap heeft, en overal dan ook, behalve waar de vliegendeken zit. de deken ligt absoluut niet goed. als je een goede vliegendeken wil die niet zomaar kapot gaat als de paarden een keer rollen moet je een bucas nemen. ze zijn dan zeker heel duur, maar het geld zeker waar!
hier een link van een vliegendeken van goede kwaliteit en pasvorm.
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=123

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:29

heidehofs schreef:
waarom koop je een deken die alleen maar het lichaam bedekt. ze kunnen nu nog op de hals gaan zitten, onder de buik omdat het geen buikvlap heeft, en overal dan ook, behalve waar de vliegendeken zit. de deken ligt absoluut niet goed. als je een goede vliegendeken wil die niet zomaar kapot gaat als de paarden een keer rollen moet je een bucas nemen. ze zijn dan zeker heel duur, maar het geld zeker waar!
hier een link van een vliegendeken van goede kwaliteit en pasvorm.
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=123



hier hebben wij hele goede ervaringen mee, zelfs met eczeem paarden!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:50

Ik heb zoiets als hierboven alleen zit er dan geen buikflap aan. Die is van Horseware Ireland en heet de Amigo Bug Rug. Stofje is nagenoeg hetzelfde als de bucas en de prijs ligt wat lager, maar toch nog zo'n 85 euro. Dat ben je gewoon kwijt aan een beetje fatsoenlijke deken.

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:03

Mijn paard heeft nu sinds vrijdag (dus 4 dagen) de Bucas buzz-0ff met buikflap op en ik vind het zwaar tegenvallen.
overal heeft ze schuurplekken. Op haar schoft, schouders en tussen de billen van de bilkoorden.
Nu heeft mijn paard een gevoelig huidje maar de deken blijft gewoon niet liggen.
ik heb er 149,00 euro voor betald en heb er enorm spijt van.
ik heb zelf al een molton doekje onder de schoftgedeelte genaaid en doe steeds vaseline op de kale schouders.
Vandaag heb ik ze van ellende maar op stal gezet. De kale plek bij haar schouder zat helemaal vol vliegen. Waren denk ik op de vaseline af gekomen. Op stal hoeven ze gelukkig geen deken op te hebben.

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:54

dat is niet leuk !!

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:56

poppekontje schreef:
Dreeke schreef:
Die deken ik ook gewoon te krap. Je ziet duidelijk bij de borstkas dat hij amper dicht kan. Of je nu veel of niet veel over hebt aan de achterkant, als hij bij de borst te strak zit zal je echt een maatje of 2 groter moeten nemen. Dit zie je vaak bij paarden met een bredere borstkas en zo te zien zijn dit geen iele paarden.

Rolleyes
De deken is niet te krap!!
De pasvorm is gewoon slecht. De hals is veel te ruim waardoor de deken nar achteren zakt.
Dat zie je ook vaak met dekens met een elastische stof (deze ook misschien?)
Een goede pasvorm is erg belangrijk. De dekens met hals zitten over het algemeen al wat beter.
Zoals gezegd is de Pagony erg goed van vliegen/coolerdekens en de Bucas en Rambo.

we wouden ook eerst met hals er bij kopen mara dat kosten al gelijk 16.50 dat vonden we een beetje duur dat nammelijk voor twee paraden Koe

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:57

koop dan niets, pfff....

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:17

Bucas deken, tja zou ik graag willen hebben maar aangezien de shet die de wei met mijn fjord deelt alles sloopt wat los en vast zit vind ik dat toch erg zonde van mn geld!!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 10:03

wat je ook zou kunnen proberen is om een deken van een ander merk te kopen. misschien dat de maat wel goed is,maar de pasvorm absoluut niet.
dat hebben we hier ook. paard 1 en 2 hebben allebei identieke dekens, maar bij de ene past hij perfect ( rond paard) en bij de ander knijpt hij iets terwijl de maat wel goed is ( hoekig paard) die krijgt hierna dus een ander model omdat dit model gewoon niet bij de bouw van het paard past.
wie weet werkt dit ook bij jullie!
en inderdaad beter ietsje meer uitgeven dat het goed zit, dan een paar keer goedkope niet passende dekens. dan ben je uiteindelijk namelijk alsnog duurder uit

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:36

Mijn merrie heeft sinds 2 weken een vliegendeken op van HKM (www.reitsport-hkm.de).
Afbeelding

Op het halsdeel na zit ie verder uitstekend bij d'r. Alleen d'r dikke Tinkerhals zorgt voor wurgneigingen als ik het halsdeel vast maak Haha! Dus die laat ik altijd naar achteren liggen.
Ik ben sowieso beter te spreken over de pasmaat van 'Duitse' dekens die van Nederlandse dekens.

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 12:01

wel mooie deken !

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 12:04

secricible schreef:
koop dan niets, pfff....

sorry hoor maar als ik die vliegendeken om doe en de nek en de rest in spuit met azijn en water hebben ze tenminste wat rust !.
ik hoef niet gelijk de beste deken te kopen die er is wandt binnen de kortste tijd is het toch kapot en dan denk jammer van mijn geld Koe

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 12:04

lovebeaut schreef:
wel mooie deken !

Ja

Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 12:19

Ik denk dat als je een duurdere koopt dat de kwaliteit ook wel beter zal zijn. Knipoog Ik heb een paardje met eczeem en had eerst 2 goedkopere die binnen een paar dagen kapot waren. Nu heb ik een Boett (170 euro) en die zit top! Ik vind het wel veel geld, maar het is het belang van mijn paardje en haar belang staat voorop!!
Niet aanvallend bedoeld; als je financieel niet zoveel hebt, kun je dan niet beter eerst een verzorgpony "nemen" en nog even sparen voor een eigen paard + (dure) spullen? Bloos
Paarden zijn nou eenmaal duur (weet ik zelf alles van Knipoog ). Enne... het is beter te voorkomen dan te genezen. Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:43

flettie schreef:
Mijn merrie heeft sinds 2 weken een vliegendeken op van HKM (www.reitsport-hkm.de).
Afbeelding

Op het halsdeel na zit ie verder uitstekend bij d'r. Alleen d'r dikke Tinkerhals zorgt voor wurgneigingen als ik het halsdeel vast maak Haha! Dus die laat ik altijd naar achteren liggen.
Ik ben sowieso beter te spreken over de pasmaat van 'Duitse' dekens die van Nederlandse dekens.


Flettie blijft deze een beetje heel?? Ik had ze nl ook gezien, maar heb toch maar een Rambo gekocht omdat ik niet dekens wil blijven kopen (slopers hier) ik heb geen tinker, wel bont maar geen tinkybell Knipoog Haha!

Overigens TS, jou deken is niet te klein. De pasvorm is slecht. het schouder gedeelte hebben ze veel te ruim gesneden. Daardoor zie je nu dat hij voor op de borst trekt en tot achter de schoft komt. Daardoor schuift je deken ook steeds naar achter (die de kruissingels die bijna in de liezen hangen) en daardoor krijg je schuurplekken.
Om te vergelijken, hier mijn paardje met een vliegendeken zonder hals.
Afbeelding
Zie je dat van deze het hals/schouder gedeelte veel minder ver naar achter gesneden is?? daardoor is de pasvorm veel beter. En dit is echt geen super dure ik heb er een paar jaar terug 50 euro voor betaald, en als ik zie hoe veel ik ze gebruik heb ik dat geld er allang weer uit. Ik heb ook wel eens zoiets goedkoops (lees eigenlijk duurkoop) gehad maar die zijn binnen een maand al kapot.

Net als wat de rest zegt, wees slim koop of een 2e handse van MP, of toch een duurdere in de winkel. Je woont in Groningen zag ik, waar heb je deze gekocht, Divoza?? Die hebben ook hun eigen merk Pagony die ook niet echt slecht is. Een goede is zo wie zo de Bug Rug van Rambo. Die is een stuk goedkoper (€ 85 bij Kramer Dld.) als de Bucas en zeker net zo goed (mss zelfs wel beter)

VB Spacepaard Tong uitsteken Deze merrie heeft ook licht zomerexceem, vandaar het masker en deken.
Afbeelding

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:49

@ rina: ze heeft hem nu een week of 2 om en loopt samen in de wei (met meerdere bomen om je eens flink aan te schuren) met een 2 jarige Shetruin en haar eigen (potentieel slopende Knipoog ) merrieveulen. Tot nu toe is er nog niks kapot.
Op de site beweren ze ook dat ie "Extrem reißfest" is, we wachten rustig af of dat ook zo is Haha!
Hij kost overigens 79.00 incl BTW excl. verzendkosten en gaat tot ondermaat 205 cm.
Pasvorm van het lijfgedeelte vind ik goed. Nek is iets minder voor de stevigere (koudbloed)rassen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:34

Ehmmm Flettie durf het bijna niet te zeggen maare..... Je hebt teveel betaald Tong uitsteken . Kijk maar Ebay

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:53

lovebeaut schreef:
we wouden ook eerst met hals er bij kopen mara dat kosten al gelijk 16.50 dat vonden we een beetje duur dat nammelijk voor twee paraden Koe


Verkoop dan een paard,als je dat nog niet eens wilt/kunt betalen Misselijk

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 23:06

ik kan het wel betalen maar ga echt niet mijn paard verkopen ....
ik ga gewoon niet van die dure dingen kopen

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:26

lovebeaut schreef:
ik kan het wel betalen maar ga echt niet mijn paard verkopen ....
ik ga gewoon niet van die dure dingen kopen


Dat is niet duur!Dat is spotgoedkoop