atex daas spray verdunnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 15:03

ik weet niet of ik het hier goed plaats maar dacht dat het bij verzorging hoorde.
nu heb ik gister atex daasspray aangeschaft.Stom stom stom,want ik heb een appaloosa few spot en een bonte Verdrietig
nu vroeg ik me af,of ik de spray zou kunnen verdunnen?en zo ja waar mee?Azijn of water?En als ik dit goedje nu wel opspuit, durfde het niet ivm de buirne kleur, blijft dat spul lang zitten?krijg ik ze nog wel schoon?
alvast bedankt.Mocht het niet helpen of geen oplossing zijn,kan iemand dit goedje komen halen bij me.(zucht) weer op zoek naar ander spul en het is overal uitverkocht! Boos!

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:20

Kun je hem niet beter gelijk terug brengen.. die kunnen ze vast nog wel ruilen zolang je er niks mee gedaan hebt.

En verdunnen heeft denk ik niet zoveel zin, dan zal het z'n werk niet zo goed meer doen denk ik, hoewel het toch niet zo goed werkt (vind ik dan)

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 17:22

helaas heb ik het goedje niet bij mij in de buurt gekocht en het bonnetje niet meer.Ik had 6 verschillende plaatsen gehad om anti daas spray te kopen,overal uitverkocht en daar had ik net de laatste.Zouden mijn paarden er erg bruin van worden?Ik durf het niet te proberen.

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:31

Nou meer lichtgelige plekken en tja hoe lang het blijft zitten weet ik nog niet hahahaha.
Ik heb zelf een schimmel....

Ik heb het 1 maal gebruikt maar ik gebruik het niet meer....wat een walgelijk spul zeg, ben een middag lang beroerd geweest.
Wat een lucht!
En echt helpen...neu niet meer dan ieder ander merk met een wat aangenamere geur!

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 18:32

lichtgelig klinkt niet zo best hahaha.ik denk dat ik zolang maar voor azijn ga als preventie en deze week maar weer eens op zoek ga naar een ander middel.

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:13

het spul werkt best goed, en als je je paardje er een plezier mee doet wat maken die vlekken dan uit?
zie het probleem niet zo, paardje gaat toch voor?

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:12

tegenwoordig is het toch gewoon wit Verward

Anoniem

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:26

Nee, dat is de Insect Repel. Das de versie zonder hertshoornolie; de veroorzaker van de enorme stank en vlekken op de lichte vacht. De versie zonder is dus speciaal voor lichte paarden, alhoewel ik die Atex Daas Repel zo afgrijselijk vind dat ik voor mijn Friese merrie de Insect Repel heb. Die ruikt nog lekker ook Haha!

En als je een beetje goed sprayt werkt ie wel; Herthoornolie is wel geweldig spul voor de insectenafweer. Maar als jij het de vlekken niet waard vind zit je wel met die fles..

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:28

Die Atex daas-spray blijft echt niet lang zitten, hoogtens 12 uur. Onze schimmel-merrie was gewoon weer wit (maandag opgespoten, dinsdag weer schoon).
De spray heeft bij ons 2 standen - stream en spray. Kies voor 'spray' dan vernevelt 'ie het. Niet te dicht bij je paard gaan staan en een beetje uitsmeren met je handen of een borstel, dan valt het niet op. Helpt namelijk wel goed.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:29

ik zal eens kijken maar volgens mij heb ik een fles met witte zooi die net zo gruuwelijk stinkt en dus overduidelijk hertshoornolie bevat.

Caballo77

Berichten: 472
Geregistreerd: 19-10-05

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:40

Ik gebruik ook atex daas spray. Ok het ruikt niet al te lekker, maar het goedje doet wel zijn werk. En over de vlekken zou ik me niet te druk maken. Ik heb zelf een tinker en als ik het spul aanbreng dan zie je het wel zitten (kleine bruine puntjes). Maar ja als je dan moet kiezen tussen deze puntjes of dazen en dazenbeten, dan toch maar het eerste. Na een regenbui of als je je paard afspuit na het rijden dan zijn die vlekjes weer verdwenen.

moonshine88

Berichten: 974
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Noord-Sleen

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:47

Zelf heb ik een schimmel maar gebruik gewoon Atex daas spray. Heb ook wel eens veerusst maar die werkt bij mij erg slecht. De atex daas spray verdun ik altijd met water. Half om half ong. en hij werkt nog prima bij mij. Als je de spray gelijkmatig verdeeld zie je het amper. Met water is het er ook zo van af.
Het stinkt wel erg vnd ik, maarja beter beetje vies geurtje dan al die ***rottige pokkebeesten.

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:28

Ja maar als ik er elke keer beroerd van word gebruik ik liever een merk die hetzelfde werk doet dan die vieze stinkzooi!!
Laatst bijgewerkt door judithM op 12-07-06 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 17:29

heb inderdaad gewoon de atex gebruikt en het valt reuze mee met vlekken.zijn de dag erna weer verdwenen,net wat jullie zeiden,wat maken die vlekken uit als het maar helpt!

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:39

ik heb ook atex daas spray en heb t bij mijn merrie ook op dr bles gedaan.je ziet het wel een beetje maar de dag erna is het er weer al af.dus je kan het er gewoon op doen hoor.en met stinken valt wel mee hoor. ruikt wel lekker Tong uitsteken

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:04

Stinken valt wel mee?
Smaken verschillen maar ik wordt er misselijk van, dan maar beestjes!!

Anoniem

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:59

Ik heb ook de atex bij een schimmel
Hij krijgt een mooie bruine gloed Tong uitsteken
Maar het is er wel af te wassen als je wilt

VSW --> SV

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:41

Ik heb ook de Atex.. moet zeggen dat deze voorlopig zijn werk iig goed doet, kost alleen bij ons 17,95!!!!!!!!!!!!!!!!!

En is idd bruinig, maar ik heb een vos dus voor mij maakt het niet zoveel uit Bloos

Charaz

Berichten: 24324
Geregistreerd: 12-04-02

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:23

Wat is nou erger, een paard dat last heeft van dazen of een keertje extra wassen.

Anoniem

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:25

Extra wassen zal neem ik aan wel geen probleem zijn, maar dan moet het er wel uit gaan Lachen

Anoniem

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:49

Waar kun je die atex daas spray kopen want die hoppies van ons worden lek geprikt door die daas bloedzuigers?

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:52

Het werkt super maar het stinkt wel onwijs!!!! Word er altijd erg misselijk van. Zo lang ik in beweging met mijn paard ben dan is het goed maar je moet niet gaan stilstaan.

Denk dat als je het gaat verdunnen, de werking minder sterk is.
Laatst bijgewerkt door Emilia op 14-07-06 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24324
Geregistreerd: 12-04-02

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:31

runningkawa schreef:
Extra wassen zal neem ik aan wel geen probleem zijn, maar dan moet het er wel uit gaan Lachen


Dat doet het toch ook? Een anders een beetje Silver shampoo moet het wel weg zijn, neem niet aan dat het dezelfde werking heeft als permanente haarkleuring.

PolosportJ

Berichten: 1283
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Uddel

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 17:16

Hilli schreef:
Die Atex daas-spray blijft echt niet lang zitten, hoogtens 12 uur. Onze schimmel-merrie was gewoon weer wit (maandag opgespoten, dinsdag weer schoon).
De spray heeft bij ons 2 standen - stream en spray. Kies voor 'spray' dan vernevelt 'ie het. Niet te dicht bij je paard gaan staan en een beetje uitsmeren met je handen of een borstel, dan valt het niet op. Helpt namelijk wel goed.


haha ik vroeg me al af waarom er zo'n enorme straal uit kwam! haha ik wilde al een andere vernevelaar opzetten Tong uitsteken maar dat spul stinkt idd. maar werkt echt super tot nu toe Pling

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: atex daas spray verdunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 17:21

Charos schreef:
Wat is nou erger, een paard dat last heeft van dazen of een keertje extra wassen.

het is er de volgende dag alweer bijna af en ik was mijn paarden eigenlijk al nooit,zou niet weten waarom ik ze zou moeten wassen.