vliegendeken RAMP !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 22:17

hoi wij hebben laast vliegendekens gekocht :
viewtopic.php?f=145&t=625524&hilit=
maar we zijn nu weer naar onze paardjes geweest en overal wondjes !!! bijde borst en de benen en we hebben de vliegendekens gene een strak gedaan ofzo Boos!
wie heeft hier ervaring mee ??
groetjes Doreen !.

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:43

Op de foto's te zien zijn de dekens gewoon te krap voor de paarden. Ze zitten bij de hals en schoft veel te strak, dat veroorzaakt wondjes en schuurplekken. Ik zou ze maar een of twee maatjes groter kopen en misschien van een ander merk. Bij sommige merken vallen ze gewoon heel klein bij de borst en schoft.

Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:45

Ik heb naar je foto's zitten kijken,en naar mijn idee zit de deken op het zwarte paard helemaal niet lekker,lijkt me veel te strak en dus toch te klein...? Ik vind het dus niet zo raar dat ze er wondjes van hebben,hij past gewoon niet goed. Ik denk dus niet dat het aan de vliegendeken zelf ligt,eerder aan de pasvorm...

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:46

Mijn paard heeft een gevoelig huidje, en bij mij heeft helaas de vliegendeken ook geschuurd. Ik heb hem alleen om gedaan toen ze een flinke, open wond had zodat de vliegen er niet zo makkelijk bijkonden. Nu staat ze zonder en ik heb een vliegendeken van Pagony (Divoza).
Ik denk ook dat jouw deken te klein is. Of het heeft gewoon een rare pasvorm.

RRteam

Berichten: 3019
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: zwolle

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:53

iddd vindt de deken te strak zitten ik denk dat je toch beter maatje grooter kan kopen

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 09:00

okj maar die van beauty is nu al weer kapot Boos!
dus kan niet ruilen

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:04

Ze zijn veel te klein, dus je zal toch een andere moeten kopen ben ik bang.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:08

ze zitten idd te krap, ze hebben geen mooie pasvorm.
ook zou ik eerder kiezen voor een deken met hals, die schuren zowiezo minder , omdat ze schuifvaster liggen aangezien ze ook over de hals gaan.
er zit niets anders op dan nieuwe kopen, en dan eventueel je paard meenemen voor de juiste pasvorm, of mee naar huis nemen en een kenner de pasvorm laten beoordelen voor je ze zo op de wei zet, dan mag je niet meer ruilen.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:12

Volgens mij zijn ze niet te klein maar gewoon het verkeerde model. Als je kijkt naar de zwarte dan trekt hij wel aan de voorkant maar de bovenkant ligt al bijna achter de schoft. Dit zijn geen goede dekens op je paard 24/7 mee buiten te zetten.

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 15:12

oo okj ! maar we gaan bellen naar de paradenwinkel wandt die zij dat dit de goede maat is dus misschien kunnen we ruilen mara denk het niet wandt die van beauty is al weer kapot de eerste dag al !

karen19
Berichten: 51
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: amstelveen

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:13

ik zou ze zeker even gaan ruilen voor een maatje of 2 groter...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:44

toevoeging op karen :
en een ander model, dit is gewoon geen goed model.

sam98
Berichten: 1709
Geregistreerd: 05-02-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 21:45

welkie dan wel ik ben nammelijk niet van plan om een hele dure te gaan kopen deze was nammelijk al 22.50

TurdusMerula

Berichten: 23909
Geregistreerd: 09-04-05

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:51

Welke dan wel...
Tsja, het lijkt me toch duidelijk na dit geval dat kwaliteit voorop dient te staan he.. Knipoog

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:12

lovebeaut schreef:
welkie dan wel ik ben nammelijk niet van plan om een hele dure te gaan kopen deze was nammelijk al 22.50


al 22,50....sorry hoor maar voor dat bedrag kan je ook niet veel verwachten.
De deken heeft absoluut niet de juiste pasvorm.Hij is bij die zwarte te groot.Hij zakt achter de schoft.De hals is te breed.
Koop een goede deken of anders gewoon in sprayen.
Voor een goede deken moet je toch zo rond de 80 to 140 euro rekenen hoor.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 00:50

lovebeaut schreef:
welkie dan wel ik ben nammelijk niet van plan om een hele dure te gaan kopen deze was nammelijk al 22.50


22.50?Niet moeilijk dat ze nu al kapot zijn!Dat is prut!
Een deftige kost al +70€hoor!

Of ga je een dure maar betere vliegendeken kopen
Of ga je je paard behandelen met vliegenspray
Of laat je hem bloot staan(wat is de reden om hem met dekens te zetten?Het weer is om te stikken)

Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:10

Nou ik vind het ook wel een beetje vreemde reactie,deze kostte al 22,50...

Mag ik vragen of je wel wat van paarden weet? Op het moment dat je de deken opdeed is toch duidelijk te zien dat 'ie niet goed past? Lijkt me dan vragen om problemen om het dan om te laten,zoiezo denk ik ook dat het veelste warm is voor een deken,ook al is het een vliegendeken. De vliegen komen toch wel! En op de wei lijkt het me niet prettig zitten?

Ik zag ook dat je in een ander topic vroeg of mensen weleens hebben gehoord dat paarden ook naar de tandarts moeten...lijkt mij dat je dat soort dingen moet weten als je aan een paard begint,zodat je er zo goed mogelijk voor kan zorgen! Je orriënteerd je toch op dat soort dingen als je aan een paard begint,zoiets als een paardentandarts is gewoon belangrijk voor de gezondheid van je paard,net zoals goed passende dekens zodat ze alle bewegingsvrijheid hebben. Bedoel het niet als een aanval op je,maar vraag het me gewoon af...

Kitty1

Berichten: 1046
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:12

Sorry hoor, maar als je zulke dekens op je paardjes legt, heb je niet echt veel verstand van pasvorm! Niet zo slim dus. Zielige paardjes.

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:22

Ik snap best dat 22,50 euro voor meiden van jullie leeftijd een flink bedrag is! Maar als de deken niet past, heb je er ook niks aan. En dan is het weggegooid geld, zonde.
Zijn het je eigen paarden, of je verzorgpaarden?

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:33

Ik heb een dure Bucas Buzz-Off deken met hals en buikflap en ook mijn paard heeft overal schuurplekken.
Zij heeft een gevoelig huidje.
Ik heb zelf een molton doekje onder de schoft genaaid en doe elke keer vaseline op de kale plek op haar schouder.
Als je een grotere deken op je paarden doet dan is de hals ook nog groter dus dat lijkt me geen optie.
Heb je de bilkoorden wel door elkaar gekruist??
Als je werkelijk een goede deken wil hebben zou je de Pagony met hals van Divoza kunnen bestellen. (Blauwe deken)
Die is rond de 50 euro (nu met 10% korting) en heeft een super pasvorm.
Mijn paard kon er beter tegen dan de dure Bucas die ze nu op heeft.
Ik heb nu een Rambo besteld (nog duurder) maar ik vind een goede pasvorm heel belangrijk.
De pagony ligt op mijn andere paard overigens super erop. Maar zij heeft niet zo'n dun huidje.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:05

MD -> SV

Quartertje
Berichten: 477
Geregistreerd: 31-08-04

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:43

Ze zitten te krap.
Ik heb een vliegendeken (flycooler) van pagony, gekocht bij Divoza.
Mijn paardje krijgt van dit deken geen schuurplekken. Deze was laatst in de aanbieding voor 29 euro. Als dit te duur is, kijk dan eens op marktplaats en koop gewoon twee 2e hands vliegendekens die wel passen. Deze kun je dan eerst wassen voordat je ze gebruikt.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:54

Wat mij verbaasd is dat mensen denken dat de deken te krap is. Hij ligt duidelijk achterover met een enorm stuk aan de achterkant over. Doordat de deken zo achteruit ligt gaat hij trekken bij de schoft dat zal met een maat groter alleen maar erger zijn.

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:59

Dat zei ik ook al!

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: vliegendeken RAMP !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:28

Die deken ik ook gewoon te krap. Je ziet duidelijk bij de borstkas dat hij amper dicht kan. Of je nu veel of niet veel over hebt aan de achterkant, als hij bij de borst te strak zit zal je echt een maatje of 2 groter moeten nemen. Dit zie je vaak bij paarden met een bredere borstkas en zo te zien zijn dit geen iele paarden.